FDFMGA skrev 2016-05-07 21:42:30 följande:
Hm, det beror väl helt och hållet på fattningsförmågan hos den som läser det jag skriver. Såvitt mig bekant hette Donalds pappa Fred och hade ett fastighetsimperium som Donald tog över.
I USA mer än i kanske något annat land är myten om mannen som startat med två tomma händer och bygger en förmögenhet levande. Jag kan själv tycka att det är oerhört mycket mer imponerande med Kamprad än hans söner som tagit över Ikea.
Att surfa på en räkmacka i form av arv är ingen bedrift.
Ett tips tillbaka. Jag tycker att du skämmer ut dig alltsomoftast i och med att du så ofta brister i stringens i dina resonemang - men det är jag det och det finns säkert andra som anser att du är en hyfsad debattör.
Återkom gärna om jag hade fel om pappa Freds fastighetsimperium. Det påminner lite om Jan Stenbeck förresten som med hjälp av ärvda skogsbolagsmiljoner kunde leka mediamogul och imponera på somliga.
Den information som jag tagit del av vittnar om att pappa Fred enkom var verksam i Brooklyn - då i mindre volym. Donald Trump intog dock Manhattan som är världens hårdaste fastighetsmarknad och spred sedermera Trump-imperiet världen över. Bör rimligtvis betecknas som affärsutveckling av relativt hög klass. Om han nu också lyckas etablera Trump som en presidentfamilj i stil med Kennedys, Bush, Clintons etc, så har nog Kamprad-barnen en hel del att stå i!
Jag ska dock vara försiktig med att uttala mig, då jag inte har 100% insyn i Donalds exakta förmögenhet och i hur han exakt utvecklat sin affärsverksamhet. Men att som ni kalla honom en värdelös affärsman är faktiskt otroligt pinsamt!