Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?

En sak är då fan så säker. Världen blir en betydligt intressantare plats att vistas på ifall Donald ror hem detta till hösten. 

Intressantare !!!  Inte nödvändigtvis bättre.

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    nattuv skrev 2016-05-09 09:22:22 följande:
    Som sagt det är möjligt att du vet bättre än alla andra men det skulle jag inte vilja sätta mina sparpengar på. Det finns för övrigt även forskning där de jämfört olika strategier och resultat i realtid. Inte i något fall har experterna lyckats särskilt bra i längden.

För den som till skillnad från    Världsmedborgare   är intresserad av vetenskap så bör en sökning på Behavioral Science möjligen med tillägget Economics kunna leda vidare till några relevanta boktips.
    Hehe....chzygrin
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-05-09 08:44:11 följande:
    Foxnews är kanalen som alla andra större nyhetskanaler undviker så långt det bara går, helt enkelt för att dom är en renodlad propaganda kanal för den kristna tokhögern i USA.
    Det har inget med "vänster" att göra, det är tokhögern som som i vanlig ordning kallar alla motståndare för "vänster".

Och Foxnews är klart jmf-bara med Avpixlat,

så vill du själv bli tagen på allvar,

undvik att ange Foxnews som källa.

Det finns massor med andra nyhetskanaler, som har en mer nyanserad och trovärdig nyhetsförmedling, använd dig samtidigt av flera , och bilda dig sen en uppfattning om vad som kan vara sant.
    Aaah, så nedanstående citerade fakta är bara att bortse ifrån, VMB.!!!  

Eller...

"In primetime and total day ratings for the week of April 15 to 21, 2013, Fox News, propelled by its coverage of the Boston Marathon bombing, was the highest-ranked network on U.S. cable television"

"During the final week of the campaign for the United States elections, 2014, Fox News had the highest ratings of any cable channel, news or otherwise. On election night itself, Fox News' coverage had higher ratings than that of any of the other five cable or network news sources among viewers between 25 and 54 years of age"

https://en.wikipedia.org/wiki/Fox_News_Channel

MHV /Anton penguinpush
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-05-10 08:44:18 följande:
    Du menar att Foxnews är populärt? Ja jag vet det, men det förändrar inte fakta om vilka som står bakom kanalen eller dess agenda.
    Och de två exempel du tar upp, visar väl vad som prioriters, för där finns alla de möjligheter som behövs för att föra ut sin propaganda. smile1.gif
    Tror du möjligen, VMB, att FoxNews är populärt även beroende på att tillförlitligheten anses hyfsad hög !!!

Du vet, att nyheterna och reportagen dom visar anses hålla hög trovärdighet bland folk i gemen. 

Jag måste bara höra VMB....är det USA´s fel att vi har en olösbar konflikt i Mellanöstern ???
    Är det USA´s fel att vi har en flyktingkatastrof i Europa ???
    Är det USA´s fel att vi har IS ???

MHV //Anton penguinpush
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-05-11 09:45:07 följande:
    Men snälla, nu kan jag inte låta bli att le, tillförlitligheten vet du med all säkerhet, aldrig nånsin blir hög i en renodlad propaganda kanal, vilket du med samma säkerhet vet att Foxnews är. smile1.gif

Att USA är upphovet till flyktingkrisen måste du åxå veta, Daesh tillkom efter att USA invaderat Irak, och grundarna är till stor del anhängare av Saddam.
    Så att USA:s misslyckanden i och inblandning i området kan med fog sägas vara upphovet till de kriminella terrororganisationer vi ser idag.
    Detsamma kan även sägas om USA.s misslyckande i Afghanistan, minns att det var CIA som stöttade BinLaden, och vad det ledde till vet vi.

Så ja, USA har stor del i de problem vi ser idag,

och jag vet faktiskt inte varför du ställer dessa frågor, det är ju idag välkända fakta som inte många ens invänder emot.
    Om jag frågar såhär, VMB:

Skulle du vilja att USA backade ur rollen som världspolis. Och jag menar självklart att dom isf skall backa ur helt och hållet. Eftersom dom ju enbart ställer till elände. Vad säger du ???

MHV //Anton
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-05-11 10:24:11 följande:
    Ja som världspolis skulle det vara bra om dom backade Ja

som världspolis skulle det vara bra om dom backad och lära sig lyssna mer på omvärlden, vilket dom inte gjorde i t.ex Irak eller Afghanistan.
    Som du vet har alla "statskupper" som skett i Sydamerika, samtliga varit uppbackade av CIA/USA, och jag kan inte se att det lett till några fördelar för andra än USA.

Ska vi kunna bygga en bättre Värld, så kan vi inte enbart se till egenintressen, vi måste ta små försiktiga steg i samförstånd, inte skramla med vapen så fort vi inte får vår vilja fram.
    Det är att göra det "lätt" för sig att ta till vapen, men som du vet så brukar det inte leda till en långsiktig och varaktig lösning, bara en tids stiltje till det kokar över igen.
    Skulle vara intressant å se vad som "hände" om USA faktiskt "gav fullständigt fan i" alla konflikter som inte direkt hotade USA´s gränser. Skulle vara väldigt intressant å se hur bra världen tog sig ut när "alla" vet att dom inte behöver oroa sig ett skit för vedergällning från USA. Och självklart ingår att USA går ur ALLT vad Nato innebär... 
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2016-05-27 23:54:08 följande:
    Låt oss vara lite realistiska nu. Det spelar ingen roll vad motståndet eller motståndets spouse gör eller har gjort,

Trump är fortfarande det största skämtet. Och kommer inte längre än en rebellisk tanke.
    Sådär resonerade en avsevärd del av amerikans media i början av cirkusen.

Och nu har Mr Trump säkrat tillräckligt med röster för att vara ohotad kandidat för republikanerna  !!!

Var inte så jävla naiv, nikha. Det kan mycket väl bli USAs mest kontroversiella president någonsin som flyttar in i vita huset när Obama flyttat ut sitt eget mög....!

Och jag hoppas vid gud, allah, och alla deras förbannade gelikar att jag har fel.
  • Anton Chigurh

Finns många debattörer på det här forat som tror att deras åsikt är en universell sanning. Där är tamejfan alla läger lika goda kålsupare. Hela jävla bunten, höger, såväl som mitten och vänster. 

Det är sant att 1+1 äpple, det blir 2 äpplen tillsammans. Det är min förbannade åsikt att en del äpplen är goda, medans en del äpplen smakar surt som helvete. 

En åsikt är en åsikt, är en åsikt, är.....en åsikt. 

Kram, för i helvete. //Anton triniti.gif

• Anton Chigurh
    Apropå Dr Stangelove så finns det väl någon film med titeln: JACKASS

Jaja....bespara mig historien om "Jackass" i det demokratiska lägret, den kan jag och det är inte den jag syftar på. 

Jag syftar kort å gott på betydelsen av nämnda ord....donkey2.gif

• Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-15 08:51:55 följande:
    Jasså? Har du läst det på DN? SLUTA SPRID PK-LÖGNER!!!! :-P
    Jag läste nyligen, tror faktiskt att det var härpå FAMILJELIV, att det var någon (utbildad psykolog/läkare möjligen) som diagnostiserade Herr Trump som lida av av höggradig Alzheimers.

måste det väl vara sant. Håller du inte med mig, Dorian....! 

Ha en riktigt skön helg.

Mvh //AntonGlad

Var du förresten på årets medeltidsvecka ???
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-27 15:33:13 följande:
    Du får gärna bidra med något slags bevis på detta. Då du hittat på och ljugit en hel del om Hillary så känns det inte lätt att ta dig på orden nu.

Och jag har svårt att ta din kritik på allvar, då du vill främja en presidentkandidat som vill att dessa fruar och barn också borde dödas.
    Jag är HELT överens med dig, DorianGladdet är förbanne mig inte för mycket begärt att efterfråga någon typ av källa när folk kommer med diverse påståenden. Men Dorian !!! Handen på hjärtat, är du verkligen den rätta att efterfråga källa/bevis på någons påstående !!!

Visst, det är din demokratiska ATT göra det, men....va faen liksom, skall du framstå som en någotsånär trovärdig debattör. Så bör du (OM JAG NU FÅR SÄGA MIN MENING) börja lägga upp källor på din, till synes, aldrig sinande källa av egna påståenden.

Imorgon, så är det fredag. 

Kram //Anton happy feet smiley
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 10:35:57 följande:
    Då skulle det bli svindyrt, för det är skillnad på att köpa miljoner enheter, jmf med några hundra stycken av allt.
    dessutom så åker du ju fortfarande på transportkostnaderna, och den miljöförstöring den hur som helst ändå ställer till med.

Jag har hållit på en hel del med import genom åren, och det är långt ifrån så enkelt som det kan verka.

att köpa delar är inte så svårt, men att få hem dom till ett pris som gör det lönsamt     är fan så svårt ibland.

Och när det kommer till sällsynta metaller, så kan det bli riktigt jobbigt, då kan det krävas både det ena och det andra i form av tillstånd och gud vet vad.

Lägg till att numera är det inte ens möjligt att skeppa alla varor i en och samma flygtransport, om vi nu tar flyg som transportsätt.
    Allt möjligt är säkerhetsklassat/brandklassat/brandfarligt/frätand e/giftigt m.m och får inte flygas tillsammans med andra produkter.
    Annat har exportförbud till 3:e land och får bara ingå som en del i en produkt, och en massa annat som alltid dyker upp som otrevliga överraskningar.

Jag tror du nu börjar förstå varför EU vill ha handelsavtal med så många länder som möjligt, och varför det är så många som dömmer ut Trump:s idéer om att riva upp alla handelsavtal.
    Vi ska vara glada att vi har EU, det är så otroligt lätt att göra affärer inom EU, bara några få varor är belagda med förbud eller rstriktioner att ta in från annat EU land till Sverige.

Det är så lätt idag, att många tror att dom handlar svenskt från svenskt företag på Nätet, fast dom i själva verket handlar från samma ställe som övriga EU medborgare, där t.ex lagret som dom får vororna ifrån, finns i Tyskland eller Frankrike.
    Ditt idoga svärande, VMB, i snart sagt vartenda inlägg du författar här på FAMILJELIV innehåller svordomar, den ena värre än den andre, och det orsakar mig ett oerhört lidande, så om du kan hålla igen, åtminstone lite, på kraftuttrycken, VMB, så kommer min nattsömn förbättras avsevärt.

Tack på förhand.

Mvh //Anton dancing cat emoticon
  • Anton Chigurh
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 18:12:10 följande:
    Ha ha ha, tack ska du ha, måste fan komma ihåg å skärpa mig på den punkten. smile1.gif
    cheers2.gif...........santahop.gif
  • Anton Chigurh
    Turandot skrev 2016-11-26 10:56:25 följande:
    Personangrepp.

Fast problemet med dessa Sd-politiker är ju att de var så unga. Jag tror att de 50-åriga riksdagsledamöterna i de andra partierna, också har gjort en och annan dumhet på stan en lördagskväll i sin ungdom. Men då var det så länge sedan, och de var inte kända då, så ingen dokumentation finns kvar. Men dessa unga män från Sd kom in i Riksdagen väldigt unga, när incidenten var färsk. Och fanns dokumenterad som sagt - på 1980-talet när 50-åringarna var unga, så fanns ju inga mobiler. Och man skulle ha max otur om någon skulle ha med sig en kamera eller filmkamera. 
    Ekeroths beteende är icke försvarbart, han borde inte få vara kvar och representera SD, ifall det visar sig att allt gått till så som media slår upp det. Vi har en kort filmsekvens som "bevis" på vad som hänt, det är möjligt, tom troligt, att det är korrekta uppgifter vi matats med såhär långt och då bör Ekeroth ryka, men såvitt jag förstår så pågår en utredning om händelsen.

Jag håller med om att du alla gånger har helt rätt i din förmodan här ovan, Turandot ,att det finns en ansenlig del företrädare för diverse partier som gjort både det ena och det andra, framför allt innan mobilen uppfanns.Gemene man hade inte en instamatic och eller en super 8 med sig när det var dans i folkets park på lördagens afton, möjligen någon enstaka journalist som tog sitt yrkesval på allvar, men annars kunde nog politikerna ta ut svängarna betydligt yvigare än idag. Detta utan någon större risk att hamna på löpsedlarna 6 timmar senare !!!

Detta är inget försvarstal för Ekeroth, har han slagit nån på käften utan att blivit fysiskt attackerad först, så hoppas jag att han ryker åt helvete.  

Kram //Anton
Svar på tråden Amerikanska valet - Vem ser du helst som president av dessa?