Högt blodtryck & huvdvärk/yrsel V. 37
Jag är i vecka 37 (36+0) och har sen ca 1,5 vecka tillbaka mått konstigt. Varit yr, haft huvudvärk och migrän och känt mig allmänt trött och skakig. I måndags förra veckan var jag på kontroll hos Barnmorskan vilket jag inte varit på 3,5 vecka, där upptäcktes det att mitt blodtryck blivit högre. Minns inte exakta sifforna men det låg på gränsen dvs runt 140/90. När jag skrevs in hade jag nånstans runt 120/70. Men urinen var helt fri från äggvita. På onsdagen samma vecka hade mitt tryck stigit ytterligare men fortfarande bra urin och på onsdagkväll fick vi åka till förlossningen för koll då jag hade blixtrande huvudvärk. På förlossningen låg mitt blodtryck på 148/93 om jag minns rätt men det sjönk till ca 135/89 nånting innan jag åkte hem. Allt såg bra ut med bebis på förlossningen i alla fall (tillväxt, flöde i navelsträngen etc). Men dom var lite orolig för mitt blodtryck så ska nu få gå på koll hos min BM 2-3 ggr/vecka sista tiden.
I fredags var jag där igen och mitt blodtryck var 138/86 tror jag och bra urin, skönt tänkte jag då går det åt rätt håll! Men idag (måndag) var jag där igen och mitt tryck var nu 135/93 och ett antal minuter senare 130/95. Min puls låg även på 129 slag/minut enligt maskinen. Urinen är fortfarande utan äggvita.
Men problemet är att jag har sån huvudvärk och yrsel och samlar på mig vätska! Jag har gått upp 23 kg sen inskrivningen och säkert 10 av dom kg bara senaste månaden. Just nu ligger jag i sängen med en kall handduk på pannan och har så ont i huvudet och är så yr. Vad kan det bero på, är det blodtrycket som ökar?
Ni som haft havandeskapsförgiftning, började det liknande så här för er? Eller vad är felet? Kommer bli fruktansvärt jobbigt att behöva må så här sista tiden :(