• susannapanna

Snygga amningskläder?

Har ni några bra tips på butiker eller nätshoppar med snygga amningskläder?

Jag blir tokig på att alla toppar och klänningar jag hittar är gjorda som enfärgade eller randiga basicvarianter i stretchig jersey eller liknande. Sååå trist att behöva ge upp design, mönster och roligare material under ett års tid!

Var finns alla innovativa amningsplagg, egentligen?!?

• Svar på tråden Snygga amningskläder?
  • susannapanna
    Rattenfänger skrev 2016-02-21 19:08:22 följande:

Jojo maman bebe. Går att köpa på Zalando, som har annat snyggt också - iaf i mitt tycke.

Tack för att du svarade, Rattenfänger.

Kikade in och tycker nog tyvärr att det är lite för mycket stretch/omlott, trots allt. Dessutom har jag lite svårt för när det är gravid- och amningsplagg i ett... 
  • Margaux

Jag använde nästan inga amningskläder. Jag hade ett linne under och en topp över. Upp med ena och ned med andra...
    Eller skjortor/blusar men då är det ju ok med en sjal om man inte vill visa allt.... 

• Margaux

Hur som helst rekommenderar jag inte siden eller chiffon då det blir väldigt synligt fläckigt av mjölken...

• Rattenfänger

Suck! Googlade Zalando nu och de har ju ett jättetrist utbud jämfört med när jag ammade.

Något som funkar bra tyckte jag var att ha ett amningslinne med en snygg blus eller skjorta över. Då kunde man knäppa upp och langa fram bröstet lite diskret. Om man är oblyg är det ju bara att välja toppar med djup urringning. Själv är jag lite prydare än så.

• susannapanna
    Margaux skrev 2016-02-21 19:18:45 följande:

Hur som helst rekommenderar jag inte siden eller chiffon då det blir väldigt synligt fläckigt av mjölken...

Jag hade mycket "vanligt" tyg med mitt första barn och fläckarna gick inte att dölja då heller, haha. 

• susannapanna
    Rattenfänger skrev 2016-02-21 19:19:13 följande:

Suck! Googlade Zalando nu och de har ju ett jättetrist utbud jämfört med när jag ammade.

Något som funkar bra tyckte jag var att ha ett amningslinne med en snygg blus eller skjorta över. Då kunde man knäppa upp och langa fram bröstet lite diskret. Om man är oblyg är det ju bara att välja toppar med djup urringning. Själv är jag lite prydare än så.

Jag är rätt oblyg, och minns att jag hade några skjortklänningar med första barnet... De har dock blivit förpassade till sällare jaktmarker, men får kanske leta reda på ngt liknande i butik. 
  • Seven Costanza

Har tyvärr inga tips men vill bara säga att jag delar din frustration! Själv har jag typ bara enfärgade stretchamningslinnen från hm kombinerat med koftor och sjalar, samt några skjortor/blusar med knappar från andra ställen. Är inte tillräckligt smal för mina vanliga tajta kläder ännu så alternativet linne under och tröja över funkar inte heller. Min bebis är bara sex veckor och jag är redan trött på amningskläderna! Hur ska man stå ut?!

• Misscaswell

Jag använder knappt amningskläder; vanlig skjorta eller tröja över amningslinne funkar bra. Men Boob (boobdesign) tycker jag har en del snyggt. Mycket stretch och randigt där med, men jag gillar grejerna med dold öppning under bysten.

Svar på tråden Snygga amningskläder?