• Zoe A

Från vilken månad räknas förädlrarpenning

hej. Är det någon som vet hur föräldrarpennngen räknas? Jag har eget företag och har olika inkomster varje månad. Om jag vill höja min lön, när ska jag göra det? Från månad 8 eller 6? Hur räknar dom och vad är max lönen?

• Svar på tråden Från vilken månad räknas förädlrarpenning
  • Zoe A

Jo jag har läst där men det är lite otydligt. Jag är också egen företagare i AB, vilket verkar vara ännu otydligare. Även när man pratar med dom vet dom inte

• pigglet

Jag TROR att om man har olika lön varje månad så går man 1 år bakåt och räknar ut medellönen under året.

• MenKomIgemVaFan

Jag höjde lönen tre månader inann vi började försöka (samtidigt som jag slutade snusa, började äta folsyra samt dricka blutsaft). Jag blev gravid nästan på en gång, så det var ju bra att höja lönen en tid innan.

Jag fick höra att de ser ett år bakåt i tiden, därför började jag tre månader innan vi ens började försöka. Men jag vet faktiskt inte om de kollade 6 eller 12 månader, det brydde jag mig aldrig om att kolla upp sedan. Jag hade mitt på det torra. Jag höjde lönen med 50%.

• Alexi

Om du är anställd i eget AB så måste du lämna in underlag på den lön du tar ut. Du måste visa att du har en stadigvarande inkomst, minst sex månader, från företaget.

Svar på tråden Från vilken månad räknas förädlrarpenning