Inlägg från: Anonym (Osäker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker)

Folkbokföring barn

Vi har separera tills skilsmässan går igenom. Huset behåller jag och enligt lagen så ska barnen vara folkbokförda hos log eftersom de har växt upp här

Nu funderar vi på att skriva se hos deras mor dör att hon för då mer i bostadsbidrag, men jag känner mig osäker inför detta.

Kan detta hållas emot mig vid framtida tvister (hoppas inte på några men man vet aldrig), om.gpm väljer att flytta till en annan stad i framtiden väger hennes ord högre då ifall barnen står skrivna hos henne? Finns det några juridiska aspekter för att INTE skriva över barnen?

• Svar på tråden Folkbokföring barn
  • Anonym (Osäker)

De ska fortsätta vara folkbokförda hos mig eftersom de är uppväxta i detta hus. Om vi har 50% nätter var. De ska också fortsätta vara folkbokförda här även om de har 1 natt mer i veckan hos deras mor.

Men finns det någon fördel förutom bostadsbidrag menar jag? Nån juridisk aspekt vid flytt och så? Eller vid en tvist?

• Anonym (Osäker)

Då är det ungefär som jag förstått det då. Men om det blir nåt allvarligare dom en vårdnadstvist så har folkbokföringen ingen betydelse?

• Anonym (Osäker)
    SupersurasunkSara skrev 2016-02-16 07:41:13 följande:

Nej, ingen betydelse alls.

Det som har betydelse är om ni har ungefär lika mycket umgänge och om ni båda är fullgoda föräldrar och det antar jag att ni är

Ok, skönt att höra. Då skriver jag på papprena för ändrad folkbokföring under dagen då. Hon en ganska mycket större summa än jag skulle fått.
Svar på tråden Folkbokföring barn