• Vestra

Ingen barnvakt till syskonet inför förlossning - vad gör man?

En av mina barns förskolekompisars föräldrar var med om liknande. Dom kollade med en vikarie på förskolan om hon skulle kunna tänka sig att hoppa in som akutbarnvakt. Och det gjorde hon gärna. Så hon var barnvakt på prov hemma ett par ggr innan det var dags för förlossning. Givetvis full ersättning o så. Men det kanske kan vara ett alternativ?
    Ni har ju gott om tid på er att styra upp något. Kolla om ni har någon kompis på förskolan som har föräldrar som kan tänka sig att rycka in. 

Ta upp det i god tid så löser det sig säkert. Annars kanske ni kan åka till era föräldrar och så föda där istället. Då löser det sig med. 

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Vestra
    Mamma Lotta skrev 2016-02-12 22:21:05 följande:

Jag kan inte riktigt se problemet, som många skrivit innan så finns det ju gott om tid att etablera en relation till en barnvakt, oavsett om det är en granne, kollega, nån på förskolan etc.

Och att ringa de mitt i natten eventuellt för att du ska föda tror jag knappast är ett problem De flesta är ju faktiskt medvetna om att det kan ske vilken tid på dygnet som helst och det är ju dessutom i så fall bara en gång inte varje natt i veckan?!

En släkting kan väl eventuellt VABBA för barnet, kolla med försäkringskassan hur det fungerar!

Allt går att lösa

Vabba för det friska syskonet? Nej. Det får man inte. 
    Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
Svar på tråden Ingen barnvakt till syskonet inför förlossning - vad gör man?