amandawic skrev 2016-02-10 16:36:05 följande:
Ja okej, vi fick också vänta en extra månad på grund av att julledigheten kom lagom till nästa mens..
Vilken klinik kör ni på?
Ja okej, kör ni äggdonation eller spermiedonation?
Ja, jag känner lite samma sak.. Vet inte riktigt hur det känns. För vår del är det ju jag som är "orsaken".. Jag har fått operera bort ena äggledaren och har mycket sammanväxningar i magen. Så det gör ju att man känner extra mycket press liksom. Men det känns bättre inför denna gång än inför första försöket.
Vi kör Puregon och Orgalutran. Nu har Puregon-dosen höjts från 125 till 300, vilket ju är dubbelt så mkt så nu känner jag också att det måste hända mer än förra gången! Förra gången var det bara två blåsor som växte på den sidan där äggledaren finns kvar. Fick ut ett ägg vid ÄP som vi fick tillbaks men det fastnade inte...
Så, klart man är nervös och man är ju mellan hopp och förtvivlan hela tiden, men som sagt, känns mkt lugnare nu än förut :)
Oh förlåt, lite otydlig där. Spermadonator har vi. Vi är ett samkönat par, så det är därför.
Men IVF gör vi för att jag tydligen producerar få ägg, vilket gör det meningslöst med insemination. Så så är läget.
Vid första försöket fick vi ut 7 ägg, men bara 4 mogna. 3 blev befruktade, men inget delade sig som det skulle. Så blev aldrig någon återföring. Fruktansvärt läge att hamna i. Inför andra försöket var jag lugnare i själva behandlingen, men livrädd för att misslyckas på samma sätt som innan. Så det var en vinst för oss att vi klarade oss till ruvningen
Fick endast ut 4 ägg, men alla var mogna och 3 blev befruktade även denna gång. En klarade sig till insättning, de andra delade sig för fort. Så det här att få något till frysen känns som en drömvärld för mig. Jag är lycklig om jag får något att sätta in liksom. Så blir också glad när jag hör att ni bara hade ett ägg, men att ni trots det fick det isatt. Men kan tänka mig hur livrädda ni måste ha varit. Hade man haft fler ägg hade man kanske inte känt riktigt samma panik, även om såklart alla kan försvinna då också.