Ivf Sahlgrenska 2016
Hej söndag. Söndag är alltid inte den efterlängtade dagen i veckan. Men för mig va de det. :) återföring på mig idag. 2 st till frys. Allt såg bra ut. Nu väntar man galet mycket 2 veckor till test
Hej söndag. Söndag är alltid inte den efterlängtade dagen i veckan. Men för mig va de det. :) återföring på mig idag. 2 st till frys. Allt såg bra ut. Nu väntar man galet mycket 2 veckor till test
Någon som vet när Sahlgrenska har sommaruppehåll?
Du kommer att få ett brev hem när de mottagit remissen, tog 1-2 veckor har jag för mig. Efter detta kan du ringa dem och be att de sätter upp dig i kort varsel listan. Om du vill utnyttja vårdgarantin får du kriga, de ger absolut inga svar om det.... Fram till november förra året så hade de ett kontrakt med Carlanderska men det är uppsagt nu. De sa till mig att när det har gått tre månader så kan de skicka dig till annat landsting men då lämnar du kön på Sahlgrenska och ställer dig längst bak i den andra kön, dessutom får du inte välja var du hamnar men ofta blir det Linköping sa dem. För mig tog det bara två månader att komma in via kort varsel listan iaf :)
Så himla märkligt kösystem alltså, vi ställde oss i kortvarselkön runt mitten av februari så du borde ju gått före mig. Vet inte alls hur de väljer ut.
Fick min remissbekräftelse igår. Nu är det bara väntan.... Ringer jag det nummer som står på bekräftelsen för å sätta upp mig i kort-varsel-kön?
Wiho nu är Jag oxå med i svängen här :) i onsdags var vi på första information mötet på sahlsgrenska. Dock fanns det inte tid förens oktober för äggplock, vilket var ett slag i magen :( så vad gör vi, jo vi väntar till oktober. Vi barnlösa är ju bra på att vänta ;)
Hur går det för er?
Glad midsommar :)
Första info mötet på sahlsgrenska, check :)
Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)
Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)
Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?
Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?
Kram till er alla!
Idag satte jag in. Andra försöket. Men nu ska detta gå vägen. :))
Men va spännande. Jag blir på rd 2. 6 dagar emellan på oss då. Hur va de? Va detta första andra eller tredje försöket för dig?
Hur går det för dig?
Hej, vill börja med att önska alla lycka till!
Vi har snart väntat i 6 månader (som läkaren sa att väntetiden skulle vara) och när jag pratade med Sahlgrenska för några veckor sen sa de att det stämde med den beräknade väntetiden.. När fick ni kallelse inför IVF? Man är ju så otålig nu när man vet att det närmar sig.. ????