• miamarina84

Ivf Sahlgrenska 2016

ivf februari skrev 2016-05-22 15:40:37 följande:

Hej söndag. Söndag är alltid inte den efterlängtade dagen i veckan. Men för mig va de det. :) återföring på mig idag. 2 st till frys. Allt såg bra ut. Nu väntar man galet mycket 2 veckor till test

Gud så spännande. Lycka till :)
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-05-26 07:52:02 följande:

Någon som vet när Sahlgrenska har sommaruppehåll?

Juli månad ;)
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-05-27 17:31:22 följande:

Du kommer att få ett brev hem när de mottagit remissen, tog 1-2 veckor har jag för mig. Efter detta kan du ringa dem och be att de sätter upp dig i kort varsel listan. Om du vill utnyttja vårdgarantin får du kriga, de ger absolut inga svar om det.... Fram till november förra året så hade de ett kontrakt med Carlanderska men det är uppsagt nu. De sa till mig att när det har gått tre månader så kan de skicka dig till annat landsting men då lämnar du kön på Sahlgrenska och ställer dig längst bak i den andra kön, dessutom får du inte välja var du hamnar men ofta blir det Linköping sa dem. För mig tog det bara två månader att komma in via kort varsel listan iaf :) 

Jsg har stått i kortvarsellistan sedan sista januari. Jag ringde dit o kolla i början av maj om hur det låg till och jag hade ca nr 27 före mig i kön. Nu håller vi både tummar o tår att vi kommer på första mötet innan sommar ledigheten :)
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-05-27 19:17:56 följande:

Så himla märkligt kösystem alltså, vi ställde oss i kortvarselkön runt mitten av februari så du borde ju gått före mig. Vet inte alls hur de väljer ut. 

Jag tror att det är olika köer, har Jsg hört. De som är äldre, har låg äggreserv går före osv. Och sedsn väljer dem när de ringer ang kortvarsellistan. Vi ksn tex inte ta en em tid då vi måste lämna spermaprov kl åtta på sahlsgrenska. Har hört att det ska lämnas då o mötet blir då några h efter. Då behöver vi ju två tider på en dag. Fast jag vet ibte ;)
  • miamarina84
    ankii skrev 2016-06-23 14:16:11 följande:

Fick min remissbekräftelse igår. Nu är det bara väntan.... Ringer jag det nummer som står på bekräftelsen för å sätta upp mig i kort-varsel-kön?

Jspp du ringer det nr som står där. Berätta oxå att du vill stå i kortvarsellistan, då ksn du komma in liiiite före den vanliga kön. Jag stod fem månader i den kön istället för sju som det egentligen tar ;)
  • miamarina84

Wiho nu är Jag oxå med i svängen här :) i onsdags var vi på första information mötet på sahlsgrenska. Dock fanns det inte tid förens oktober för äggplock, vilket var ett slag i magen :( så vad gör vi, jo vi väntar till oktober. Vi barnlösa är ju bra på att vänta ;)

Hur går det för er?

Glad midsommar :)

• miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-07-13 12:01:32 följande:

Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)

Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)

Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?

Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?

Kram till er alla!

Har de sagt nej innan på grund av att det inte finns tid? Men jag tror oxå på tredje gången gillt :) kör du långa protokollet? Jag ska påbörja korta protokollet i början av oktober. Men som sagt vi barnlösa är bra på att vänta :/ lycka till.
  • miamarina84
    ivf februari skrev 2016-08-23 22:43:00 följande:

Idag satte jag in. Andra försöket. Men nu ska detta gå vägen. :))

Åh vad spännande :) lycka till Jsg är på rd 8 :)
  • miamarina84
    ivf februari skrev 2016-08-24 22:15:09 följande:

Men va spännande. Jag blir på rd 2. 6 dagar emellan på oss då. Hur va de? Va detta första andra eller tredje försöket för dig?

Detta är vårt första försök. Har fortfarande ömma bröst, lite svullen o ständigt hungrig. Dessa symtom är från både sprutorna osv tyvärr. Men fick mer ömma bröst igår så hoppas det betyder något :)
  • miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-09-06 17:03:33 följande:

Hur går det för dig?

Det sket sig. Bröt ihop o nu taggad inför ivf nr två då ingen kon till frysen heller :( äggplock v 45 :)
  • miamarina84
    Tintin31 skrev 2016-09-12 20:56:37 följande:

Hej, vill börja med att önska alla lycka till!

Vi har snart väntat i 6 månader (som läkaren sa att väntetiden skulle vara) och när jag pratade med Sahlgrenska för några veckor sen sa de att det stämde med den beräknade väntetiden.. När fick ni kallelse inför IVF? Man är ju så otålig nu när man vet att det närmar sig.. ????

Sju månader skulle väntetiden ta. Från sluter av januari till augusti/ september. Men tack vare kortvarsellistan kom vi in i juni då de ringde :)
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016