• ammela

Ivf Sahlgrenska 2016

FrökenAugusta skrev 2017-01-02 15:40:02 följande:

Var också inne och kollade lite på mina recept häromdagen, och tackade Sverige för högkostnadsskyddet

Det låter som ett bra alternativ att beställa därifrån. Jag antar att man får leveransen till det apotek man själv önskar eftersom vissa är kylvaror. När var det du skulle påbörja medicineringen nu igen?

Jag börjar den 17 jan. Ska bara dubbelkolla med sahlgrenska då jag fick en blödning 4 dagar innan mensen började. Vet dock att det inte va mens då den avtog efter ca 30 min men lägger det ansvaret på sahlgrenska att bedömma :) när börjar du?
  • ammela
    Eribe skrev 2017-01-13 20:20:29 följande:

Åh! Idag kom samtalet, de ringde från Gbg och erbjöd oss en tid på torsdag!!!

Jag satt på jobbet och åt frukost efter att ha kört skiten ur mig i ren frustration på ett morgonpass spinning. (Har fått rådet att avstå all högintensiv träning pga extremt rubbad äl) Igår EM var jag hos min gyn som konstaterade att denna gångens äl-stimulering gått åt helvete. Efter 1 års utebliven äl blev det denna gång en överstimulering. Så ledsen och uppgiven igår, så jävla lättad och tacksam idag.

Pga överstimuleringen så avvaktar vi en vecka och låter min gyn reda ut det, men har första mötet på reproduktionsmedicin om två veckor.

Ok vad snabbt ni fick tid! Hoppas allt löser sig!
  • ammela
    Eribe skrev 2017-01-13 21:30:54 följande:
    Tack! Vi stod med på kort varsel-listan, så det var genom den.
    Det gjorde vi också men fick ändå vänta 6 månader.
  • ammela
    Eribe skrev 2017-01-13 22:33:59 följande:

Tänker att det nog skiljer sig en del i den kön beroende på hur många som lyckas på egen väg under väntans tid, det är ju det man själv gått och hoppats på under tiden. :)

Absolut. Bra att det går fort ibland (eller fort och fort, evig väntan men fortare iaf) :)
  • ammela
    FrökenAugusta skrev 2017-01-18 07:02:10 följande:
    Håller alla tummar för att det ska gå som en dans för dig!

Det finns en app som heter Behandlingsdagbok som jag tänkte använda sen när jag är igång (minns inte om det var här jag läste om den), den är nerladdad och klar Verkar som att den hjälper till att hålla koll på mediciner osv.
    Smart. Måste jag kolla på, tack!
  • ammela
    Eribe skrev 2017-01-18 14:24:48 följande:

Tänkte höra med er ungefär hur länge det tog från första mötet tills det att ni var igång med behandling?

Min gyn pratade om att vi inte skulle förvänta oss att komma igång förrän om 1-2 månader?

Jag är bara glad att ha en annan plan och något annat på gång, men självklart vill man bara igång med sin behandling så fort som möjligt. ;)

Jag fick börja på nästa mens men är nog lite olika.
  • ammela
    Jadu skrev 2017-01-22 19:41:37 följande:

Hej. Inte vart aktiv i denna tråd sen vårat försök misslyckades i höstas men nu behöver jag hjälp av er rutinerade ivfare. Äckel varning!

Gjorde nytt äggplock i tisdags o blödde lite samma dag och onsdagen vart det mer bruna flytningar.

Men idag blöder jag igen?! Ska de vara så?

Kan det vara en fästningsblödning tro? *hoppas*
  • ammela
    FrökenAugusta skrev 2017-01-27 22:31:40 följande:
    Är så nyfiken hur går det för dig med sprayen. Hur mår du...?
    Hej du :) tack, det går riktigt bra! Lite tröttare än vanligt och tappar lite fokus ibland. Magen mådde inte helt bra i veckan men är okej nu annars är allt annat bra. Mår faktiskt riktigt bra men det kan ju vara för att vi äntligen är igång nu också :)
    Trodde inte det skulle gå såhär lätt! Känns skönt! Inte långt kvar för sig nu heller. Har du hämtar ut medicinerna?
  • ammela
    FrökenAugusta skrev 2017-01-28 09:05:05 följande:
    Så skönt att höra! Låter ju ändå hanterbart. Har bara hämtat ut nässprayen än så länge, för den hade de hemma på lager.
    Ok. Har du me suprecur?
    Jag beställde allt på apoteket.se med leverans till mitt apotek för här fanns inget jag behövde. Smidigt!
  • ammela

Pratade med Sahlgrenska idag, tyvärr blir det v 8 (ska höras på fredag igen för en sista eventuell chans på v 7 men det såg inte så bra ut för det)

Är lite osäker på om jag ska ringa eller om dom ringer?!? Hon sa bara att vi hörs på fredag!

Så en vecka till med sprayen.
    Ställer till det med jobb också så lite besviken men så är det...

• ammela
    FrökenAugusta skrev 2017-02-02 05:29:26 följande:
    Låter ju lite som att dom ska ringa upp faktiskt när de uttrycker sig så, men kanske är bäst att slå en signal på fredag ändå för annars ångrar man sig säkert under helgen...?

Men vad berodde det på att det blev senare?

Jag ska hämta ut alla mediciner på Apoteket idag!
    Blev egentligen inte senare. V 8 var bokat hela tiden men vi levde på hoppet att det skulle bli v 7. Så allt enligt planerna ändå. Trotts min besvikelse igår.

Har lämnar blodprov idag för att kolla så allt ser bra ut!
  • ammela

Jävla posten.... förlåt mig nu men är lite irriterad.

Hade släppt tanken av att det blir v 7. De ringer och säger vi kör v 7 börja med sprutor idag! Yes tänkte jag. MEN de har inte fått blodprovet jag tog igår och vågar inte chansa då det finns indikationer på att jag inte är helt nedreglerad... förstår att de gör så. Beslutet är helt rätt men jag HATAR studdsbollskänslan i att ena stunden ha hopp och andra helt i botten. Är väl såhär en IVF- resa ser ut men ändå...
    kan vara värre, absolut men just nu känns det inte så bra :/

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016