• miamarina84

Ivf Sahlgrenska 2016

grodan26 skrev 2016-04-20 14:30:05 följande:

Nu har vi blivit kallade via kort varsel listan till Sahlgrenska, äntligen! 

De ringde precis och vi ska dit imorgon. 

Ni andra som har blivit kallade med kort varsel, har ni kunnat köra igång direkt? 

De har ju inte tillgång till våra journaler då vi gjorde utredningen direkt och vi hinner inte fixa det tills imorgon men hoppas vi kan lägga upp en plan ändå...

SÅ taggad, vill bara köra igång NU NU!!!

Hur länge har ni hunnit stå i kön ca? Lycka till :)
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-04-20 22:35:36 följande:

Bara sedan början på februari så det gick jättesnabbt. När skickades din remiss, du väntar också va? 

Remissen skickades in 31/1 så blir i augusti med räkning på sju månaders väntetid :( står även i kortvarsellistan och hade plats 49 så får se vilken kö som går snabbast ;) men gud så snabbt :)
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-04-20 22:35:36 följande:

Bara sedan början på februari så det gick jättesnabbt. När skickades din remiss, du väntar också va? 

Hmm hur kunde du som stått i kö några v längre än mig i kortvarsellistan komma före? Hur väljer dem? Bara undrar :) då finns det hopp för oss oxå snart ;) ringde de från 031 nummer?
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-04-26 22:43:45 följande:

Jättekonstigt. Tror de väljer efter remissdatum men inte säker. Dock borde du kommit före mig då också. Tror nog att ni kommer komma fram snart! Se till att alltid svara i telefonen för om du inte svarar direkt så ringer de vidare. De ringde från skyddat nummer.

Oki från skyddat. Japp jag har ljudet på från o med igår samt vissa dagar ;) men nu kommer jag fortsätta ha ljudet på. Frågade på en annan sida hur de väljer osv och fick svar att typ de äldre närmare 40 får gå före i kön samt om man har låg äggreserv (AMH). Stämmer något in på dig?
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-04-27 15:28:22 följande:

Nej jag är ung, 27 år och har bra äggreserv (2,2). Så det stämde inte alls.. :) Märkligt. 

Haha faan då, hoppades att det var någon sådan orsak ;) kanske har jag trots allt missat något viktigt samtal. Som sagt har sällan på ljudet. Men nu jäklar kommer jag aldrig stänga av det ;)
  • miamarina84
    VeronikaMary skrev 2016-04-29 21:03:25 följande:

Jag ringde i dag för att avboka tiden o få en ny tid men vi har visst på kortvarsel kön,så det gick inte o boka om men vi står först i kön så att så fort ett par avbokar så hör dom av sig förhoppningsvis så är det snart,mitt jobb strullade tyvärr till det för oss ????

Ja du den här resan är väldigt tuff,det här tiden som vi har väntat känns som en evighet,

Hur långt har du kommit med utredningen?

Tack Tack hoppas att det går bra med ivf vi får väl se hur det går

Åh står ni som nr ert där, vi har nr 49 haha. Sakta men säkert kommer väl vi oxå närmare nr ett ;) spännande för er nu då, varje samtal måste ju ge hjärtinfarkt :)
  • miamarina84
    provi87 skrev 2016-04-30 10:09:07 följande:

Ikka - Jag har läst dina långa inlägg, vilken historia! Den berörde mig verkligen. Har ni ett barn placerat hos er fortfarande? Kommer ni få ha hen kvar isåfall?

Miamarina84 - det här med kortvarsel-kön har jag försökt förstå mig på för vi kunde ju inte ha varit i topp på den när vi blev kallade. De sa att de inte följer turlistan hela tiden utan de kollar lite olika kriterier. Exempelvis kunde vi få en morgon-tid eftersom min man har lämnat två spermaprov och par som inte har gjort det kan inte få en morgontid eftersom spermaprov görs 07.30. Typ så.. Nu när jag varit på SU mycket pga ultraljud när jag tagit sprutor så inser jag att det borde finnas väldigt mycket kortvarsel-tider eftersom de måste ha tider öppna för äggplock och ultraljud för oss som tar sprutor. Och fyller vi inte dem så kan de köra på kortvarsel-listan. I onsdags var jag där på ultraljud och då sa de att de ville ha ett till ultraljud på fredag och då hade de tre lediga tider till det.. Och när jag var där igår så bestämde de äggplock på måndag och då hade de lediga tider till det. Så hoppas på kortvarsel-listan!  

Min sambo har bara lämnat ett spermaprov o det var till vår infertilutredning i oktober. Gör man om alla prover på ivf som man gjort under sin infertilutredning? Har inte fattat kön heller men har läst om man varit äldre närmare 40 samt låg äggreserv så ksn man få ställa sig före andra friska i kön, vilket jag faktiskt har förståelse för :)
  • miamarina84

Spännade o läsa att ni har tid på sahlsgrenska osv :) men jag väntar lite till då ;) bara till ca augusti...

• miamarina84
    ivf februari skrev 2016-05-18 17:16:48 följande:

Härligt. Jag hade typ 30-35 ägg. Haha. Alla var över 15mm.

Har du pco eller endo om du hade så många ägg?
  • miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-05-20 06:45:57 följande:

Vad roligt för er som har spännande dagar framför er, lycka till:)

Nu stampar jag otåligt och väntar på att det ska gå en vecka, så jag äntligen får starta igen!

Igår var jag och min kompis hos en spådam, som har väldigt gott rykte om sig, lite spännande. När jag kom in så tittade hon på mig och log, så sa hon: "åh, snart kommer det bebis!". Kan tillägga att jag aldrig träffat damen innan och hon vet absolut inget om mig. Kanske inte har de högsta förhoppningarna, men det var ju iallafall roligt att höra:)

Kram på er!

What sa hon så bara sådär :) faan vad härligt. Min kamrat var hos en spådam oxå o frågade om mig. Spådamen svarade att Jsg kommer att få två barn. Det första genom ivf och nr två på egen hand :) så låter lovande.... Kan det inte bara bli augusti snart så det händer något :)
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016