• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Åh vad spännande för er ????Håller alla tummar o tår att det ska gå vägen för er ????Jag tar provera nu men det går så där,har fått biverkningar som e lite jobbig men det är inte så långt kvar till att vi ska ta sprutor så får stå ut .

Sarah32 skrev 2016-08-20 20:28:54 följande:

Hej alla! Äntligen är sprutorna påbörjade och jag håller tummar och tår för att vårt första försök ska fungera denna gång:) Är inplanerad under vecka 35:) Hur går det förverkliga andra?? kram

• VeronikaMary

Japp vi ska börja vecka 37 om allt går som det dka,skulle ha börjat en vecka tidigare igentligen men barnmorskan gjorde fel så det blev uppskjutet men som tur var bara en vecka.Snart klar med provera så nu e det jätte spännande

Sarah32 skrev 2016-07-13 12:01:32 följande:

Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)

Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)

Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?

Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?

Kram till er alla!

• VeronikaMary

Jag fick bara illamående har aldrig haft det innan så konstigt att jag fick det den här gången men det är som tur är intw varje dag men när jag får det så är det rejällt.Fick det inte på dag ett vet faktiskt inte vilken dag det kom då jag inte tänkte på o ha koll på det.6912035][quote-nick]ivf februari skrev 2016-08-25 10:58:58 följande:[/quote-nick]Tack desamma. Vad har du för biverkningar? Fick du dom från dag 1 redan?[/quote]

• VeronikaMary

Hej Alla!Hur går det för er?Tog en kur med provera under tio dagar med jätte jobbiga biverkningar o i dag ringde jag till sjukhuset för att bestämma när jag ska börja med sprutorna o det blir på söndag o ska tillbaka på ultraljud nästa fredag för att kolla hur det ser ut,så nu börjar det o närma sig för oss här är både spänd o nervös inför ivf.

• VeronikaMary

Jag hade inte heller några biverkningar innan inte enda gång o jag har ändå ätit dom några gånger under den hår resan till ivf men den här gången fick jag rejälla nindre kul.Tack sprutorna ska jag börja med på söndag så nu längtar jag tills dess ????????Hur går det för dig??=76916272][quote-nick]rebeqqa skrev 2016-08-26 19:40:25 följande:[/quote-nick]Vilka tråkiga biverkningar, jag har inte känt av något när jag har ätit Provera. Håller ändå tummarna för att det ska gå bra under Ultraljudet och att a få börja med sprutorna.[/quote]

• VeronikaMary

Men usch vad jobbigt för er att behöva vänta på eran tur,det e så jobbigt att inte kunna göra något nr det enda man vill är att det ska bli ens egna tur för ivf,jag tyckte att det tog all evighet för oss att komma ditt vi är i dag men det tog 6 månader precis har jag för mig..
    Vet hur det e när Letrozolen inte funkar för en,så jobbigt o irriterande,men ni kommer få den hjälpen ni behöver för att få erat efter längtade barn..

• VeronikaMary

Det e verkligen toppen bra att du tar den här tiden o äter nyttigt och tänker posetivt för det kan verkligen vara svårt speciellt när man får vänta så länge på ens tid för ivf.Önskar att jag gjorde samma sak men instället så la jag en massa energi på helt fel saker o lät speciellt en person ta min energi men tillslut så fick jag bog av henne efter en väldigt onödig kommentar o dum kommentar.

Äter du några vitaminer och folsyra nu?

• VeronikaMary

Nu skrev en tjej till mig att man inte ska äta mitt val kvinna utan att bara äta folsyra o det kommer dom o säga till dig lite längre fram på sjukhuset att du ska börja o äta det för set e toppen bra för kroppen o äta om man vill bli gravid.

Det e ett jätte bra tänkande tycker jag o dessutom ett bra knep att hålla motivationen uppe för väntan e lång o tråkig,för mig kändes det som att det aldrig skulle ta slut.

"Kompisen" sa till mig att det kanske e han där uppe i himmelen som ser att vi aldrig skulle klara av ett barn o det är därför jag inte blir gravid o då vet hon om min situation o ändå säger hon en sån sak när den kommentaren kom så var våran vänskap över.

• VeronikaMary

Ja hon är inget o hänga i grannen i och har även sagt en massa skit om min sambo så jag mår mycket bättre utan henne har jag märkt nu även om jag saknar henne o alla galna saker vi gjorde så klarar jag mig utan henne.Hon visste om hela våran situation o ändå kommer hon med en sån kommentar så hon kan fara o flänga.

• VeronikaMary

Hej Alla!Hur går det för er?I dag var jag på sjukhuset o gjorde ett ultraljud såg väl rätt bra ut med äggblåsor men tyvärr många små så ska forsätta o medicinera under helgen o sen tillbaka på måndag igen o hoppas att det ser bättre ut då.

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016