• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Hej!Jag är en tjej på 35 år gammal och min sambo är 36 år gammal,Efter att v ha försökt

att bli gravida utan att lyckas så gick jag till en läkare för att utreda på och få reda på om det

var något fel,någonstans inom mig kände jag på mig att det var något och då visades det

sig att jag har pco och vi har nu kommit så långt med utredningen att vi inom lite över tre

månader ska börja med ivf på Sahlgrenska,vi har har en tuff resa framför oss.Nu vill

jag gärna ha kontakt med andra som är i samma situation som oss,Skriv gärna!!

• Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016
  • ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-07-13 12:01:32 följande:

Pratade med Sahlgenska igår och har nu fått nytt startbesked för spray med suprecur: 29 juli, så nu är det tredje gången gillt på första försöket för mig:)

Stajlish: hur går det för dig? Håller tummarna:)

Veronikamary: fick ni något besked av SU när du får starta?

Ivf februari: vet du när får påbörja ivf 2?

Kram till er alla!

Idag satte jag in. Andra försöket. Men nu ska detta gå vägen. :))
  • Storstadsprincessan
    ammela skrev 2016-08-23 19:09:09 följande:

Är det utredning fortfarande då? Kötid efter utredning beräknas vara 7 månader, kanske 5 om man kan komma på avbokningstider.

Tack för svar! Ja det är det jag är rädd för, att det fortfarande är utredning så lång väntetid kvarstår....
  • miamarina84
    ivf februari skrev 2016-08-23 22:43:00 följande:

Åh vad spännande :) lycka till Jsg är på rd 8 :)
  • ivf februari
    miamarina84 skrev 2016-08-24 19:00:57 följande:

Åh vad spännande :) lycka till Jsg är på rd 8 :)

Men va spännande. Jag blir på rd 2. 6 dagar emellan på oss då. Hur va de? Va detta första andra eller tredje försöket för dig?
  • ammela

Storstadsprincessan

Ja det är en seg och lång process. Inte nog med väntan i körr utan all tid innan som vi alla har levt mellan hopp och förtvivlan.

Hur länge har ni försökt?

• Sarah32

Vad skönt att vara igång!

Ja biverkningarna i detta är ju inte helt toppen.....

Lycka till!

VeronikaMary skrev 2016-08-20 20:56:08 följande:

Hej!Åh vad spännande för er ????Håller alla tummar o tår att det ska gå vägen för er ????Jag tar provera nu men det går så där,har fått biverkningar som e lite jobbig men det är inte så långt kvar till att vi ska ta sprutor så får stå ut .

• Sarah32

Åh, så spännande! Stort lycka till!

Jag hoppas att jag snart också är där:)

ivf februari skrev 2016-08-23 22:43:00 följande:

• ivf februari
    Sarah32 skrev 2016-08-25 06:29:52 följande:

Åh, så spännande! Stort lycka till!

Jag hoppas att jag snart också är där:)

Tack desamma. Vad har du för biverkningar? Fick du dom från dag 1 redan?
  • miamarina84
    ivf februari skrev 2016-08-24 22:15:09 följande:

Men va spännande. Jag blir på rd 2. 6 dagar emellan på oss då. Hur va de? Va detta första andra eller tredje försöket för dig?

Detta är vårt första försök. Har fortfarande ömma bröst, lite svullen o ständigt hungrig. Dessa symtom är från både sprutorna osv tyvärr. Men fick mer ömma bröst igår så hoppas det betyder något :)
  • VeronikaMary

Jag fick bara illamående har aldrig haft det innan så konstigt att jag fick det den här gången men det är som tur är intw varje dag men när jag får det så är det rejällt.Fick det inte på dag ett vet faktiskt inte vilken dag det kom då jag inte tänkte på o ha koll på det.6912035][quote-nick]ivf februari skrev 2016-08-25 10:58:58 följande:[/quote-nick]Tack desamma. Vad har du för biverkningar? Fick du dom från dag 1 redan?[/quote]

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016