• provi87

Ivf Sahlgrenska 2016

Sarah32 skrev 2016-03-19 08:24:36 följande:

Åh, det var ju positiv läsning! Har funderat en del på detta efter vårt besök och jag har skrivit ner det som en fråga till nästa gång vi ska dit. Blir alltid lite nollställd på sådana möten så tankarna kommer i efterhand:)

Hur går det för er? Inget nytt?

Ja eller hur! På SU kollade de inte ens mitt AMH, eftersom de bestämde sig tidigt att vår barnlöshet är pga min man, men på kvinnokliniken kollade de för att jag ska ha en realistisk förväntan på att få ut ägg (jag hade 2,8 så det är bra, jag är 30 nu). Jag tror det är en förenkling, men vet inte. Får du reda på nåt annat så säg till!
    En kompis skulle göra ett äggfrys innan cellgiftsbehandling och de kollade inte hennes AMH innan heller. Hon fick inte ut några ägg, och i efterhand kollade de o hon hade AMH 0 och det hade nog varit så ett bra tag. Det var hårt. 

I vår process händer ingenting. Hemskt att bara vänta på att tiden ska gå. Kul att följa denna tråden och få hopp som att det ska hända nåt snart :)
  • provi87
    rebeqqa skrev 2016-03-19 07:59:26 följande:
    Åh nej! Usch vad tråkiga nyheter.. ja man vill ju inte hamna vart som helst. Även. Om vi kan göra mycket i min stad hos min privata gynekolog så är det ändå så att man vill komma till en klinik som är proffsig och har goda resultat.

Får man skicka remissen till ett annat landsting? Jag bor i Skövde - så jag tillhör ju västragötalands län. Jönköpings län ligger ju när. Men hur vet man vart det är kortare kö?
    Jag vet :( Jag blev jätteledsen när jag fick det svaret med. Om vi hade påbörjat utredningen ett halvår tidigare hade de ju kunnat skicka oss till privatklinikerna. Men nu bygger de upp kö istället, innan var kön kortare. Bläääää
    Jag vet inte om de kan skicka remissen till ett annat landsting, fråga dem. Det vore ju fantastiskt om det gick. För er blir det ju en resa oavsett vart ni ska. Jag bor i Gbg så därför känns det bra att vara här. 
  • provi87
    Sarah32 skrev 2016-03-21 17:02:02 följande:

Då var jag igång med sprayandet:) Spännande och lite nervöst. Är på andra dagen idag och känner inte av det på något sätt. Det finns ju en del mindre kul biverkningar, men viktnedgång och större bröst kan jag köpa;)

Yay! Vad spännande! Berätta om du upptäcker några biverkningar och när, är lite rädd för dem :/
  • provi87
    Sarah32 skrev 2016-03-22 06:59:10 följande:

Jag är också lite rädd, vet ju inte riktigt vad jag gör med min kropp=/ Jag uppdaterar, hoppas det inte blir så farligt:) Snart är ju även ni andra igång, då kan vi jämföra:)

En fråga, nu när du är insatt; vilken cykeldag börjar man med nässpray? Eller kan man börja närsom?
  • provi87

Hur gör ni för att fördriva tiden? Nu har vi väntat i tre månader och det känns katastrofalt att behöva vänta minst lika lång tid till innan vi ens får ett läkarbesök. Sen kommer vi väl inte igång med IVF direkt och vem vet om det krävs tolv insättningar.. Insåg att i sommar är det två år sen vi började försöka. TVÅ ÅR!! Suck, så ledsen.. 

• provi87
    ankii skrev 2016-03-25 15:55:59 följande:

De bistår med syskonförsök till ett självkostnadspris. Har man i frysen och gör återföring med ett embryo tror jag det kostar 11 - 12 000 på SU.

Alltså så jävla dyrt! Det känns som ett straff att inte kunna få barn. Vi har lånat upp vårt hus och satt av 30 000 till syskonförsök eller om landstingsfinansierade inte räcker, men det kanske inte är tillräckligt med pengar. Tänk om vi kunde bli gravida på naturlig väg, gratis och smärtfritt.. 
  • provi87
    miamarina84 skrev 2016-03-26 09:35:38 följande:
    Vi kommer oxå få låna på huset för att kanske få barn, badrummet får vänta ;)
    Tur att vi har den möjligheten finns iallafall :)
  • provi87
    Sarah32 skrev 2016-03-29 08:58:12 följande:

Nu är jag på spraydag 9 och mår fortfarande bra:) Har varit lite tröttare än vanligt, men det är allt, hoppas det fortsätter så:) Fick mens idag och det har väl aldrig precis varit efterlängtat den senaste tiden, men det var det den här gången:) När man sprayar sent i cykeln, som jag har gjort, ska man få en blödning för att om ca en vecka få påbörja sprutorna! Nu ser jag väl eg inte så mycket fram emot att ta sprutor (är spruträdd.....), men det är ju ett steg närmare vår efterlängtade bebis! Häng i alla, snart är det er tur också! Ingen som fått kallelse än?

Då är det inte långt kvar nu, tar du sprutorna i två veckor och sen ägguttag eller hur funkar det? Tänk om en månad kanske du är gravid!! Håller alla tummar! 
    Hemskt skönt att det inte varit massa biverkningar än, hoppas det blir så för mig med :) 
  • provi87
    Minimasken skrev 2016-03-29 22:10:40 följande:

Hej alla ni!

Här kommer jag inrusande efter ett googel försök. Jag har genomgått IVF via Sahlgrenska nu under 2016. Allt har gått otroligt fort för mig.. Dock efter en väntan på nästan 1 år innan vi fick börja där vi är idag typ.

Jag gjorde äggplock 21 Mars, Insättning av ett embryo 23 Mars och nu är jag redan på ruvardag 6.. 

Ska inte skrämmas men fy tusan vad ont jag haft efter äggplocket då jag blev överstimulerad och fick in vätska i buken. 

Men nu väntar jag ivrigt på att det ska bli Ondag om en vecka... 

Vad har varit era bekymmer med att ni inte heller lyckas på "vanlig" väg?

Hej! Välkommen hit, kul att få höra om er resa också. Håller alla tummar för att ruvningen bär resultat!

Vårt problem är att min man har för få spermier (5-8milj/ml, de vill att han ska ha 20milj/ml för att vi ska ha en skaplig chans att bli gravida på naturlig väg) så vi väntar på IVF med mikroinjektion. Inget var fel på mig, har en bra äggreserv så de tycker inte jag ska ha för bråttom. Har väntat i drygt tre månader sen remiss till IVF.

Ser verkligen inte fram emot äggplocket, gjorde det ont under ingreppet eller bara efteråt?
  • provi87

jaaaaaaaaaaaaa vi har fått en kort varsel-tid på måndag!!!!!! äntligen är vi på väg också, hoppas vi kan komma igång fort så denna eviga väntan tar slut :) 

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016