provi87 skrev 2016-04-04 14:14:10 följande:
Nu har jag kommit hem från Sahlgrenska, är ledig idag så ska fira nu :)
Lite olika besked tycker jag. Min läkare sa att vi har rätt till max tre återföringar per ägguttag, så maximalt nio insättningar. Men jag vet inte, eftersom Sarah32 fått reda på tolv, och jag hoppas vi inte kommer behöva alls så många!
Eftersom vi fått en kort varsel-tid så hade vi ingen aning om vad vi skulle göra, vi skulle visst fyllt i blanketter innan, men de gick typ igenom allting som de redan pratat om de senaste två gångerna innan; röker vi, hur mycket dricker vi, vad väger vi.. alltså står inte det i datorn.. Vi var där i två timmar idag, så räkna med det när ni ska dit! Barnmorskan hade jättemycket tid avsatt för oss, gick igenom sprutorna och så.
Men iallafall så får jag göra korta protokollet, det var jag helt oförberedd på! Jag frågade hur de bestämmer det och läkaren sa att eftersom jag är ung (30), har en bra äggreserv (AMH 2.7), regelbunden mens (28 dagar) och att de vet att det är min mans spermier som är vårt problem (alltså för få spermier) så kan de välja det korta protokollet, det är mindre chans för överstimulering för min del då sa de. SÅ vi börjar med sprutor runt den 20 april (dag 2 i min menscykel) och ägguttag i början av maj förhoppningsvis!! Egentligen hade de inte tid och ville vänta till nästa mens men då kan jag inte pga jobbutbildning, så då skulle vi inte få börja förrän efter semestern. Förmodligen kommer jag bara hinna en återföring innan augusti och det kändes lite deppigt men hoppas innerligt att första försöket funkar.
Nu ska jag läsa alla broschyrer vi fått!
Är 32, bra äggreserv o regelbunden äl o mens, cykel på 29 dagar. Hoppas jag oxå får korta protokollet, har hört att det går snabbare :) väntetid ca sju månader så blir nog kallade i augusti men hoppas innan :)