Ivf Sahlgrenska 2016
Jag har inte heller varit här på flera dagar. Det är lugnt.
Ja, det har blivit en längre resa än vad vi trodde och tänkte oss för 6 år sedan när vi började försöka få barn. Jädrigt jobbig stundtals. Men också lärorik och ångrar inte att vi valde att ta en annan stig för tre år sedan och ändra riktning för oss. Vi har ju ett litet kärleksbarn i och med det valet vi gjorde då, en älskad stjärna. Så ja, barnet ifråga bor med oss och det är tänkt att det ska växa upp här då inga möjligheter finns för hemgång och barnet har knutit an och landat tryggt här - kallar oss mamma och pappa och vi berättar att det finns en mamma (namn) och en pappa (namn) också. Barnet ska veta sina rötter och ha kontakt med dem. Vi är familj på lite annorlunda vis, vilket vi valt, samtidigt som det här känns helt naturligt för oss och kärleken är oändlig till vår lilla stjärna vad som än sker i framtiden...
Ja den här resan är inte lätt alls,det har jag redan märkt av och den kanske inte blir enklar längre fram eller det är bara vänta o se.
Vad ni är underbara som har tagit hand om det här barnet och gjort så har det har känt sig
tryggt och landat hos er,det behövs familjer som ni som tar hand om barn som har kommit en sån situation som gör att dom inte kan vara kvar hos föräldrarna och att ni även berättar att lilla barnet har en annan mamma o pappa det e juh viktigt att hon/han vet sin bakgrund.
Jag har en före detta kompis till mig som sa en gån o bilen på väg till Ullared att det kanske är han där uppe (Gud)som ser att vi aldrig skulle klara av ett barn o det är därför vi inte blir gravida,blev så ledsen av den kommentaren men kunde inte säga något just då utan skämtade bort det,men tillslut så skickade jag ett meddelande till henne och skrev hur jag kände o då tog våran vänskap slut tyvärr.Saknar hennes vänskap men jag kan inte ha en sån person i min närhet som är så negativ speciellt inte nu när det snart är dags för ivf,jag förstår inte hur man kan säga en sån sak,fruktansvärt idiotiskt o kommer aldrig kunna lita på henne mer tyvärr.