• VeronikaMary

Ivf Sahlgrenska 2016

Ikka skrev 2016-05-03 21:38:58 följande:

Jag har inte heller varit här på flera dagar. Det är lugnt. 

Ja, det har blivit en längre resa än vad vi trodde och tänkte oss för 6 år sedan när vi började försöka få barn. Jädrigt jobbig stundtals. Men också lärorik och ångrar inte att vi valde att ta en annan stig för tre år sedan och ändra riktning för oss. Vi har ju ett litet kärleksbarn i och med det valet vi gjorde då, en älskad stjärna. Så ja, barnet ifråga bor med oss och det är tänkt att det ska växa upp här då inga möjligheter finns för hemgång och barnet har knutit an och landat tryggt här - kallar oss mamma och pappa och vi berättar att det finns en mamma (namn) och en pappa (namn) också. Barnet ska veta sina rötter och ha kontakt med dem. Vi är familj på lite annorlunda vis, vilket vi valt, samtidigt som det här känns helt naturligt för oss och kärleken är oändlig till vår lilla stjärna vad som än sker i framtiden... 

Ja den här resan är inte lätt alls,det har jag redan märkt av och den kanske inte blir enklar längre fram eller det är bara vänta o se.

Vad ni är underbara som har tagit hand om det här barnet och gjort så har det har känt sig

tryggt och landat hos er,det behövs familjer som ni som tar hand om barn som har kommit en sån situation som gör att dom inte kan vara kvar hos föräldrarna och att ni även berättar att lilla barnet har en annan mamma o pappa det e juh viktigt att hon/han vet sin bakgrund.

Jag har en före detta kompis till mig som sa en gån o bilen på väg till Ullared att det kanske är han där uppe (Gud)som ser att vi aldrig skulle klara av ett barn o det är därför vi inte blir gravida,blev så ledsen av den kommentaren men kunde inte säga något just då utan skämtade bort det,men tillslut så skickade jag ett meddelande till henne och skrev hur jag kände o då tog våran vänskap slut tyvärr.Saknar hennes vänskap men jag kan inte ha en sån person i min närhet som är så negativ speciellt inte nu när det snart är dags för ivf,jag förstår inte hur man kan säga en sån sak,fruktansvärt idiotiskt o kommer aldrig kunna lita på henne mer tyvärr.

• VeronikaMary

Hej Alla!I dag fick vi en ny tid på Sahlgrenska den 24/5 :

???????? efter att vi tyvärr fick avboka den tidigare,ska bli så spännande o se vad dom säger när vi är där o hur vi kommer gå vidare är så glad ????????????

• VeronikaMary

Tack nu längtar jag i hjäl mig tills det är dags för läkarbesöket ????Hur långt har ni kommit?

Sarah32 skrev 2016-05-12 13:51:11 följande:

Grattis, vad skönt! Då får du säkert ett försök i august:)

• VeronikaMary

Fy vad jobbigt att behöva vänta så länge :( Känns juh som att tiden har stannat när man väntar på att Sahlgrenska ska höra av sig.

miamarina84 skrev 2016-05-12 21:46:32 följande:

Spännade o läsa att ni har tid på sahlsgrenska osv :) men jag väntar lite till då ;) bara till ca augusti...

• VeronikaMary

Blir så trött på Sahlgrenska vi fick en tid den 24/5 och vi blev jätte glada och tog ledigt från våra jobb både jag o sambon och fick så klart i går brev i från Sahlgrenska då dom ändrade tiden till den 30/5 men då fick jag inte ledigt i från jobbet så klart så nu måste vi vänta på en ny tid o det kan juh ta någon vecka suck ????

• VeronikaMary

Det hoppas jag också på,blir lite stressad över att behöva gå o vänta på att dom ska höra av sig men det kanske dom gör snart.

Sarah32 skrev 2016-05-17 19:56:26 följande:

Åh nej, vad typiskt! Håller tummarna för att det löser sig med en tid innan sommaruppehåll:)

• VeronikaMary

Håller alla tummar o tår för att det har gått bra för er ich att du plussar ????????

ivf februari skrev 2016-05-22 15:40:37 följande:

Hej söndag. Söndag är alltid inte den efterlängtade dagen i veckan. Men för mig va de det. :) återföring på mig idag. 2 st till frys. Allt såg bra ut. Nu väntar man galet mycket 2 veckor till test

• VeronikaMary

Nu har vi äntligen fått en ny tid igen då sjukhuset ändrade våran förra tid,nu ska vi ditt den 8 Juni,längtar i hjäl mig o är så nyfiken på vad dom säger ????

• VeronikaMary

Nu är det bra spännande här,läkar besök för mig o sambon på o Adam och förhoppningsvis så går det bra men känner lite på mig att jag kommer få börja med diet innan vi börjar ????Ska bli kul o se vad som händer framöver för oss men betvivlar på att vi kommer o komma i gång innan dom stänger innan sommaren tyvärr

• VeronikaMary

Vi var på Sahlgrenska den 8 Juni för att prata med läkare och därefter barnmorska och nu har vi fått en tid för att vi ska komma tillbaka igen för att prata om mediciner och hur vi gå vidare med ivf och troligtvis så kommer vi göra vårat första ivf försök i augusti ????

Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016