• miamarina84

Ivf Sahlgrenska 2016

Sarah32 skrev 2016-03-13 09:41:19 följande:

Jag blir 34 i år och min man 37, inga barn sedan tidigare och aldrig något plus (vilket jag nu då förstår varför. I sommar har vi försökt i två år och vi sökte hjälp i augusti. Påbörjar min ivf behandling med det långa protokollet om en vecka:)

Härligt då börjar ni ivf karusellen innan 2 år, då finns det hopp att det blir tidigare för våran del oxå. Skulle fått mens igår, den kom ibte så gjorde ett neg gravtest. Idag kom mensen :(
  • miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-03-14 06:42:23 följande:

Åh, vad tråkigt! Tyvärr är man ju van vid det här laget:( DET var dock en sak som varvoerhört skönt med ivf beskedet, VI behöver inte försöka själva mer! Det är ju så otroligt jobbigt att ha bestämt sex och undervså lång tid.....

Hoppas på ett + nästa gång, skam den som ger sig:)

Ja fy faan för att ha planerat sex framöver. Glad över att min sambo alltid kunnat levera sperman, men inte alltid vi vart glada innan. Trötta o små sura då är det roligt med sex ;) eller inte......
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-03-13 22:55:33 följande:

Vilken tur att ni drev på det! Man ska lita på sin magkänsla...

Kommer du ihåg hur låg äggreserv du hade? Mitt värde låg på gränsen för min ålder men jag vet inte om det egentligen var dåligt eller inte. Men intressant att veta vad ni fått höra om ert AMH-värde. Mitt var 2,1. 

Min amh värde låg på detsamma, vilket var bra. Men du pratar om låg äggreserv, fick ni den mätt oxå? Jsg vet bara att min var bra (är 32 år).
  • miamarina84
    grodan26 skrev 2016-03-14 22:00:03 följande:

Okej. Nej det är inte lätt att komma på frågorna när man sitter där. Jättebra att du skrivit ner inför nästa gång! 

Jag är 27 år. Har gjort utredningen via göteborgs kvinnoklinik och remissen skickades till ivf i början på februari så lär väl dröja länge innan vi får komma dit. Kör några månader till med pergotime nu så länge. 

Vad härligt att ni är igång snart, håller tummarna! Du får uppdatera oss om hur det går!

Vår kom in 29/1 o väntetiden blir ca till augusti sa dem :(
  • miamarina84
    rebeqqa skrev 2016-03-19 07:59:26 följande:

Åh nej! Usch vad tråkiga nyheter.. ja man vill ju inte hamna vart som helst. Även. Om vi kan göra mycket i min stad hos min privata gynekolog så är det ändå så att man vill komma till en klinik som är proffsig och har goda resultat.

Får man skicka remissen till ett annat landsting? Jag bor i Skövde - så jag tillhör ju västragötalands län. Jönköpings län ligger ju när. Men hur vet man vart det är kortare kö?

Är oxå från Skövde ;) vart gjorde du din infertilutredning? Min remiss skickades 29/1 och sedan sju månaders väntetid på det, så blir väl i augusti kanske. Lång väntan dit. Tror inte du kan komma till Jönköping men till Örebro. Alla län håller tyvärr ibte på med ivf osv därför sådan lång kö.
  • miamarina84
    rebeqqa skrev 2016-03-21 09:54:12 följande:

Vad kul med en till från lilla Skövde! Eller ah alltså inte kul att även ni har svårt att få barn.. men på något sätt skönt att man inte är ensam.. Min utredning görs hos Urban Classon -Skövdes enda privata gynekolog. Du då? Ja det är verkligen en lång väntan. Usch.. att det inte kan få gått snabbare! Tråkigt att de slutat samarbeta med de privata ställena i gbg för då var ju väntetiden inte såååå lång.

Jag gick oxå hos urban, riktigt bra. Det var kortast väntetid på infertilutredning hos honom nämligen,hade sökt på kss oxå. Vi började utredningen i sep o klara i december så nu får vi klara oss själva till ivf i augusti för de hitta inga fel på oss. Hur långt har ni kommit? Man är ibte ensam, ivf är mycket vanligare än vad man tror :)
  • miamarina84
    Sarah32 skrev 2016-03-21 17:02:02 följande:

Då var jag igång med sprayandet:) Spännande och lite nervöst. Är på andra dagen idag och känner inte av det på något sätt. Det finns ju en del mindre kul biverkningar, men viktnedgång och större bröst kan jag köpa;)

Är det lilla protokollet?
  • miamarina84
    rebeqqa skrev 2016-03-24 09:08:11 följande:

Det var samma här -på kss ville de inte ens träffa mig. Jag hade kontakt med med urban först i december - då kontaterade han att jag har pco. Vi har testat två cykler med letrozol men inga äggblåsor ville växa trots dubbel kur. Så IVF är tydligen nästa steg. Utredningen är klar på mig vi väntar bara på min mans spermaprov. Vi ska träffa honom i slutet av april. Jag vet faktiskt inte om vi står i kön redan men jag tror inte det. Jag tror att Urban väntar in min mans resultat innan han skriver remissen. 8mån väntan känns som en evighet.. tycker att det är konstigt att han skickar oss på ivf så snabbt. För vi har inte testat så mycket än.. jag är rädd för att vi nu kommer vänta i 8 månader för att sen få höra av sahlgrenska att vi måste testa diverse saker innan ivf är aktuellt. Vi har inte gjort en spolning på mig och inte testat några sprutor och han ville inte att jag skulle testa pergotime heller.. =/

Jag tycker att det är lite konstigt..

Pco ingen ägglossning? Ksn inte mycket om och. Men bra att ni testar letrozol hos honom :) kan vara så att det bli ivf för er vare sig spermierna är bra eller ibte (för du behöver ju hjälp). Så remissen skickas nog efter erat sista möte. Så efter möter i april be han skicka remissen då, för de e sju månader vintertid till ivf :( o kolla så att han inte han spola dig, fråga iaf. Ring o kolla om han har tid innan mötet, de spolar bara på fredagar. Plus att man ksn jobba efteråt ;) Jag gjorde de hos honom, de sista jag gjorde. Tror att sprutorna o de gör man på ivf, för att kolla på äggblåsorna samt hålla dem i shack tills dem ska ut.
  • miamarina84
    provi87 skrev 2016-03-23 23:05:06 följande:

Hur gör ni för att fördriva tiden? Nu har vi väntat i tre månader och det känns katastrofalt att behöva vänta minst lika lång tid till innan vi ens får ett läkarbesök. Sen kommer vi väl inte igång med IVF direkt och vem vet om det krävs tolv insättningar.. Insåg att i sommar är det två år sen vi började försöka. TVÅ ÅR!! Suck, så ledsen.. 

Ägnar mig åt blommor, terapi :) shoppar o vill vara sysselsatt... Har även vart på tre zonterapi behandlingar i hopp om ett mirakel ;) mindre sex o mindre ägglossningstest, o livet känns lite lättare. Mer harmonisk nu.
  • miamarina84
    ankii skrev 2016-03-24 22:02:43 följande:

Jag är också från Skövde och har gjort utredning på KSS. Ska dit i april på läkarbesök där vi får reda på vad utredningen visat. Innan "domen" gör de VUL på mig samt spolning om jag inte har mens.

Känns ju hopplöst efter att ha läst hur lång väntetid det är :( kanske man ska satsa på privat behandling?

Jsg gör reflexologi finare o modernare ord för zonterapi hos "sol lyktans massage" hon arbetar mot fertilitet :) ska dit nästa torsdag på min fjärde o sista behandling, 600 timmen. De e det värt :) i höst har vi försökt i två år. Hur länge har ni två försökt? Ja de e lång väntetid men privat o massa pengar väntar Jsg med ;) men Örebro ska jag ringa o kolla väntetiden på för Örebro ligger ju både närmare o smidigare väg.
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016