• stajlish

Ivf Sahlgrenska 2016

ivf februari skrev 2016-05-03 20:38:54 följande:

Hej. Har gått igenom nässprayens första period, har mått väldigt bra. Tog blodprov igår, fick besked idag att jag börjar med sprutorna på torsdag. Allt såg fint ut. (Det var jag så nervös för) så spännande, ett steg närmare bebis och jag är lättad. Dock är jag väldigt nervös för äggplock. Dock säger många att äggplock är lindrigare än spolning av äggledare och det klarade jag galant. Så det är bara att hoppas att det är lika lätt för mig :)

Äggplock fixar du galant! Va inte rädd, jag var skiträdd o nervös innan men det går fort (typ 10 min högst) och gjorde knappt ont. Hade däremot värk som tusan efteråt men de går ju över det med! :)
  • stajlish

Hej! Jag ansluter mig hit också. Jag har precis börjat min andra IVF på Sahlgrenska nu i veckan =) SKa försöka läsa ikapp mig om era historier här inne!

• stajlish
    Ikka skrev 2016-05-04 13:39:23 följande:

Allas IVF-resor är olika. För en del räcker det med ett försök så är resan gjord, andra kämpar vidare, byter riktning, tänker om, tycker att det hela går lätt, möter riktigt tuffa hinder....

Såg att nån skrev här ovan att äggplock tog 10 min och inte var så jobbigt - för mig var det riktigt tufft vissa stunder av det hela (även om lustgasen gjorde sitt jobb - jag tål inte morfin och dess kusiner så fick köra på lugnande och lustgas) och för mig tog det hela närmare 30 min....fick många äggblåsor som halvmognade och behövde tas de också...och visade symptom på överstimulering till återföringen - men fick tack och lov göra ett färskt försök ändå...menar inte att skrämmas eller hetsa upp någon/något - men allas resa till det där pluset är olika....oavsett så är jag säker på att en klarar av sitt äggplock....

Det är tur att IVF finns! 

Knepiga kommentarer får en gott om från olika håll gällande att skaffa/inte skaffa/hur en skaffar barn och en lär sig på vägen att sålla. Helt rätt att du stod upp för dig själv @VeronikaMary! 

Barnet vi har började att landa och få en trygg anknytning hos en fantastisk jourfamilj som gjorde mycket av startjobbet, sedan har vi fortsatt och har en fantastisk liten individ här nu. Dock en för stunden magsjuk sådan, tyvärr, började i dag. Typisk timing. Håller på med ÄL-tester nu och så snart jag får utslag är ju tanken att det blir återföring tre dagar senare....det här försöket kanske inte blir av utifrån helt andra omständigheter än de vi oroat oss för angående att vi bara har ett embryo kvar....

Håller med dig. Allas resor är inviduella och hur man mår och upplever allting är ju olika från par till par. Va jobbigt att du hade ett sådant smärtfullt äggplock :( Jag hade ingen lustgas och knappt nåt morfin heller men ändå hade jag turen att det gick både snabbt o relativt smärtfritt! 30 min låter som en lång plåga.. :/ 

Verkligen tur att IVF finns! Tacksamt för oss som aldrig skulle få chansen till att bli gravida utan..

Var i processen är ni nu?
  • stajlish
    ivf februari skrev 2016-05-05 00:37:30 följande:
    Man får helt enkelt leva med värken efteråt.. är det så illa att du vart hemma från jobbet dagen efter äggplock? Om man har ont efteråt, kan dom ändå göra insättning då? Många funderingar härifrån:)
    Ja, precis. Ja, jag var hemma dagen efter men jag hade nog kunnat jobba om jag velat men det kändes skönt att va hemma en extra dag. Kände mig ganska svullen o magen men det var nog mest av Lutinusen tror jag. Ja, det tror jag dom kan göra en insättning trots att man har ont :) Men på min insättning så hade jag inget ont längre!
  • stajlish
    Gweny skrev 2016-05-04 10:22:56 följande:

Hej alla kämpande tjejer!

Vill bara sprida lite hopp...

Jag/vi gick också på SU för IVF. Jag har hypotyreos och PCO som ställt till det.

Vi hade bra erfarenhet av personalen och snabba svar på mail.

Jag gjorde långa protokollet, då det inte gick att lita på min äl.

På vårt 2a FET lyckades vi plusa och jag är nu i v.35!

Vid båda FET så överlevde första embryot som tinades upp.

Hoppas ni alla kommer lyckas snart!

Är såå tacksam vi fick denna hjälp.

Hej! Minns dig från tidigare trådar :) Va roligt att det gått så bra för er! Vi är också jättenöjda med all personal vi haft o göra med på SU, dom är kanon! 
    Grattis till bebisen som kommer snart! :)
  • stajlish
    ivf februari skrev 2016-05-05 10:05:12 följande:
    OK. Jag känner mig svullen nu bara utav nässpray. Får se nu när sprutorna blir involverade också :) men man måste klara det (så är det bara) hur länge tar man dom vaginaltabletterna?
    Jaså? Jag blev inte svullen varken av spray eller sprutor sist!? Fick inga biverkningar alls förutom lite svettningar av sprayen :) Vaginaltabletterna är meckiga.. men bara o göra det med.. man ska ta dom i typ två-tre veckor har jag för mig.. om man blir gravid.. ganska länge iaf :D
  • stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-05 12:09:08 följande:

Hej alla! Nu ger jag mig in i leken igen:) Har haft en blödning sedan mitt avbrutna första försök, så på måndag är jag på cd20 igen och kan börja med suprecur. Det finns hopp!

Härligt! Då ligger vi nästan lika med vår spray, jag började med suprecuren i tisdags!
  • stajlish
    ivf februari skrev 2016-05-05 12:01:12 följande:
    Olika symptom på alla:) haha. Tabletterna är väl en droppe i havet, bara det blir nått bra av det:) tack för info..
    Ja, precis! Verkligen. Ja, oja! Så är det verkligen.. så värt det såklart :)
  • stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-08 15:47:22 följande:

Härligt! Då hoppas vi på vårbebisar för oss:)

JA! Det gör vi verkligen =) Ska du spruta med Gonal-f sen med? Har du gjort långa protokollet innan också? eller är detta första ivf? Har säkert läst om detta innan men minns inte :D 
  • stajlish
    Sarah32 skrev 2016-05-11 13:58:11 följande:

Blä! Livet är ibland rätt orättvist:( I lördags passade min kropp på att "ta en menspaus" IGEN! Så jag som skulle spraya på CD 20, var tillbaka på CD 2! Så deppigt:(

Var inne på SU för ett vul och är nu inplanerad till 26/5 för spraystart och v. 25 för äggplock OM det inte blir några komplikationer IGEN, för då får vi avbryta IGEN!

Japp, så IVF försök 1 omgång 2 har påbörjat sin nya omgång 2.......så långsamt!

Kram till er andra, hoppas det går bättre för er:(

Provin87: Grattis till en tillbakasättning! Håller med dig om att infon från SU varit något knapphändig, men har läst mycket om att det inte är så vanligt att få något till frysen,....så jag ser det nog som en bonus.....men klart att man hoppas!

Håller tummarna för att ditt ägg håller hela vägen!

Nä fy va orättvist!! :( Så typiskt! 
    Hoppas på nästa nu då! 

Kram på dig
Svar på tråden Ivf Sahlgrenska 2016