• Anonym (H)

Bonusmammor

Anonym (Totto) skrev 2016-02-06 12:48:38 följande:
    HUR är det exemplet relevant???

Jag har inte sagt att ett barn som har en "bonusförälder" inte får ha en relation med denne. Det jag hävdar är att om barnets förälder av någon anledning blir sårad/kränkt av att barnet benämner den andra förälderns nya partner med ett föräldraepitet så kan man hjälpa barnet att hitta ett uttryck som inte kränker föräldern men som kan laddas med allt det goda barnet känner för den nya partnern.

För att ditt exempel skulle vara applicerbart skulle mitt vuxna barn alltså vilja kalla sin partner för mamma/pappa och det skulle vara det som jag eller barnets andra förälder skulle ta illa upp av.

Att förbjuda en relation har JAG aldrig pratat om, det får stå för dig.
    Men oj!

Hur i helskotta kan en förälder bli kränkt av att barnet kallar den nya partnern för bonusmamma/pappa?? Då måste man ju vara otroligt osäker i sin föräldraroll.

Bland det löjligaste jag har läst här inne faktiskt.
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 08:43:31 följande:
    Haha vad har du för problem med Brumma egentligen? Förmodligen är du väl bara ute efter att provocera henne!

Det finns absolut ingen anledning att göra tummen ner, vad är det som är negativt i det inlägget?
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 09:03:42 följande:
    Haha moget!!
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 09:11:11 följande:
    Så moget av dig.
    Varken Brumma eller du bestämmer att jag måste fortsätta att diskutera mer med Brumma i tråden.

Jag kan inte hindra Brumma från att fortsätta att citera mig mer i tråden men jag har rätten att välja att inte diskutera mer med Brumma i tråden.[/quote]Men hon citerade ju inte ens dig i det senaste inlägget hon skrev, som du gjorde tummen ner åt!!

Om du inte är både anonym (mamma) OCH anonym (M) dvs...
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2016-02-10 09:20:10 följande:
    Men hon citerade ju inte ens dig i det senaste inlägget hon skrev, som du gjorde tummen ner åt!!

Om du inte är både anonym (mamma) OCH anonym (M) dvs...
    Men nej!

Brumma började med att citera mig igen trots att det inte var Brumma som jag hade citerat innan utan Anonym (Mamma)

När inte Brumma godtog det startade Brumma off topic diskussion med mig i tråden.[/quote]Vad har det med saken att göra? Bara för att du inte gillar att hon kommer med fakta så ska du göra tummen ner på alla hennes inlägg, även de som inte ens är riktade till dig?

Ge dig nu. Ignorera hennes inlägg då istället. Dina tummen ner inlägg tar bara onödig plats i tråden.
Svar på tråden Bonusmammor