Inlägg från: Anonym (Vill bli gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill bli gravid)

Svärmor tjatar om barn... *ledsen*

Jag är något äldre än min pojkvän och vi har en stabil relation, så alla förväntar sig en bebis. Jag tycker mycket om min svärmor, men varje gång vi ses så ställer hon en massa frågor om barn och säger att hon bara längtar efter en liten knodd snart. 

Nu är saken den att vi har försökt ett tag, men det vill sig inte. :( Jag mår bara sämre och sämre av allt tjat också. Pojkvännen vill inget säga eftersom han tycker att det är vår ensak och inget de har med att göra, samt att han inte vill berätta något ifall det inte skulle funka. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till allting. Finns nån här som känner igen sig? 

• Svar på tråden Svärmor tjatar om barn... *ledsen*
    Anonym (Barnbarn) skrev 2016-01-27 22:47:25 följande:

Jag kommer oxå fråga efter barnbarn om mina barn har åldern inne en fast partner och ok inkomst... jag skulle säga som det är så du kan få stöd i det hela om ni behöver göra utredning och vad som kommer efter det. Hur länge har ni försökt och hur gammal är du?

Jag är 36 och vi har försökt i 2,5 år. :(
    Anonym (A) skrev 2016-01-27 23:19:48 följande:

Har ni inte sökt hjälp för barnlösheten?

Jo, självklart. Vi har även gjort våra försök - ingen graviditet. Fick dock två tidiga MF.
    Seven Costanza skrev 2016-01-29 05:09:51 följande:
    Beklagar! Hittade de något fel? Har ni alltså gjort så många IVF som man får gratis redan? Har de kollat ditt sköldkörtelvärde? Många landsting har för höga gränsvärden för vad som är okej och det leder till att folk inte får medicinering som skulle kunna förhindra missfall. Finns trådar om det här på FL.

Med tanke på att ni har försökt så länge hade jag ändå övervägt att berätta det för svärmor - tror ni ändå inte att familjen hade kunnat vara ett stöd om de visste? Eller har ni en dålig relation?
    Jag äter redan Levaxin och har ett pressat värde. Anledningen är att jag har ont om ägg och dålig kvalitet på de jag har. Vi fortsätter att försöka naturligt givetvis, har just nu inte råd med IVF på privat väg; ja, vi har använt upp alla försök.

Vi har bra relation. Det är min partner som inte vill berätta eftersom han anser att det är vår ensak, jag hade nog berättat annars. Mina föräldrar vet.
    Seven Costanza skrev 2016-01-29 07:14:01 följande:
    Okej jag förstår. Måste vara oerhört jobbig sits! Kan du inte försöka förklara för din kille att du inte orkar med deras frågor mer och att allt vore så mycket lättare om de visste så att du slipper höra deras tjat? Tycker inte han också att det är jobbigt med frågorna, eller tjatar svärmor bara på dig? Annars hade jag övervägt att vägra följa med dit för att slippa höra, men om du tycker om svärföräldrarna förutom detta så förstår jag att du inte vill det. Jag tycker att din kille får försöka ändra uppfattning - det är väl tillräckligt kämpigt med barnlösheten utan att dessutom behöva hemlighålla det.
    Det är bara mig hon tjatar på. Hon och jag har en väldigt god relation och pratar om det mesta, men när det gäller just detta så vill inte min partner att jag ska säga nåt. Jag tror att det handlar mycket om prestige i hans fall, att han ser det som ett nederlag om vi går ut med att vi försöker skaffa barn och sedan misslyckas. Jag vet inte varför han känner så, men det är iaf oerhört känsligt för honom. Jag tror att det delvis också beror på att han inte vill ha en massa kommentarer från övriga familjen om att han borde se sig om efter en annan kvinna osv. Mamman skulle säkert inte säga så, men möjligen andra i släkten. Han tror att han skyddar oss genom detta.
Svar på tråden Svärmor tjatar om barn... *ledsen*