• S c h n a

Supersnabb och god mat efter förskolan?

Mina barn (f -08 och -11) älskar omelett, men en panna räcker inte till båda så de brukar få det som mellanmål istället. Fruktsallad är en hit med, varsina morötter, mackor, flingor, havregrynsgröt. Det sista gör de gärna själva i mikron. (per person: 1 dl havregryn, 2 dl vatten, 2 min)

• S c h n a
    Erica01 skrev 2016-01-27 09:31:43 följande:

Tack för alla tips! De flesta dagar lagar jag "ordentlig" mat men just de där hopplösa dagarna när alla skriker av trötthet (typ även jag...) behöver jag ett spontant nödalternativ. Skippa blomkålscurryn eller laxpastan och bara hiva fram typ... korv med bröd - fast gott! :)

Rester i frysen är ju genialt, hur kunde jag glömma den uppenbara.

Har ni andra hel/halvfabrikat som ni tycker smakar ok? Jag gillar gulaschsoppa på burk, men det gör inte mina barn tyvärr...

Mina gillar den om jag blandar den med creme fraiche. Det går att köpa 2 st för 50 på Ica Maxi denna vecka och då tänkte jag köpa den men fick syn på köttfärssåsen och köttbullarna. (konserver det med) Köttfärssåsen hade jag i lasagnen igår och det gick hem. Köttbullarna är galet goda enligt mig och ena barnet, men inte andra.

Lasagnen som blev över fryste jag ner i portioner förresten, då går det ju snabbt sen.
Svar på tråden Supersnabb och god mat efter förskolan?