• Anonym (f)

Nu fattar jag ingenting... kan någon vänlig själ förklara för mig vad som händer?

Varför gjorde du ett vaginalt ultraljud efter att mensen uteblivit i fyra dagar? Eller inte ens i fyra dagar, du hade (och har nu också) ju en blödning tydligen. 

• Anonym (f)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-26 19:21:55 följande:
    Kan det vara så att blödningen jag hade var mens ändå men att jag inte blödit ut allt? Å vad beror sånt på?
    Inte blött ut allt? Om du hade en väldigt tunn slemhinna den här cykeln så blir det ju ingen stor mensblödning. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-27 05:30:52 följande:

Hade efter att jag skrev detta inlägg en ordentlig diarré och avföring som var tjärliknande till färgen. Magen körde runt som fan. Ska därför uppsöka läkare idag. Och nej jag äter varken järntabletter (såvida inte multivitamin räknas?) eller blodpudding.

Hart du problem med hälsoångest? Ingen går väl till läkaren en enstaka diarré oavsett utseendet på avföringen? Jag tror att du så gärna vill vara gravid att du inbillar dig en rad symptom som du uppfattat ska ha med graviditet att göra. Stressen kring detta kan nog få magen att göra lite uppror också. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-27 12:05:37 följande:
    Sluta skriv i min tråd tack. Du verkar ha problem med beteendet.

Anledningen till att 1177 sa att jag skulle gå till läkaren var för att avföringen var svart vilket enligt henne kunde tyda på blod och måste uteslutas.
    Vad var det i mitt inlägg som du tog illa upp över? 

Personligen tycker jag att det verkar otroligt överdrivet att gå till läkare efter att ha haft en avföring som varit svart till färgen. Men det är klart att om du ofrivilligt tappat i vikt så att du nu är underviktig så kommer saken i ett annat läge (det skrev du dock inget om tidigare så det var ju inte lätt att veta). Har du gjort det? Gått ner i vikt trots att du inte vill? 

Jag skrev inte att du tror att du är gravid, jag skrev att du vill vara gravid (och det vill du väl med tanke på att ni är på ert femte försök att bli gravida) och att du därför ser tecken som inte finns och tolkar annat som om det skulle ha med graviditet att göra. Det är vanlig bland kvinnor som önskar bli gravida. 
  • Anonym (f)
    1234568 skrev 2016-01-28 09:57:48 följande:
    Jo man ska söka läkare snarast om man har tjärliknande avföring (svart). Detta kan innebära en inre blödning, och behöver utredas snarast.
    Det behöver man inte göra efter en enstaka svartfärgad avföring. Det kan ju bero på att man ätit lakrits, spenat (eller andra järnrika bladgrönsaker), blåbär, blodpudding, rödbetor, mörk choklad, Nutrilett och säkert mer också som jag just nu inte kommer ihåg. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-28 11:36:57 följande:
    Jag är glad att jag inte lyssnade på dig och stannade hemma, för det hade varit direkt kopplat till fara i mitt fall.
    Hur kommer det sig att ditt graviditetstest var negativt?
  • Anonym (f)
    1234568 skrev 2016-01-28 11:16:52 följande:
    Jo, men det vet man ju om om man har ätit. Men om man inte ätit något som ger svart avföring, så bör man kolla upp det.
    Så du tror att alla vet vad som färgar avföringen svart och direkt gör en koppling till det? Ja, det vore ju bra om det var så i stället för hur det verkligen är; folk får panik och slänger sig i väg till läkare. 
  • Anonym (f)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-28 12:41:47 följande:
    Hur sjutton ska jag kunna veta det? Det blir väl så för vissa ibland. Man kanske testar för tidigt eller så har man inte arbetat upp tillräckligt höga nivåer av hcg i urinet. Vissa kan tydligen gå väldigt länge utan att få resultat på testerna.
    Så vad ligger ditt hCG på nu då?
  • Anonym (f)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-28 20:42:20 följande:
    Jag har inte den blekaste.
    Så de konstaterade utomkveds genom att göra vaginalt ultraljud trots negativt graviditetstest och de har inte informerat dig om vad hCG-värdet ligger på? Hur går de vidare med saken då?
  • Anonym (f)
    1234568 skrev 2016-01-28 20:33:35 följande:
    Suck! Jag tror att dom flesta som får svart avföring tar reda på vad orsaken kan vara. Tex ringer 1177. Där bör dom få frågan om dom ätit något av dessa saker, och därmed kan man utesluta det. Och sedan blir man hänvisad att söka läkare snarast. 
    En inre blödning kan sluta med döden om den inte stoppas och är stor nog. 

Så att säga att man inte ska söka läkare om avföringen blir svart är fel.

Man behöver inte springa till läkaren med alla små krämpor, men hostar man blod eller skiter svart..då ska man till läkare.
    För mig får du gärna sucka tills käken går ur led. Ni har ju en del andra underligheter för er där i Finland förstod jag på andra inlägg av dig så dina rekommendationer grundar sig väl på något sådant. 
Svar på tråden Nu fattar jag ingenting... kan någon vänlig själ förklara för mig vad som händer?