Nu fattar jag ingenting... kan någon vänlig själ förklara för mig vad som händer?
Vi är inne på det femte försöket nu och jag var på VUL på BIM+4. Gynekologen som undersökte mig konstaterade att jag "har en konstig blödning". Fattar inte alls vad han menade (borde nog ha frågat inser jag nu, men det är sånt man kommer på i efterhand).
Fynd vid VUL:
- Vätska i livmodern (troligen blod då).
- Slemhinnan är inte förtjockad.
På detta konstaterade han att jag inte är gravid. Men märker man verkligen sånt så pass tidigt på VUL? När jag var i vecka 7 förut så såg de ingenting på VUL utan bad mig komma in en vecka senare, så hur kommer det sig att han kunde uttala sig nu? Nån som vet? Uppenbarligen brister mina kunskaper på området.
Jag har denna månad haft alla möjliga konstiga slags symptom, magen är fullständigt i uppror och jag har vaknat de senaste tre nätterna av att jag har ordentlig värk i tjejmagen. Är också illamående av och till, mest nattetid i samband med värken. Graviditetstestet gav negativt utslag på BIM+1.
Jag har också haft spottings de senaste dagarna, lite mer blod en dag men sen har det slutat blöda. Har dock fortfarande kvar vätska i livmodern enligt VUL.
Jag förstår ingenting och vet inte hur jag ska tolka detta. Har varit gravid förut och upptäckte det då i vecka 9. Hade då en liknande blödning som nu och samma upproriska mage (lös avföring, magkramper och gaser), vilket jag vid det tillfället tolkade som en maginfluensa.
Är det verkligen helt 100% säkert att se en graviditet på VUL såhär tidigt (alltså på BIM+4)? Just nu mår jag verkligen inte bra och känner mig orolig för min hälsa mer än oro över graviditet, så jag frågar för att jag vill veta om jag behöver gå till en vanlig läkare som kan undersöka vad som är fel på min mage.
Vore väldigt tacksam för svar.