Låter extremt! När mitt barn hade både kolik i början och sen inte sov bra eller många timmar per natt under 1,5 års tid så blev jag också desperat till slut, hade dessutom nästan INGEN avlastning, mannen jobbade jämnt och aldrig ledig (inga lediga helger/lov/föräldraledighet och sådant)och ingen i omgivningen som kunde hjälpa till.
BVC kunde inte komma med fler råd än att sova när barnet sov, oavsett tid på dygn, bara släppa allt och sova när man fick sova, och det klassiska rådet att se till att få avlastning! Jag kände på mig att jag skulle kollapsa om det fortsatte, och det gjorde jag sen också tyvärr. Men kan erkänna att jag och min man var lite för stolta och kämpade på, ville inte böna och be om hjälp till folk som var själva upptagna med sina barn, eller annat, dem hade sina problem även dem. När jag kraschade så hade vi dock inget val om att börja be om hjälp, och idag känner jag fortfarande av denna tuffa tid!
Men om man kan så skall man absolut fråga om hjälp och försöka få nära att förstå sin outhärdliga situation, och att en helg eller en natt då och då kan räcka för att få någotsånär återhämtning....innan man kollapsar, då tar återhämtningen betydligt längre och då blir allt så mycket kämpigare senare istället och då räcker inte bara en rejäl god natts sömn för att återhämta sig.
Även att ni gör en grundlig undersökning gällande kosten och allergier, synd om ert barn skall lida i onödan och något BVC såklart borde upplysa om och ge råd och tips vart ni kan vända er. Kanske ger för mycket välling och mat innan han somnar eller på kvällen, som ger magknip? Tömmer han bra? Annars kan jag rekommendera någon tesked olivolja i välling, eller ta varligt en örontops i rumpan dränkt med olivolja för att lätta på trycket i magen om han är hård och har knip, med massage. När min dotter hade kolik fick jag höra av en del att akupunktur skulle vara jättebra, något jag inte fick möjlighet att testa själv, men kanske något som skulle fungera i detta fall också och kostar ju inte att kolla upp kanske?
Jag har varit i samma sits med den enorma sömnbristen och känner verkligen med dig, vår dotter vaknade precis varje natt, kunde vara vaken flera timmar, detta var dessutom efter koliken, och hon sov bara 8 timmar per natt, och då med alla uppvaknandena. Efter hon somnat igen så var det ofta svårt att bara somna om fort igen, och efter några få timmar så vaknade hon igen för dagen! Under koliktiden så var det lyx om man fick 3 timmars sömn på raken, det hände sällan! Jag har fått men efter min extrema långvariga sömnbrist utan rejäla avlastningar, med hjärntrötthet vid stress, stresskänslighet m.m så ta behovet av sömn på allvar! Hoppas verkligen att det blir bättre och att er son får hjälp och ni får avlastning!