Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Men detta gäller väl inte om man har känningar av foglossningar? Både på gravidyoga och hos pt avrådde de från alla övningar som låg tyngd på bäcken och särskilt om benen inte var tätt ihop (knäna ska nudda varandra). Eftersom detta väl var svar på ett inlägg som handlade om foglossning eller jag kanske blandar ihop det de olika inläggen? ,

langtanefterbaby skrev 2016-06-30 10:10:29 följande:

Knäböj är inget dåligt att göra men dom ska anpassas så att det känns bra hela tiden. Senare i graviditeten rekommenderar jag att man minskar avståndet lite mellan fötterna för att inte sära på benen för mycket, även att ha en stol bakom och bara gå ner och toucha stolen. Har man redskap rekommenderar jag att man använder en stor pilatesboll och har bakom ryggen mot väggen när man gör knäböj en och därmed kommer åt baksida lår bättre.

Det som också är viktigt är att du känner att du använder dig av bål och bäckenbotten i rörelsen. Men känns det inte bra i slutet ska du inte göra dom, men sålänge det känns bra är det bara att köra

Dessutom en sjukt bra övning att träna lite på då du kommer göra den till vardags hela graviditeten genom att sätta dig ner och ställa dig upp!

• Loppan84

Final countdown!

Symetrical skrev 2016-07-02 07:28:45 följande:

Tack, vad gulligt skrivet. :-x

Nej, det vet vi inte. Tog reda på det med första, men den här gången blir det en överraskning på BB.

• Loppan84

Hur aktiva är era små pluttar? Jag har framåtlutad livmoder och fick höra att jag kanske inte skulle känna så mycket men känner heeeela tiden. Så fort jag är stilla/vilar så kommer det lite knuffar och iaf 2-3 gånger om dagen rejäla sparkar. Känns så himla kul för (även om det säkert är felaktigt) känns det som att man får lite koll på hans personlighet och att han somnar när jag rör på mig men vaknar och är livlig så fort det blir stilla :)

• Loppan84

Nej i början känner man tydligen mest sparkar in mot ryggen men det kan jag ju inte göra, dit nåt han inte ;) därför de säger att det ofta tar några extra veckor innan man känner nått med framåtlutad. Men när det

Väl känns så känns det fortare på utsidan också :)

Sajocawa skrev 2016-07-02 11:15:00 följande:

Varför skulle du inte känna så mycket? Man borde känna väl riktigt mycket om man har framåtlutad livmoder tycker jag, låter mest rimligt i alla fall..

Jag har inte känt så mycket pga att moderkakan ligger i vägen... Kände några buffar och sen dröjde det 15 dagar innan jag kände honom igen :p.. Nu har han dock kommit igång och rör sig i princip hela tiden, här är någon som definitivt inte kommer ligga stilla i sömnen när han är ute :)

• Loppan84

Usch då. Hade också problem med magsyra tidigt när jag fortfarande var illamående, men gick som tur är över efter ett tag efter illamåendet slutade. Hade också nån dag med riktigt ont och typ "kramp". Tog magkatarr medicin (tror inte den sorten finns i Sverige men heter galvadsonic och är helt vanliga magsyretabletter) och aktade mig för att ligga ner, stöttade upp med mycket kuddar så man nästan satt och sov under ett par veckor. Annars var det att undvika stark/stekt mat och kött som hjälpte mest. Konstigt nog var jag så sugen på sur frukt och tror inte det gjorde saken värre även om man normalt ska undvika det kanske. Men att inte ligga ner hjälpte mest.

Vec

Sagan12345 skrev 2016-07-02 11:27:50 följande:

Tack för ditt tips, jag hade omeprazol hemma så tog de och efter 1h kunde jag lägga mig ner. Magen var som vatten i morse så jag misstänker att tycka godis och chips till man fick och la sig inte var någon bra idé. Usch!

• Loppan84

Hahaha kanske han bara blir glad och säger "där är du och här är jag" <3

GästenT skrev 2016-07-02 13:07:34 följande:

Den här jäveln börjar bli riktigt rörlig och grinig om jag ligger fel med händerna. Jag har ofta händerna ovanför magen när jag ligger ner men då börjar han sparka som fan. Haha. Blir väl trångt åh han blir förbannad. xD känner varje dag och hela magen hoppar av rörelser. Mest när jag vilar men ibland även annars. Känns lite gulligt att jag vet redan nu hur jag kan jävlas med honom. :) haha <3

• Loppan84

Men usch din stackare, såg det här nu. Andnöd lät ju verkligen inte kul :-/ Det är mycket man ska gå igenom alltså.

Symetrical skrev 2016-07-02 07:26:52 följande:

Fattar verkligen inte var tiden tagit vägen! XD

Ärligt talat mår jag ganska mycket röv sen nån vecka tillbaka. Lider av rejäl andnöd som tidvis leder till otäck yrsel, samt svårigheter att äta (dumma mage som vägrar "svälla ut" mer!) Vikten vägrar också röra på sig, vilket är konstigt eftersom jag känner mig som en otymplig valross. Med andra ord ser jag verkligen fram emot att vräka min lilla inneboende.

Hur mår du själv?

• Loppan84

Ja jag åt iaf väldigt mycket gröna äpplen, apelsin, ananas och vattenmelon plus drack vatten med mycket pressad citron i och tyckte det hjälpte. Tyckte det var konstigt för jag trodde det var dåligt med sura saker men det förklarar ju saken om dDet enda som hänger kvar nu är vattenmelon, äter en kvarts vattenmelon vare dag typ ;)

Sagan12345 skrev 2016-07-02 16:44:25 följande:

Blir jag och citronen ikväll :)

T
  • Loppan84

Lite ofräsch fråga men nån som har problem med magen? Vet att man kan få trög mage, men jag har omvänt med ont i magen och diarré sen typ en vecka tillbaka. Är rädd att jag fått nån bakterie eller nått i magen :(

Har inte heller gått upp i vikt sista 2 veckorna utan ligger stabilt på +4,5 kg i v 23+5. Viktökningen i sig själv är väl ok, men konstigt att jag upp jämnt och stabilt fram till för 2 veckor sen och sen helt stilla? Eller nojar jag nu?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend