Gravida från Tempar/Fertility Friend
Men detta gäller väl inte om man har känningar av foglossningar? Både på gravidyoga och hos pt avrådde de från alla övningar som låg tyngd på bäcken och särskilt om benen inte var tätt ihop (knäna ska nudda varandra). Eftersom detta väl var svar på ett inlägg som handlade om foglossning eller jag kanske blandar ihop det de olika inläggen? ,
Knäböj är inget dåligt att göra men dom ska anpassas så att det känns bra hela tiden. Senare i graviditeten rekommenderar jag att man minskar avståndet lite mellan fötterna för att inte sära på benen för mycket, även att ha en stol bakom och bara gå ner och toucha stolen. Har man redskap rekommenderar jag att man använder en stor pilatesboll och har bakom ryggen mot väggen när man gör knäböj en och därmed kommer åt baksida lår bättre.
Det som också är viktigt är att du känner att du använder dig av bål och bäckenbotten i rörelsen. Men känns det inte bra i slutet ska du inte göra dom, men sålänge det känns bra är det bara att köra
Dessutom en sjukt bra övning att träna lite på då du kommer göra den till vardags hela graviditeten genom att sätta dig ner och ställa dig upp!