Gravida från Tempar/Fertility Friend
Ah, det låter ju faktiskt helt rimligt ändå! Nu känner jag mig lugn men skönt att veta att det inte är kris och panik att boka in ett till privat UL om en galen oro skulle skölja över en igen :)
Ah, det låter ju faktiskt helt rimligt ändå! Nu känner jag mig lugn men skönt att veta att det inte är kris och panik att boka in ett till privat UL om en galen oro skulle skölja över en igen :)
Hahaha. Ja då gäller det att man inte är lättgenerad. Bra att sambon är förvarnad. Det kanske vore bra att nämna detta i förlossningsbrevet också ;)
"Jag hade ett ass en gång, men det var för länge sen, så länge sen..." XD
Jag ska säga er nygravida, att här går tiden så sakta att urverken hinner rosta :P :P Mvh BF+10
Ja, varför dödar graviditet och förlossning? rumpor?
Tycker du verkar ha en fin bakdel ändå Symetrical!
Ska man behöva börja oroa sig om sin bakdel nu också?! ;-D
Ja hur går det sagoskog? Händer det nåt? Såna kämpar!
Famous last words :D Bara pga den sista kommentaren tror jag det drar igång inatt och hon kommer imorgon tidigt.
Sagoskog: Gud va jag hoppas att det kommer igång för dig snart! Måste vara jättetungt och frustrerande att gå över.
Nu ni tjejer, får ni hålla tummarna!!! :) <3
Kikar in med en liten uppdatering.
Vi är hemma än så länge. Har haft onda värkar sen 05 i morse, med ca 7 min emellan. Blodblandat slem också. Men det har liksom hållt sig på samma nivå hela tiden. Antar att det är en sån där latensfas som jag missade förra gången :) Nu verkar det dock dra på lite. Eller om det är önsketänkande. Tack för alla tummar! :)
Hej alla!
Jag har bokstavligt talat inte kunnat slita blicken från vår lilla Ylva sen hon föddes. Därför har jag knappt kastat ett öga på mobilen. Men tänkte försöka uppdatera er en snabbis iaf. Allt har gått helt fantastiskt bra. Förlossningen tog ca 3 timmar från 5 cm (aktiva fasen + utdrivningsfasen), ingen bristning (förutom skrubbsår), förlorade knappt något blod etc. Hann däremot inte få droppet i tid så vi är kvar på vårdavd tills fredag morgon (håller på att bli galen av tristess!). Hon vägde 3175 g och var 49,5 cm lång (mindre än beräkna). Sen dess har hon typ bara ätit, sovit och sett söt ut typ. Mjölken rann till redan dag två så det har ju underlättat såklart. Hon har haft riktigt bra värden (gulhets-värdet tog de t.o.m. om en gång för att det verkade "för bra för att vara sant") och hon har bara tappat 150g hittills. Inatt har jag sovit 8 timmar och är riktigt utsövd. Såklart liggammat ett par gånger under den tiden, men inget som stört sömnen precis. Jag vill verkligen inte jinxa vårt flyt just nu. Vet ju att det kan vända vilken sekund som helst. Men jag är så himla tacksam över allt. Så skönt att bara kunna njuta. Med tvillingarna vart det så mycket med allt i början att det inte fanns någon tid till det.
Men ska jag säga något negativt så är det att eftervärkar är bland det vidrigaste jag varit med om! Med första barnet så märks de ju knappt. Nu känns det ist som en återkommande light-version av förlossningen. Huh!
Tack alla <3 <3 <3
Grattis! Låter som en fantastisk förlossning. Och härligt att lilla Ylva mår så bra.
Vad var det för dropp du inte hann få i tid? Jag minns inte att jag fick något dropp förutom livmodersammandragande som jag fick efter hela förlossningen.