• anderssonen

bästa barnförsäkringen?

Hej!

Det börjar bli dags nu att bestämma sig för barnförsäkring. Vi vill skälvklart ha den bösta barnförsäkringen möjlig, har jämfört och löst runt över hela internetet så våra huvuden snurrar.

Tänkte att ni med lite mer erfarenhet eller egna bra barnförsäkringar som ni är nöjda med kan komma med lite tips och råd om vilken man ska ta eller överväga. Behöver verkligen hjälp!

• Svar på tråden bästa barnförsäkringen?
  • pigglet

Vi har Trygghansa. Den försäkringen stack ut lite på den tiden vi skulle börja teckna, den var dyrast men gav också klart högst ersättningar. Därför valde vi den.

Viktigast är väl att den ska täcka sjukdom och skador som uppkommer pga sjukdom. Och att det ska vara ett högt belopp om barnet aldrig kan komma ut i arbetslivet.

Trygghansa har i alla fall varit mycket lätta att ha kontakt med. Alltid trevligt bemötande, proffsiga svar, snabba utbetalningar osv.

• anderssonen

Ja, trygghansa ska komma hit och berätta vad dom har att erbjuda på måndag. Men enligt internet verkade folksam vara den bästa..

Men det var så mycket siffror och namn och text hit och dit, överallt. Det finns så mycket att gå igenom, jag har inte ens riktigt koll på vad som egentligen är viktigast med barnförsäkringen :/

• annieh897

Jag har hört att många är missnöjda med trygghansa. Vet inga detaljer varför, men har hört de som sagt att det är en bra försäkring endast till barnet faktiskt blir sjukt.

• anderssonen
    annieh897 skrev 2016-01-15 16:04:55 följande:

Jag har hört att många är missnöjda med trygghansa. Vet inga detaljer varför, men har hört de som sagt att det är en bra försäkring endast till barnet faktiskt blir sjukt.

Det låter superskumt ju! En kille från trygghansa var här igår. Försäkringen lät ju bra... men samtidigt så låter ju allt bra som försäljare lägger fram. Det är det som oroar mig, det är så mycket lovord bara :/
Svar på tråden bästa barnförsäkringen?