• frestelsen

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Nja beror ju på om de blivit av hcg:)

Jag kände sist när jag va gravid så första sakerna va att jg kände mig sjuk typ feber, sen trött o törstig hela tiden. Vart galet sugen på nyponsoppa typ i v.5 men mådde illa när jag åt de haha

• frestelsen
    Marie357 skrev 2016-07-06 06:14:04 följande:

Hej!

8/8 ska jag till gyn för att starta planering inför mitt 4:e barn, men sambons 1:a barn. Jag har pcos och kämpar just nu med att gå ner i vikt med VV online. Var nere på 90 kg som gyn har sagt var okej vikt, men gick upp 2 under semestern som jag hade för 2 veckor sedan, men nu är det nya tag...Nästan 5 veckor på mig...

Är det ok om jag hänger här?

Hej o välkommen:)

Jobbigt att gå ned i vikt på sommaren, men vv är bra o rätt sköna om man gillar o äta allt:)
  • frestelsen
    Marie357 skrev 2016-07-06 14:36:21 följande:

Tack! Ja det är skit... Och nu har jag som sagt vad lite svårt att börja om, men imorgon går startskottet...

Kämpa på! Du har ett härligt mål iaf:)

Tips så här i sommartid är steka banan med lite honung och kanel o sen lättglass till. Snålt o tokgott:)
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-05 15:06:16 följande:

Heej tagit testet än eller ? :D

Hur går det?

Fick mens idag:/ blöder inte mycket än men sätter väl igång inatt:(

Så tänkte testa letrozolen dag 3-7 nästa månad o se hur de går:) vi får nog ingen otrivelle för läkaren ska på semester o kan nog inte kolla mig. Funderar även på att köra en tablett dag 3,4,5,6 o kanske 2 st dg 7. Eller är de dumt att experimentera själv utan vul tror du?
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-06 20:47:55 följande:

Hej!

Hur går det för dig llona Sofia? och er andra?

Jag hakar gärna på den här gruppen. Jag är själv inne på dag två med pergotime (äter nu min första enkelkur). Jag hade ett MA som upptäcktes i början av oktober 2015 och har sedan dess inte blivit gravid igen. Så nu hoppas jag att pergo ska hjälpa till! Vad har ni för erfarenheter av pergotime? 

Letrozol o pergo är typ samma funkar lika man tar 3-7 eller 5-9.

Å trist med mens för dig med:( men det är mycket som ska klicka, bra ägg, bra sperme, rätt ph osv :)

Nu kör vi igen:)

Får du otrivelle den här månaden med?
  • frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-07 18:05:59 följande:

Yees prata med min läkare idag han skickade recept på denna gång dubbel kur pergotime och ovitrille spruta :0 första gången tar dubbel ...

Men han sa jag ska ta Pergo från med 9-13 och varje dag 2 tabletter .

Stämmer det för jag fick min mens igår ?

Lite konstigt eller ?

9-13? Lät konstigt..

Nån annan här som vet?
  • frestelsen
    vantarpaettmirakel skrev 2016-07-07 18:21:00 följande:

Okej :) 

Hur länge/hur många omgångar har du fått Letrozol? 

Ha, det är verkligen trist! :( Visst hade du också ett missfall i höstas? 

Är otrivelle spruta? Jag får inget sådant. Ska lämna progesteronprov 8 dgr efter äl alt. på cykeldag 25.

Ma v.10 i november.

Jag får ivf om de inte funkar innan okt-nov
  • frestelsen

Läkaren ringde idag o vi får otrivelle denna månad med:) får vi se om de går denna gång då:) 4 gången letrozol o andra med otrivelle.

• frestelsen
    Längtar efter en bebis skrev 2016-07-13 22:43:08 följande:

Har du redan tagit tabletterna eller ska börja ? :)

Har tedan tagit, fuska o körde 3-7 istället för 5-9 men de berättar jag inte för gyn;) tog även dubbel tablett sista dagen;)

Vul på tisdag o se när jag ska ta otriville
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?