• IlonaSofia

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Längtar efter en bebis skrev 2016-02-13 12:43:19 följande:

Ooh så bra såå biligt ,

Taack !

Haha såå söt :) när fyller hon år dåh ? :)

Min fyller 1 år den 10 juni :)

Hmm när jag fick hjälp var jag bara 19 jue år gammal då vare gratis , nu vet jag inte om man betalar när man är 21 eller 25 ?

Idag är 21 år gammal haha :)

Aha men fick du hjälp när du är så ung? Har du ingen äl själv eller hur va det? :)

Ingen aning, jag är 27, blir 28 i augusti, så det med att det ska vara gratis har jag noll koll på. Min yngsta dotter fyller 4 den 17 juni faktiskt :)
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-13 21:53:12 följande:

nu har jag fått bekräftat att jag inte ägglossat denna månad. har ingen temphöjning heller så antar att det är så det är. Vet inte om det har med pergotime att göra men det är första gången på två år då jag inte fått positivt på ägglossningstest och temphöjning. Min läkare skulle förklara för mig när jag får min mens varför det blev som det blev. Jag är bara arg, för känner mig lite lurad på insemination. För hon var så säkert att jag skulle ägglossna att jag inte behövde sån där ägglossningspruta som gör att man ägglossar. Jaja, nu får jag bara vänta på mensen och hoppas på det bästa, snart börjar jag ge upp! 

Oj men nej! Va jobbigt för dig! Hur går det nu då?
  • IlonaSofia
    Längtar efter en bebis skrev 2016-02-14 11:43:57 följande:

Hehe aah okej :) Nice

Aah läste på deras sida från 18 får man hjälp:)

Aså de hitta inga fel allt var normalt

dom misstänkte att jag kanske inte ägglossar på grund av mina långa cyklar men inget dom visste säker :S

Jaha, visste inte att man fick hjälp vid så ung ålder :) Aha okej, men skönt för dig att pergotime funka :)
  • IlonaSofia

Hej allihopa! Hur går det för er alla? :)

Jag kom till Uppsala igår på kvällen med mina barn. Sambon är ju kvar hemma i Göteborg så det känns lite frustrerande att missa min äl som är imorgon, 1 hel månad till nästa försök liksom, å andra sidan kanske jag har lyckats sluta röka tills dess, eller nästan iaf. Har lyckats gå ner från ca 11 till 4-5 cigaretter/dag vilket är bra ändå tycker jag så hoppas det kan hjälpa min fertilitet att jag inte röker lika mycket eftersom allt annat är bra. :)

• IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-20 00:29:54 följande:

Här är det fortfarande väldigt oklart. Jag hade såna kraftiga ägglossningsmärtor samt positiva LHstickor i lördags/söndag/måndag plus ägglossningsekret temperatur höjningen kom på tisdagen. Ringde och berättade det men hon sa att det inte finns en chans och hade jag haft ägglossning skulle jag haft den på tisdagen och bad mig komma in när mensen kom igen. men så skrev en annan till mig på torsdagen att hon ville att jag skulle göra blodprov så jag kanske kunde börja med progereon. Jag gjorde blodprov idag som visade att jag haft ägglossning och jag ska ta graviditetstest nästa fredag. Blir så jäkla förvirrad. när man väl ger upp ringer dom och säger något helt annat. Men har nästan gett upp denna månad ändå. men under kan ske! 

har ni myst innan kanske det sätter sig ändå? :) jag kan tycka att det kan vara skönt med en månad då man inte behöver tänka på graviditet. För man gör ju det dygnet runt annars! 

Grymt med rökningen, det är ju en "morot" att sluta om man vill bli gravid. Min läkare sa att jag skulle sluta med allt. Ja ioförsej röker jag inte, men allt annat typ mycket alkohol dålig mat. fick göra en helomvändning! 

Ja, man blir lite galen när/om man får höra olika saker, även läser olika saker. Man tänker ju och räknar med att läkaren ska veta vad den pratar om. Hoppas det har gått vägen för er iaf! :)

Så tänkte jag med, men vi mos ingenting faktiskt den veckan , min sambo går varit sjuk :p Men, ja precis, rätt skönt utan all stress, alla dagar man ska räkna, äl test och pergo. Haha, men ja, kör som sagt pergo nästa gång men försöker att vara ganska avslappnad, och skippar nog äl test utan myser på rejält istället hela veckan (och månaden) :p
  • IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-21 12:58:41 följande:

Hej! Min förra och första cykel med pergotime fick jag utslag på ältest dag 14 och min cykel var 30 dagar. Denna cykel fick jag också utslag på cd 14 (trodde de var 15 men hade räknat fel).

Haha ja vi har kört på igår kväll och imorse, får bli ikväll med och imon! Jag tar pergotime enkeldos. Andra kuren nu. Har inga fel konstaterade av läkare mer än att jag själv märkt att jag har äl varannan månad bara.

Vad skönt med ett positivt äl test! Hoppas grav testet också blir positivt! :)
  • IlonaSofia
    klariis skrev 2016-02-23 18:28:33 följande:

Ja, jag förstår.. faktiskt rätt jobbigt med äl test, alla räkna dagarna man blir lite smått galen, tror det inte är bra i slutändan för att det finns en inre stress då, bättre att njuta.

Berättade för min sambo är jag blir sjuk i huvudet att detta. Vad man än gör så tänker jag om det är bra eller inte. Min läkare sa att jag inte skulle  äta glass eller dricka kallt och äta kall mat typ för att inte livmodern ska bli kall för då trivs inte ägget eller något liknande. Jag blir helt crazy och bara vill vara inne i värmen, kör te till middagen även på restaurang. Önskar att jag bara kunde slappna av. Men sen så jobbar jag inte heller så jag har megamycket tid att tänka och grubbla vilket inte är bra. 

Nu väntar jag in mensen som ska komma till helgen eller början av nästa vecka. antar att det blev försenad eftersom jag hade senare ägglossning. Så får vi börja om, det är inte ofta man längtar efter mensen som man gör nu! haha

Jag har läst ca 3 dagar innan äl, under äl och 2 dagar efter. Min läkare sa mysa på kvällen (om jag fått positivt äl test på morgonen och sen några dagar typ. Men när jag gjorde cell prov förra måndagen sa bm att hon såg på mina flytningar att jag snart skulle ägglossa. Så prata vi lite om det och hon sa 5 dagar innan äl och varje dag tom ca 2 dagar efter äl. Så kommer köra på det nästa gång, sex varje dag i 1 vecka typ, haha :p

Va men oj, det där med maten har jag inte hört förut! Tror jag skippar att googla det så jag inte blir helt knäpp haha, förstår dig, jättejobbigt med allt MSN ska tänka på.

Men jag tror att jag kommer att skippa äl test, inte googla sönder mig om minsta grej, inte grav testa för tidigt och försöka slappna av så mycket det går. Jag ska nog köps progesteron kräm iaf :p

Hoppas din mens inte kommer! :)
  • IlonaSofia

Mina cyklar är väldigt regelbundna och borde haft äl i lördags. Men eftersom jag och sambon inte va i samma stad så testade jag inte och tänkte inte alls på det. Men kom på igår kväll att jag inte hade känt av min äl i helgen och det brukar jag alltid göra. Idag kände jag äl smärta och tänkte att jag testar med den sista cb digital stickan jag har kvar, bara för att liksom. Så jag testade nu på kvällen och mycket riktigt! Fullt utslag på smileysen! Alltså, om testet visar rätt och min känsla är rätt flyttade min äl fram ca 3 dagar och då finns det ju fortfarande en chans! Nu börjar jag känna av älen mer :) Hoppas hoppas! :)

• IlonaSofia
    Brennda skrev 2016-02-23 21:47:04 följande:

Det här med kall livmoder känner jag igen. Jag har själv googlat på det då min mamma hade den "diagnosen" och symtomen för kall livmoder passade bra in på mig (kalla händer & fötter, spottings osv). Och det som fick mig att förstå var när jag läste att man får tänka sig embryo som en blomma, den behöver värme för att växa.

Så jag gjorde det som min mamma blev hjälpt av, sk. vaginal steam i en cykel men jag blev inte hjälpt... Detta är ju kinesiska diagnoser, eller iaf österländska så detta är inget min läkare hade tagit upp. Ska ge pergotime chansen o funkar inte det så tänker jag prova akupunktur iaf. Men försöker tänka att dricka mer varmt.

Vad intressant det med kall/varm livmoder! Aldrig hört förut :p

Vad är vaginal steam för nåt?
  • IlonaSofia

När har alla äl eller bim? Hur går det? :)

Jag har bin om 1 vecka enligt min app men min äl blev ca tre dagar sen så förhoppningsvis lyckades vi pricka in det ändå. Myst varje dag sen jag kom hem i måndags kväll utom en dag så hoppas! Men tänker inte grav testa innan bim denna månad! :p

Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?