klariis skrev 2016-02-23 18:28:33 följande:
Ja, jag förstår.. faktiskt rätt jobbigt med äl test, alla räkna dagarna man blir lite smått galen, tror det inte är bra i slutändan för att det finns en inre stress då, bättre att njuta.
Berättade för min sambo är jag blir sjuk i huvudet att detta. Vad man än gör så tänker jag om det är bra eller inte. Min läkare sa att jag inte skulle äta glass eller dricka kallt och äta kall mat typ för att inte livmodern ska bli kall för då trivs inte ägget eller något liknande. Jag blir helt crazy och bara vill vara inne i värmen, kör te till middagen även på restaurang. Önskar att jag bara kunde slappna av. Men sen så jobbar jag inte heller så jag har megamycket tid att tänka och grubbla vilket inte är bra.
Nu väntar jag in mensen som ska komma till helgen eller början av nästa vecka. antar att det blev försenad eftersom jag hade senare ägglossning. Så får vi börja om, det är inte ofta man längtar efter mensen som man gör nu! haha
Jag har läst ca 3 dagar innan äl, under äl och 2 dagar efter. Min läkare sa mysa på kvällen (om jag fått positivt äl test på morgonen och sen några dagar typ. Men när jag gjorde cell prov förra måndagen sa bm att hon såg på mina flytningar att jag snart skulle ägglossa. Så prata vi lite om det och hon sa 5 dagar innan äl och varje dag tom ca 2 dagar efter äl. Så kommer köra på det nästa gång, sex varje dag i 1 vecka typ, haha :p
Va men oj, det där med maten har jag inte hört förut! Tror jag skippar att googla det så jag inte blir helt knäpp haha, förstår dig, jättejobbigt med allt MSN ska tänka på.
Men jag tror att jag kommer att skippa äl test, inte googla sönder mig om minsta grej, inte grav testa för tidigt och försöka slappna av så mycket det går. Jag ska nog köps progesteron kräm iaf :p
Hoppas din mens inte kommer! :)