• klariis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Seaflower skrev 2016-04-12 17:34:55 följande:
    Ah, tack!

Oj, va många äggblåsor, jag hade bara en! Min läkare sa att de är ca 20 mm när de släpper, så det känns ju som din borde släppa typ nu? Äter du enkelkur?

Själv har jag lovat mig själv att inte försöka tänka på allt detta nu, för då blir väntan till bim väldigt lång.. Men det går sådär, haha! Dag två efter ÄL och jag går redan och känner efter om det inte ilar i äggstockarna, suck!
    Ja, men det är bara den på 22mm som kommer ploppa antar jag. Tog en enkelkur, men denna gång tog jag Letrozole och inte pergotime, men när jag tog pergotime enkelkur så hade jag oftast 2-3 fullt mogna blåsor men funkade inte med min slemmhinna som blev för tunn.. :) Jag ägglossar nu idag  dom ringde idag efter blodprovet jag tog och sa att jag skulle ägglossa nu på natten och jag känner det också, så borde stämma faktiskt. 

Ja, det är väl det värsta tycker jag.. All denna väntar mellan ägglossning och bim. Hade hoppats att man bara kunde sluta tänka på det, men det är ju lite svårt :) ja, två dagar efter äl känner man säkerligen inte så mycket. Herregud som jag googlar efter varje "symtom" jag har. Inser att det är olika från person till person.. HOPPAS att det går vägen denna gång för dig!! 
  • klariis
    frestelsen skrev 2016-04-19 19:20:32 följande:

Hej, tänkte hoppa in här om de är ok:)

Fick letrozol utskrivet och testar nu första gången:) är på cd 10 o åt dem 5-9. Jag har egen äl men vi har försökt få bebis i 2 år med 2 mf och ett ma.

Läkaren tro att letrozol ska hjälpa oss då de tydligen är bättre om man har egen äl. Minskar risk för mf genom bra slemhinna och ökad äggkvalitet:)

Ska på vul på fredag cd13 o kolla om de är nått ägg där:) ni som fått pergo har ni fråga om letrozol? Hört massa bra om det. Kanske värt att testa om pergon inte vill ge nått:)

hej och välkommen!!!

Jag fick också letrozol nu sista gången, väntar nu på om mensen kommer eller inte. Har också egen ägglossning men verkar som denna medicin inte riktigt är godkänd för dom som inte har PCO, har du hört något? 
    Däremot hjälpte dessa tabletter så mycket bättre än pergotime som jag fick max typ 6mm slemhinna. NU hade jag 9mm CD14 :) det ända skillnaden var att jag hade ett stort ägg som skulle lossna, sen hade jag tre ägg på 13mm. Hade hoppats på att jag hade fler ägg :)
  • klariis
    frestelsen skrev 2016-04-20 06:49:35 följande:
    Jag har inte pco o fick dem. Fick ma i nov o min cykel blev lång efter det. 34 dagar typ.

Ja letrozol har jag hört bra om när de gäller just slemhinnan och att risken för flerbörd minskar:)

Klart tvillingar är välkomna men är ju risker med det.

Spännande, när är bim?
    Ja, det var det ända jag inte tyckte var bra. Jag vill ha tvillingar. Jag vill så gärna ha 3 barn, hade varit skönt med tvillingar så slipper jag känna stress som jag gör nu.  Men annars är letrozol kanon, kommer antagligen få ta dom nästa cycle också om det inte fungerar denna gång. Sen blir det IVF, vilket jag är lite orolig för. Så hoppas det fungerar. 

Har bim 28 april, så en vecka kvar. :) känner dock ingenting just nu, känns som vanligt. Men man kan alltid hoppas! 

När var det du skulle till läkaren och kolla äggblåsor? hur gammal är du? och har du barn sen tidigare? 
  • klariis
    frestelsen skrev 2016-04-20 20:37:08 följande:
    Ja vill ja tvillingar med, men känns som man får va glad om man får en:)

Ska dit på fredag:)

Jag är 34 och har en dotter från tidigare förhållande. Henne fick jag på p-piller när jag va 19:)

Maken har en dotter med från tidigare. Om det inte blir något innan nov i år får vi ivf. Vi fick remiss men de sa att vi skulle försöka själv ett år efter ma:t innan ivf:/ blir lite sur på dem med tanke på att vinredan försökt i 2 år. Tiden tickar på och hoppas verkligen att vi lyckas nu med letrozolen.

Har du testat med äl test?

Tog ett idag cd 11. Aldrig haft så neg äl test. Vet inte om de är bra eller dåligt.

Men hört att de är ofta man inte känner något som de är en grav:) för pms uteblir:)

Ja, sant.. känns inte ens självklart att man ska få en! så jag ska väl inte ställa allt för stora krav :)

Jag kör alltid äl test, får alltid positivt i två dagar innan jag ägglossar. Känner det väldigt tydligt så hamnar aldrig fel. 
    Men vet att nu när jag kör pergotime och letrozol så indikerar det på blodprov att jag ägglossar där och då typ dag 10 men har slutligen alltid ägglossning dag 14-15 men inte på stickor, där stämmer det alltid. Konstigt då blodprov ska väga tyngre! Jag går genom en fertilitetsklinik, så får göra blodprov dag cd2, cd10, cd14(om jag inte ägglossat) och cd21(för att se om jag har ägglossat) så det är rätt skönt, kan inte bli fel! 

• klariis
    Seaflower skrev 2016-04-21 17:55:59 följande:

Hej!

Vart är alla?

Jag måste bara fråga, har ni vart med om att kunna klämma ut en vit/genomskinlig vätska ur brösten innan BIM??

Jag gjorde precis det och har inte kunnat det sedan förra graviditeten för 6 år sedan.

Jag gjorde misstaget att googla om det kan vara ett grav-tecken, för jag fick bara fram massor om cancer osv :-O

Så mycket som jag känner sker i min kropp nu, antingen är jag sjuk eller gravid, det kan bara inte va inbillning.. Så här känner jag aldrig innan mens, men Pergo kanske påverkar??

hej, 
    försöker koppla bor familjeliv ibland mellan ägglossning och mens.. kan blir så nere! 

Man ska ju inte googla, men vet att min kompis fick så innan BIM när hon var gravid andra gången. Antar att kroppen reagerar snabbare under andra graviditeten. Så du kanske är gravid? har du tagit något mer test?? du fick väl svagt positivt förut för några dagar sen?? 
    och även om du inte skulle vara gravid så tycker jag inte att du ska oroa dig!!!
  • klariis
    frestelsen skrev 2016-04-24 10:44:40 följande:

Måste fråga om hur ni upplevt äl?

Haft galet ont och drar o sliter i ljumskar. Idag är det lite bättre, men fortfarande mer ont än någonsin under min mens historia..

Jag upplever som du. När jag har ägglossnings känns det som "kramper" ganska länge. Sen blir det bättre dagen efter men är fortfarande öm, enligt min läkare är det då jag ägglossar. Hon brukar behöva trycka på min mage för att hitta äggstockarna och det gör såååå ont! 
  • klariis

hej!! 
    hut går det för alla? någon som plussat??
    jag har nästan glömt bort familjeliv, skönt faktiskt.. försökt sätta fokus på annat ! 

• klariis
    Brennda skrev 2016-05-13 22:18:06 följande:

Här går det inte så bra:( inne på min sista kur pergo nu (5e) och det är så frustrerande!! Jag förstår inte varför inget händer, har fått ägglossning på samma cykeldag (15) alla dessa kurer och mensen har kommit exakt 15 dagar efter. Dvs väldig regelbundenhet med pergo men det är ju inte det som är målet. Ohh!! Men jag ska vara ärlig o säga att jag har släppt det lite, klart jag tänker på det ibland och jag vill fortfarande lika mycket, men jag mår inte så dåligt över det som jag gjorde för ett halvår sedan. Men visst, tänker jag på att det snart har gått två år och inte ett plus i sikte så är det deprimerande... :( plussar vi inte denna kur så ringer vi doktorn och kollar vad nästa steg är.

Hur går det för er andra?

Det går inge visare här heller, så illa att det blir Ivf med sprutstart när mensen kommer igång om typ 2 veckor, om jag inte mot förmodan blivit gravid denna gång. Men nu har jag alla sprutor här hemma redo att användas. Sjukt orolig för att mina ägg ska vara fel på, men det är väl tur att jag får veta det nu istället!
  • klariis
    Elvira87 skrev 2016-05-17 17:01:31 följande:

Hoppas ni lyckas den här gången. Håller tummarna ????

Jag läste att glidmedel kan hindra och döda simmarna? Vet ni något om detta? Finns det nåt glidmedel som inte är skadligt?

Jag har något som heter pre seed, har tydligen hjälpt många att bli gravida!

Vi får se om jag blir det denna månad, men verkar inte som det även om det är en vecka kvar till bim.. Men jag har ju mer fel än så, så förstår om det inte skulle fungera för mig!
  • klariis
    frestelsen skrev 2016-05-22 14:06:47 följande:

Fick en blödning efter sex idag kan de va ägglossning då?

Hej! va det denna månad du körde bidrottningsgele? kom ihåg att när jag körde det för kanske 2 år sen så hände samma sak.. Min barnmorska sa då att det var troligtvis ägglossningen! 

Här väntas det på mensen, har gett upp alt med pergotime och tajmat sex nu och ska köra Ivf-sprutorna när mensen kommer.. förhoppningsvis i veckan! Så hoppas innerligt att det fungerar nu!!!
  • klariis

Jag har äntligen blivit gravid! känns overkligt efter 2 års försök. Nu får vi hoppas att det är en som vill stanna också..
    På 4 kuren gick det och det ända vi gjorde annorlunda var att vi använde pre-seed, (glidmedel som ska hjälpa spermierna på traven) vet inte om det var det. Men det var första månaden vi använde det så kanske. 
    Eftersom jag aldrig varit gravid förut så är bara detta en vinst, så även om vi skulle få missfall kan jag ändå ha i bakhuvudet att jag faktiskt kan bli gravid.. även om jag självklart hoppas på att allt ska gå bra! 

Hoppas det är eran tur nu!!

• klariis
    Längtar efter en bebis skrev 2016-06-21 14:17:00 följande:

De som vi gjorde fel förrgår hade vi sex min man orka inte hålla sig sen igår med :/ faan oxå haha känner mig orolig att de inte kommer ta sig

Du behöver inte oroa dig, jag kan säga att jag och min man har alltid försökt köra varannan dag, var tredje och det jag aldrig funkat i två år. Denna gång brydde vi oss inte om det å körde på typ 4dgr i streck, å ja, det var då jag blev gravid! Så bet faktiskt inte vad jag ska tro :)
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?