• klariis

Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?

Brennda skrev 2016-02-20 18:03:34 följande:

Hej alla!

Idag var det ett positivt ägglossningstest jag tog, äntligen! Så ikväll, imon o på måndag ska vi skaka loss haha. Sen tänkte jag börja med progesterall, någon som vet när man bör börja med den? Hoppas på denna cykeln..

Vad roligt! bara att mysa på då.. Enligt min läkare så sa att man börjar direkt efter ägglossning! Men antar att alla säger olika.. 
  • klariis
    IlonaSofia skrev 2016-02-22 11:37:45 följande:
    Ja, man blir lite galen när/om man får höra olika saker, även läser olika saker. Man tänker ju och räknar med att läkaren ska veta vad den pratar om. Hoppas det har gått vägen för er iaf! :)

Så tänkte jag med, men vi mos ingenting faktiskt den veckan , min sambo går varit sjuk :p Men, ja precis, rätt skönt utan all stress, alla dagar man ska räkna, äl test och pergo. Haha, men ja, kör som sagt pergo nästa gång men försöker att vara ganska avslappnad, och skippar nog äl test utan myser på rejält istället hela veckan (och månaden) :p

Ja, jag förstår.. faktiskt rätt jobbigt med äl test, alla räkna dagarna man blir lite smått galen, tror det inte är bra i slutändan för att det finns en inre stress då, bättre att njuta.

Berättade för min sambo är jag blir sjuk i huvudet att detta. Vad man än gör så tänker jag om det är bra eller inte. Min läkare sa att jag inte skulle  äta glass eller dricka kallt och äta kall mat typ för att inte livmodern ska bli kall för då trivs inte ägget eller något liknande. Jag blir helt crazy och bara vill vara inne i värmen, kör te till middagen även på restaurang. Önskar att jag bara kunde slappna av. Men sen så jobbar jag inte heller så jag har megamycket tid att tänka och grubbla vilket inte är bra. 

Nu väntar jag in mensen som ska komma till helgen eller början av nästa vecka. antar att det blev försenad eftersom jag hade senare ägglossning. Så får vi börja om, det är inte ofta man längtar efter mensen som man gör nu! haha

• klariis
    IlonaSofia skrev 2016-02-23 19:43:47 följande:
    Jag har läst ca 3 dagar innan äl, under äl och 2 dagar efter. Min läkare sa mysa på kvällen (om jag fått positivt äl test på morgonen och sen några dagar typ. Men när jag gjorde cell prov förra måndagen sa bm att hon såg på mina flytningar att jag snart skulle ägglossa. Så prata vi lite om det och hon sa 5 dagar innan äl och varje dag tom ca 2 dagar efter äl. Så kommer köra på det nästa gång, sex varje dag i 1 vecka typ, haha :p

Va men oj, det där med maten har jag inte hört förut! Tror jag skippar att googla det så jag inte blir helt knäpp haha, förstår dig, jättejobbigt med allt MSN ska tänka på.

Men jag tror att jag kommer att skippa äl test, inte googla sönder mig om minsta grej, inte grav testa för tidigt och försöka slappna av så mycket det går. Jag ska nog köps progesteron kräm iaf :p

Hoppas din mens inte kommer! :)
    precis, inte googla är väl det bästa! och inte testa tidigt, vilket jag gör så jag ger upp 6-7 dagar innan BIM för jag tror jag vet att jag inte är gravid. bara onödigt. Men finns kanske någon chansa att jag kan vara gravid, men första månaden jag inte ens känner av PMS än eller ens har ont i brösten. skitskumt. Men killen är nöjd att humörsvängningarna är borta denna månad, än så länge iallafall.

det är nog det som är bäst. Jag får rätt tydliga ägglossningsflytningar så egentligen är det bara att tuta och köra då!

Min läkare är asiat tror faktiskt att det spelar in på hennes idéer, dom dricker ju te till veranda måltid.  Jag kör akupunktur också för att få igång blodcirkulationen ner till livmodern och min akupunktör pratade jättemycket om kinesiska mediciner som värmer kroppen osvosv. Allt kan vara larv eller så ligger det något i det. Jag bara gör det jag blir tillsagt och ska sluta googla så mycket. 
  • klariis
    Brennda skrev 2016-02-23 21:47:04 följande:

Det här med kall livmoder känner jag igen. Jag har själv googlat på det då min mamma hade den "diagnosen" och symtomen för kall livmoder passade bra in på mig (kalla händer & fötter, spottings osv). Och det som fick mig att förstå var när jag läste att man får tänka sig embryo som en blomma, den behöver värme för att växa.

Så jag gjorde det som min mamma blev hjälpt av, sk. vaginal steam i en cykel men jag blev inte hjälpt... Detta är ju kinesiska diagnoser, eller iaf österländska så detta är inget min läkare hade tagit upp. Ska ge pergotime chansen o funkar inte det så tänker jag prova akupunktur iaf. Men försöker tänka att dricka mer varmt.

Ja, det låter ju rimligt på ett sätt.. vilket har gjort att jag började med akupunktur för att testa det. Mina blödningar under mensen har blivit bättre iallafall, jag har alltid bara haft "koagulerat" blod men nu är det en aningen bättre med det med. 

Finns vaginal steam i Sverige? Hur var det? har bara läst om det och inte vågat mig på det. 

• klariis

Googlade, inte ens tänk på att man kan göra den hemma! :) kanske ska testa det jag med. 
    Jag är på BIM+2 ingen mens, men vet att jag ska få den. Gjorde blodprov i fredags som visade att jag inte var gravid, vilket jag redan misstänkte så jag är inte helt förstörd denna månad. Har mensvärk, men den kommer väl inte för att jag verkligen vill att den ska komma. irriterande!

funderar faktiskt på att testa IVF nästa månad, så länge vi kör insemenation så vet jag ju inte kvalitén på mina ägg vilken kan vara superdåliga med tanke på min situation. Vi får kolla vad läkaren säger, så nu längtar jag tills mensen. 

Hoppas du är gravid, håller tummarna.. Skriv om du får fler symtom :) 

• klariis
    Brennda skrev 2016-03-01 16:31:26 följande:
    Förlåt, ser att jag inte har svarat här. Har din mens kommit igång ännu? Hoppas den inte gjort det och att du plussat!

Du kanske redan skrivit det men jag minns ej, vad är det för fel på dina ägg? Eller du tror bara att de är dåliga?

Själv så har mitt molande försvunnit, hade bara det i lördags. Jag är på bim-5 idag och väntan känns sååå lång! Vill bara veta nu om jag är gravid elr ej men väntar med att testa till på lördag :/

Har inga symtom på att jag skulle vara det iaf.

Smörjer mig med progesterall två ggr/dag sedan äl+1. Har glömt två kvällar men gör väl inte så mycket.

fick mens idag, äntligen!  på dag 32 tror jag, har aldrig haft så sen mens. men det är väl pga. pergotime gissar jag. 

Jag fick inte ta progeteron denna månad, dom kollade upp och jag hade bra värden. Vilket jag säkert hade, första månaden utan spottings :)

Nä, man vet ju inget om kvalitén på äggen, så jag tänkte om jag hade det så är det onödigt att jag håller på med insemenation. men vi får se jag ska till läkaren imorgon och kolla vad dom vill göra denna månad :)

Jag vet denna väntan mellan ägglossning och bim är ju en lång sträcka tycken man ju! många går ju utan symtom också, så kanske finns en chans för dig.. hoppas!!

• klariis
    IlonaSofia skrev 2016-03-02 17:43:32 följande:
    Vad skönt att du fått din mena, när du ändå vet att den ska komma :)

Vad sa läkaren?
    Brennda skrev 2016-03-03 17:29:03 följande:

Bim på söndag och jag är säker på att mensen kommer. Exakt samma visa denna cykeln som förra! Jätteont i ljumskar och molande värk i mage & rygg. Fan fan fan!! Snart orkar jag inte mer... hur gör ni för att orka?

Läkaren sa att jag ska köra på insemenation denna månad igen men med pergotime från dag 5 och ta den där sprutan så vi vet 100 att jag ägglossar. Sen sa jag att jag gav upp efter det och ville köra IVF månaden efter. Hon var lite emot det, men vi får se hoppas på denna månaden istället och ta det som det kommer månaden efter. Här kan medicinen kosta runt 20-30000 kronor om man inte är täckt av försäkringsbolaget, så man måste kolla upp sånt meck innan man börjar med IVF. 

Jag ska vara ärlig, vet inte hur jag orkar. Det gör jag inte, bryter ihop var och varannan dag känns det som. Nu har jag iof varit positiv de senaste veckorna men ibland kommer känslorna tillbaka. 

Brennan, jag tycker att det låter positivt. Det jobbiga är väl att PMS och graviditet är typ samma sak. Så man känner ju så mycket hela tiden, å alltid blir besviken. Iallafall jag. 

IlonaSofia, Hopppas också att det är positivt.. hoppas att mensen inte kommer!!!
  • klariis
    IlonaSofia skrev 2016-03-07 11:54:06 följande:

Fick min mens idag :( Så börjar med en ny enkelkur pergotime på dag 5. Bokade tid nästa tisdag hos min läkare som kollar på äggblåsorna.

Brennda, hur går det för dig?

Klariis: när börjar du med pergotime? Det är verkligen jätte jobbigt, närvman längtar så mycket efter en bebis och så går det inte, frustrationen är på topp kan man säga!

Hoppas det går bra för dig denna cykel

Jag började med pergotime dag 5 denna gång, ska in på undersökning på fredag och kolla äggblåsorna. Så nu får jag hoppas att vi tarmar perfekt denna månad. Men känns lite som man gett upp hoppet. 
    Brennda skrev 2016-03-08 20:57:52 följande:

Nepp, Bim+2 och idag kom den. Oh, så frustrerande!! Nu undrar jag om jag verkligen får äl dagen efter positivt ältest. Kan det vara progesteronkrämen som skjutit upp mensen fastän jag slutade smörja bim-1. Funderar på att börja tempa för att se när ägglossning har skett. Nåja, bara att börja på ruta 1 igen.

Nej, vad tråkigt!! förstår frustrationen. Jag brukar få positivt ägglossningstest i två dagar. Så min ägglossning sker aldrig dagen efter första ägglossningstestet som visar positivt. 

NU måste det blir dags för någon av oss att få ett positivt graviditetstest nästa månad!!! 
  • klariis

Hej, 
    Jag har fått en Hcg spruta igårkväll så jag vet att jag kommer ägglossa måndag. Så det är skönt. även om blodprovet visade i fredags att jag ägglossade då, så fick åka in på en extra kontroll i lördags, men med tanke på deras miss förra månaden så kände dom att dom skulle lita på mig denna månad och tror det stämmer, för har ägglossningskänningar nu, så lagom tills imorgon.
    Men.. min slemmhinna har blivit jättetunn av pergotime. Förra månaden påpekade hon det men att den inte var så farligt tunn. Nu var den 5mm dag 12. Men det konstiga är att hon ändå vill fortsätta med insemination och sätta mig på östrogen efter det. Så detta blev den sista månaden med pergotime för mig enligt henne, så nu får vi testa på något nytt nästa gång. För äggen kan inte fästa med tunn slemhinna. Fattar inte hur den ska växa till sig, testar med allt och lite till. Men vi får se, känns som denna månad går bort också tyvärr. 

• klariis
    Brennda skrev 2016-03-21 15:39:54 följande:

Här har det varit tyst ett tag märker jag.. Hur går det för alla här inne? Väntar ni på äl eller bim?

Själv är jag på cd 13 idag och fick pos ältest nyss. De andra cyklerna har jag inte fått pos föränn dag 14 så kanske denna cykel slutar annorlunda. *hoppas*

Hej! 
    Jag vet, vart inne och kollat 2 gånger men inte orkat skriva något. Full rulle här. 

Vad spännande, kanske är positivt med förändringar.. även om det kanske bara skiljer en dag.. Hoppas! 

Här går det som vanligt. Körde Insemination i måndags för en vecka sen. Fortfarande en slemhinna på 5mm. Så blir lite lätt irriterad att vi körde. Men enligt min läkare så är mina östrogen nivåer så pass bra så det skulle tjocka till sig enligt henne. Jag är väl inte så superduper positiv. Irriterande, så bokat ett möte med henne och vill förklara hur jag känner. Har man försökt så pass länge så vill man ju inte att dom ska hålla på att chansa. Då vill jag hellre att dom avbryter och jag sparar 7000kr tills månaden efter. tyvärr tänker dom bara på pengar här så man vet aldrig om dom verkligen vill ens bästa alla gånger. 

Även om det är 7dgr sen så känner jag inge annorlunda, ont i magen som mild mensvärk, men det har jag alltid den här tiden. Har inte ont i brösten. Men det slutade jag få för några månader sen också. Så lika bra att ställa in sig på att det inte funka denna gång heller. 
Svar på tråden Någon mer som ska börja sin första kur Pergotime i januari 2016?