I stort sätt alla symtom på ADHD, men får ingen hjälp!
Jag har ända sedan jag var liten haft problem med framförallt att lyssna och koncentrera mig. Haft få vänner sedan jag började skolan och dåligt självförtroende sedan 10-årsåldern.
Nu är jag 21 år och körkortet för några år sen var sjukt jobbigt att ta. Min körlärare frågade om jag hade adhd, men jag svarade snabbt "nej inte vad jag vet".
Mådde även dåligt sista året av gymnasiet pga var missnöjd med min insats i skolan, mina betyg var väldigt ojämna, både många låga och många höga betyg.
Haft panikångest och skadat mig själv, men bara några få gånger.
Har fortfarande väldigt dåligt självförtroende och svårt att koncentrera mig vilket gör, som även när jag var yngre att jag får svårt med sociala relationer. De jag umgicks med på gymnasiet vill t. ex inte umgås med mig längre nu när de inte "behöver"
Min pojkvän tror starkt att jag har adhd, men mina föräldrar säger att jag inte har det utan att "alla har ju lite olika personligheter" osv. Min kurator jag pratade med förut trodde också jag hade adhd, men när jag skulle prata med en utredare eller vad det heter, så sa dem bara efter en kort intervju med mig att jag inte behövde utredas för jag klarar mig ju, har jobb, kille, bra familj och så.
Kanske är det sant att det bara är en del av min personlighet men isåfall har min personlighet verkligen gjort min uppväxt och mitt vardagsliv svårt. Någon känner igen sig eller kan hjälpa mig i min situation?