• grind

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

Anonym (Kanske) skrev 2016-01-12 22:09:56 följande:

Bra, desto mindre orsak att dölja något.

KillBills främsta ämne i skolan var uppenbart inte matenatik. Tycker det är mycket att 4,6 individer av 1000 utför våldtäkt under en femårsperiod. I synnerhet då det finns ett stort mörkertal i sexualbrott.
  • grind
    grind skrev 2016-01-12 22:19:14 följande:

KillBills främsta ämne i skolan var uppenbart inte matenatik. Tycker det är mycket att 4,6 individer av 1000 blir dömda för våldtäkt under en femårsperiod. I synnerhet då det finns ett stort mörkertal i sexualbrott.

Enligt svt leder 5 procent till fällande dom.

Så med det i beaktande är vi uppe i 92 individer av 1000 som anmäls för våldtäkt per år.

Och sedan anmäld bara ca 20 procent av alla sexualbrott.

Jaha, då var vi uppe i 460 individer av 1000 som utför våldtäkt under en femårsperiod.

Alarmerande även om en individ kan vara ansvarig för flera våldtäkter.
  • grind

Rättelse

Enligt svt leder 5 procent till fällande dom.

Så med det i beaktande är vi uppe i 92 individer av 1000 som anmäls för våldtäkt över en femårsperiod.

Och sedan anmäld bara ca 20 procent av alla sexualbrott.

Jaha, då var vi uppe i 460 individer av 1000 som utför våldtäkt under en femårsperiod.

Alarmerande även om en individ kan vara ansvarig för flera våldtäkter.

• grind
    KillBill skrev 2016-01-12 22:36:50 följande:

Sorry, gick lite snabbt där och det blev fel med en decimal. Men slutresultatet är ändå att det är en mycket liten del av invandrarna som begår våldtäkt. Denna uppställning tror jag ska vara korrekt:

Nej, det är verkligen inte en liten andel. Som jag skrev ovan är det de som registrerats för brott, dvs dömts.

Endast ca 20 procent av alla sexualbrott anmäls. Endast 5 procent av alla anmälningar leder till fällande dom.

Så vad som ser ut att vara en liten andel blircen stor andel i slutändan. Seda ska vi ha i åtanke att ca 70000 våldtäkter utförs i Sverige varje år.

23 ggr blir en gigantisk skillnad.
  • grind
    grind skrev 2016-01-12 22:42:42 följande:

Nej, det är verkligen inte en liten andel. Som jag skrev ovan är det de som registrerats för brott, dvs dömts.

Endast ca 20 procent av alla sexualbrott anmäls. Endast 5 procent av alla anmälningar leder till fällande dom.

Så vad som ser ut att vara en liten andel blircen stor andel i slutändan. Seda ska vi ha i åtanke att ca 70000 våldtäkter utförs i Sverige varje år.

23 ggr blir en gigantisk skillnad.

Ersätter du tex halva Sveriges befolkning födda i Sverige med denna överrepresenterade grupp skulle vi få 840000 våldtäkter per år istället.
  • grind
    KillBill skrev 2016-01-12 22:38:27 följande:

Vad är det för siffror som du refererar till. Kan du länka?

"I snitt i Sverige var det fem procent av alla polisanmälda våldtäkter som ledde till fällande domar 2010."

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5036667
  • grind
    Anonym (Kanske) skrev 2016-01-12 22:58:24 följande:

Glömde den här. Den som inte ser en kulturell dimension i de här brotten är blind helt enkelt."En nyligen gjord undersökning visade att en av fyra män i Sydafrika hade våldtagit någon kvinna någon gång, hälften av dem flera gånger."

Medierna börjar inse detta nu. Jag var uppgiven efter att ha läst mediernas första reaktioner på Nyårsövergreppen. Det handlade om överslätande, ursäkter och förnekande av kulturella skillnader.

Sedan kom det fram att vissa medier och polisen mörkat allvarliga övergrepp på flickor under flera år och någonstans där insåg de flesta hur sjukt rädslan för att beröra dessa frågor har blivit.

Har läst mängder med insiktsfulla krönikor i etablerade medier de senaste dagarna. Det finns anledning att vara hoppfull.

"Varför de omfattande sextrakasserierna mitt i centrala Stockholm, med något litet undantag, hamnade i medieskugga är för mig oklart. Men blotta misstanken om att övergreppen ansetts som besvärliga att beskriva innebär ett svek mot de drabbade.

Kvinnors rätt att festa, dansa och fira nyår på ett säkert sätt kan i ett demokratiskt samhälle inte offras av missriktad omsorg om migrationsdebatten."

mobil.dn.se/nyheter/varlden/kvinnors-ratt-att-festa-sakert-kan-inte-offras/
  • grind

Angående våldtäktsutvecklingen i Sverige.

• grind
    KillBill skrev 2016-01-12 23:22:10 följande:

År 2014 blev  20% av alla anmälda våldtäkter i Sverige uppklarade

www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

Det var trevligt att se att polisen förbättrar sig men det förändrar ju inte sakfrågan.

Byter du ut Sveriges svenskfödda befolkning med individer från överrepresenterade grupper så skulle vi få en ökning av våldtäkter i minst 5 siffriga belopp.
  • grind
    KillBill skrev 2016-01-12 23:26:56 följande:

Nu är du där igen. Statistiken på 70-talet och statistiken idag är inte jämförbar.

Den Svenska sexualbrottslagstiftningen har förändrats i omgångar sedan 70-talet. Man räknar också med att sexualbrott blivit mindtre skamfullt att anmäla och att detta leder till att fler människor anmäler våldtäkt idag än på 70 talet. 

Det du nämner är inte ens en liten förklaring. Utvecklingen är alarmerande.

Men jag ser att du försöker göra en Dan Eliasson och mörka.

Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?