Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?
Bra, desto mindre orsak att dölja något.
Bra, desto mindre orsak att dölja något.
KillBills främsta ämne i skolan var uppenbart inte matenatik. Tycker det är mycket att 4,6 individer av 1000 blir dömda för våldtäkt under en femårsperiod. I synnerhet då det finns ett stort mörkertal i sexualbrott.
Rättelse
Enligt svt leder 5 procent till fällande dom.
Så med det i beaktande är vi uppe i 92 individer av 1000 som anmäls för våldtäkt över en femårsperiod.
Och sedan anmäld bara ca 20 procent av alla sexualbrott.
Jaha, då var vi uppe i 460 individer av 1000 som utför våldtäkt under en femårsperiod.
Alarmerande även om en individ kan vara ansvarig för flera våldtäkter.
Sorry, gick lite snabbt där och det blev fel med en decimal. Men slutresultatet är ändå att det är en mycket liten del av invandrarna som begår våldtäkt. Denna uppställning tror jag ska vara korrekt:
Nej, det är verkligen inte en liten andel. Som jag skrev ovan är det de som registrerats för brott, dvs dömts.
Endast ca 20 procent av alla sexualbrott anmäls. Endast 5 procent av alla anmälningar leder till fällande dom.
Så vad som ser ut att vara en liten andel blircen stor andel i slutändan. Seda ska vi ha i åtanke att ca 70000 våldtäkter utförs i Sverige varje år.
23 ggr blir en gigantisk skillnad.
Vad är det för siffror som du refererar till. Kan du länka?
Glömde den här. Den som inte ser en kulturell dimension i de här brotten är blind helt enkelt."En nyligen gjord undersökning visade att en av fyra män i Sydafrika hade våldtagit någon kvinna någon gång, hälften av dem flera gånger."
Angående våldtäktsutvecklingen i Sverige.
År 2014 blev 20% av alla anmälda våldtäkter i Sverige uppklarade
www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
Nu är du där igen. Statistiken på 70-talet och statistiken idag är inte jämförbar.
Den Svenska sexualbrottslagstiftningen har förändrats i omgångar sedan 70-talet. Man räknar också med att sexualbrott blivit mindtre skamfullt att anmäla och att detta leder till att fler människor anmäler våldtäkt idag än på 70 talet.