• Rutgers

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

Anonym (*) skrev 2016-01-10 10:47:00 följande:
    Så om t ex en kvinnlig riksdagsledamot för SD blir våldtagen av ett gäng invandrare, så får hon skylla sig själva?
    Om du nu anser att våldtäkter enbart sker av invandrare så visst.

• Rutgers
    Har gjort det skrev 2016-01-10 10:58:53 följande:
    Nu tror och hoppas jag iofs inte att den vanliga SD-röstaren är så empatibefriad så man tycker så sjuka grejer. Snarare är det den extrema delen som tycker så.
    Det är alltid den extrema delen som hörs och märks, AFA är inte den typiska vänsterväljaren även om många i SD försöker få det till så.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-10 11:08:11 följande:
    Så är det säkert. Men SD har hursomhelst stora problem med att förhålla sig till svansens åsikter.

TS är ju uppenbart sjuk.
    Nä, det är de som utesluter flest personer. Tom hela ungdomdsförbundet.

• Rutgers
    KillBill skrev 2016-01-10 11:12:16 följande:

Regeringens politik kan inte jämföras med SDs politik som går ut på att stoppa invandringen på grund av främlingsfientlighet.

Men många av SDs väljare som inte är rasister (1milj svenskar inte har blivet rasister på 3år) anser att även de låga nivåer där är för höga. Vilket parti skall de rösta på?

• Rutgers
    Anonym (*) skrev 2016-01-10 11:16:15 följande:
    Säg det till alla de kvinnor som blir våldtagna, misshandlade och t o m dödade i sitt eget hem.
    Eftersom du inte vill förstå anledningen varför SD-folk saknar empati för kvinnorna i denna händelse så är det rätt meninglöst att jag diskuterar helt andra saker med dig.

• Rutgers
    Anonym (*) skrev 2016-01-10 11:35:39 följande:

Ursäkta, men hur läser du?

Varför svarar du inte på frågan?
    Varför skulle jag? Du vill leka ett skepp kommer lastat där man skall fråga om något annat än denna händelse. Vilken färg kommer efter grön?

• Rutgers
    KillBill skrev 2016-01-10 11:40:45 följande:

Just precis. Det är i är skillnad mellan att vilja begränsa invandring för att bostäder och samhällets resurser inte räcker till och att vilja begränsa invandringen för att man är islamofobisk eller att man anser att judar aldrig kan bli svenskar.

Det gjorde den inte innan heller. Bostadsbristen har funnits i många år. Polisen sysslar bara med allvarliga brott och skiter i resten. Försvaret är nästan nerlagt. Vård, skola, omsorg gör inget annat än nerskärningar. Osv.

• Rutgers
    Anonym (*) skrev 2016-01-10 11:49:53 följande:
    Däremot skyggar du för all fakta om att även svenskar beter sig som svin.
    Nej, jag är för en hårdare bestraffning vilket ironiskt nog det bara är SD som har högt upp på agendan.

• Rutgers
    S c h n a skrev 2016-01-10 17:21:10 följande:
    Angående dessa marockanska ungdomar som jag uppfattat det som att det var, vilka vuxna var det som hämtade upp alla dessa ensamkommande barn som försvann på stationen? Det kan absolut vara organiserat, personligen tror jag det. Jag tycker inte ämnet är ointressant att diskutera.
    I Köln enligt edition.cnn.com/2016/01/08/europe/europe-new-year-alleged-violence/

The suspectsinclude nine Algerian nationals, eight people from Morocco, five from Iran and four from Syria, German interior ministry spokesman Tobias Plate said. Two are German citizens, while one each are from Iraq, Serbia and the United States.

Enligt www.welt.de/politik/deutschland/article150813517/Das-Phaenomen-taharrush-gamea-ist-in-Deutschland-angekommen.html

är det en tävling.
  • Rutgers
    S c h n a skrev 2016-01-10 17:56:49 följande:
    En tävling? Du får ursäkta men min tyska är lite rostig..
    Snarare en lek. Går ihopp i grupp och gör detta på en allmänplats.

Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?