Konstatera skrev 2016-01-10 20:50:35 följande:
Fokuset i texten är tydligt. Det är dags att vakna. Den tyska polisen har fått in över 120 anmälningar om sextrakasserier under ett och samma tillfälle. Att inte lägga fokus på något så märkligt och för västvärlden främmande är att bagatalisera händelsen.
Det är givetvis lika fruktansvärt när en svensk man våldtar en kvinna eller trycker ned henne enkom p.g.a av hennes könstillhörighet. Men det går inte att likställa processen eller psykologin som ligger bakom med det som skedde i Köln, eller nu tom i Kalmar och Helsingfors. Det är två helt skilda diskussioner, som båda måste stoppas och diskuteras. Men inte som ett och samma ämne.
Det är en mycket oärlig text med en tydlig agenda. Bara en sådan sak som att de påstår att stängda gränser inte är rätt svar på sexuella trakasserier, vilket givetvis är sant. Det kommer fortsätta. Men sanningen är ju den att det är rätt svar om vi vill ha något mindre sexuella trakasserier i samhället, och det är även korrekt att påstå att vi hade haft mindre sexuella trakasserier i samhället utan vår höga invandring.
Jag hade respekterat dem om de nämnde detta och samtidigt stod upp för att det är en prioritering de är villiga att göra. Det gör dem inte, och de kommer därför inte heller bli någon maktfaktor. Svenska folket är mycket smarta och ser igenom detta.
Så kanske det kan vara, men då stänger vi också gränsen för människor i nöd, människor som aldrig gjort eller kommer göra en fluga förnär.
Är det rätt att offra dom och låta svinen vinna, förutom att om vi i väst stänger våra dörrar för dom som flyr från extrema grupper så har dom ingenstans att ta vägen än just tillbaka till dom extrema grupperna, det kommer öka antalet av extremister, för en del kommer inte se nån annan utväg än att ansluta sig,
Dom har ju ingen annanstans att gå.
Och det är precis vad isis vill.
Ska vi göra dom till viljes.
Jag har inget bra svar på hur man ska lösa det här och jag håller med dig om att det är ytterst allvarligt och oacceptabelt.
Men jag är inte säker på att stängda gränser är svaret.
Har du något bra svar på hur man ska göra?