Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill
    tobbe01 skrev 2016-01-10 10:45:16 följande:
    Vad tror du det beror på att Löööfven och hans gäng nu börjat försöka begränsa invandringen? Har karln blivit rasist? För några veckor sedan höll han ett brandtal och sa "-I MITT Europa bygger man inga murar"! och så vips ID-kontroller vid Öresundsbron. Minst sagt förvirrande. Hade det varit Åkesson som infört ID-koll och begränsningar så hade det ju varit begripligt men Löööööööfen..............! Who could have seen that coming......................................?

Är du verkligen så oinformerad som du låter? Jag tror nog att de flesta har förståelse för att Regeringen var tvungen att agera inför den stora som asylinvandring som startade i september och som var större än vad Sverige någonsin tidigare haft. Självklart måste regeringen agera när bostäderna tar slut och skolans resurser inte längre räcker till. När man ser grafen nedanför som visar antalet asylansökande per månad från det att regeringen tillträdde tills idag så blir det tydligt att en exceptionell situation uppstod i september och att detta innebar att regeringen var tvungen att förändra migrationspolitiken.

Regeringens politik kan inte jämföras med SDs politik som går ut på att stoppa invandringen på grund av främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    tobbe01 skrev 2016-01-10 11:19:12 följande:
    Hahahahahahaha så du menar att om SD vill begränsa invandringen så är det "främlingsfientlighet" och kan absolut inte vara av samma orsak som den Löööööfven har? Ja snick snack, jag är glad i alla fall att Lööööfven åtminstone försöker. OT OT OT btw

Just precis. Det är i är skillnad mellan att vilja begränsa invandring för att bostäder och samhällets resurser inte räcker till och att vilja begränsa invandringen för att man är islamofobisk eller att man anser att judar aldrig kan bli svenskar.

• KillBill
    Har gjort det skrev 2016-01-10 11:31:43 följande:
    Ja det är väl helt uppenbart? Regeringen tvingas agera i en nödsituation. SD vill minska invandringen av ideologiska, främlingsfientliga skäl. Oavsett hur många som kommer eller inte kommer. Kan du inte se det?
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2016-01-10 12:19:35 följande:
    Inte första gången som en kvinna med ursprung i Asien berättar om hur somliga svenska män ser på dem.

Parallellerna mellan somliga invandrare som betraktar svenska kvinnor som "lättillgängliga" och vissa svenska män som betraktar kvinnor med asiatiskt utseende som "lättillgängliga" är ju slående.

Det är trist men föga förvånande att vissa av politiskt grumliga skäl vill få sextrakasserier av kvinnor till att enbart vara en invandringsfråga.
  • KillBill
    S c h n a skrev 2016-01-10 15:15:33 följande:
    Jag tycker absolut att det är intressant vad det är som ligger bakom dessa händelser nu, om det är organiserat eller inte. Men det finns ju oerhört många fler trådar som maler detta, här är väl temat att TS tycker att alla som inte röstat på SD förtjänas att våldtas. Därefter ansluter sig diverse här som anser att kvinnor dessutom får skylla sig själva när de är utomhus när det är mörkt.

Den kvinnosynen är samma kvinnosyn som TS mfl anser att vi lockat in i landet. Det är ganska rimligt att diskutera sambandet där och att ta upp hur svenska kvinnor redan har det med svenska män.
  • KillBill
    grind skrev 2016-01-10 18:58:06 följande:
    Det finns ett flertal högt uppsatta poliser som talar om en ny typ av sexbrott som vi inte sett tidigare. Att du slätar över det faktum ligger i linje med det övriga feministiska etablissemanget. Man vill inte se problem då dogmen om mångkultur och öppna gränser uppenbarligen är viktigare än allt annat, inkl kvinnors säkerhet och rörelsefrihet.

Jag har tidigare påtalat ointresset bland det feministiska etablissemanget för utsatta kvinnor och de senaste dagarna har det blivit helt uppenbart att så är fallet. Bland annat har det nu framkommit att svenska medier negligierade ett liknande massövergrepp mitt i centrala Stockholm under sommaren 2015.

mobil.dn.se/nyheter/varlden/kvinnors-ratt-att-festa-sakert-kan-inte-offras/
    Antalet anmälda sexbrott har minskat mycket under januari tom november 2015 så även om en ny typ av sexbrott dök upp under fjolåret så minskar det totala antalet sexbrott.

När det gäller övergreppet på konserten i Stockholm sommaren 2015 så uppmärksammades händelsen av Sveriges Radio.
  • KillBill
    Anonym (Man som älskar kvinnor) skrev 2016-01-10 22:06:01 följande:
    Som sagt, att vara naiv är inget brott. Sverige har för övrigt bara tredje högst antal våldtäkter per invånare med okänd förövare. Det är ändå läskigt högt. Och nej, det förklaras inte av anmälningsbenägenhet då anonyma undersökningar visat samma sak.
    Det är väl tvärt om? Anonyma underrsökningar typ NTU visar att antalet sexualbrott (inkl våldtäkt) i Sverige ligger på en genomsnittlig Europeisk nivå.
  • KillBill
    Anonym (Man som älskar kvinnor) skrev 2016-01-10 21:04:15 följande:

Jag blir i alla fall upprörd och bryr mig jävligt mycket. Kan absolut inte sluta bry mig heller. Visst, svenskar kvinnor är omtalat naiva, skyddat samhälle och allt det där, men det som håller på att hända i Sverige är att naiviteten är på väg att försvinna. Och det är förjävligt. Det är väl också nu väldigt välkänt att män från Nordafrika och vissa av mellanöstern inte har respekt för kvinnor överhuvudtaget. Enligt BRÅs rapport från 2005 är det 20 gånger mer sannolikt att dessa grupper av män våldtar än Europeer som flyttat till Sverige. Män och kvinnor måste jobba tillsammans för att behålla vårt moderna samhälle och stå upp för jämställdhet. Proportionen av invandrare med kvinnofientlig religion och åsikt måste begränsas så att de inte får inflytande i Sverige.

Uppgiften om att det skulle vara 20 ggr mer sannolikt att någon invandrargrupp skulle begå våldtäkter tror jag inte är sann.  Det handlar i stället om 5 ggr. Samtidigt är brottet våldtäkt ovanligt och enligt statistiken så kommer 99 av 100 invandrare aldrig begå/dömas för våldtäkt.

Så här ser tabellen ut i BRÅs undersökning från 2005

www.bra.se/download/18.cba82f7130f475a2f1800012697/2005_17_brottslighet_bland_personer_fodda_sverige_och_utlandet.pdf

• KillBill
    Anonym (Man som älskar kvinnor) skrev 2016-01-10 22:06:01 följande:
    Som sagt, att vara naiv är inget brott. Sverige har för övrigt bara tredje högst antal våldtäkter per invånare med okänd förövare. Det är ändå läskigt högt. Och nej, det förklaras inte av anmälningsbenägenhet då anonyma undersökningar visat samma sak.

Så här skriver Jan Andersson som är  generaldirektör på BRÅ:

"i den offerundersökning som finns som tillåter grundläggande jämförelser mellan nivåer av utsatthet för sexualbrott i tio europeiska länder, ligger inte Sverige högst som i anmälningsstatistiken. Vi ligger inte högst alls. I stället återfinns vi nära medelvärdet, vilket vi för övrigt också gör när det gäller misshandel och hot trots att vi jämfört med andra länder har så många sådana anmälda brott. Att vi inte ligger sämre till än många andra länder innebär förstås inte att läget är bra. Sker det våldtäkter så är nivån för hög"

Hittar du på dina påståenden eller?

Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?