• Rutgers

Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?

todo nada skrev 2016-01-08 20:08:40 följande:
    Vi kan byta ut slaget mot mord istället, TS bjuder hem en vän och blir mördad. Vilket ju egentligen är större sannolikhet än att TS får stryk, eftersom runt 70% av alla mord sker av någon närstående till offret.

Rötägg finns överallt, självklart även bland de som flytt hit. Det vore naivt att förneka. Men att dessa är "många", hur vet du det? Många i förhållande till vad?
    Lite krångligare än så.

Mer som att 10st sitter på en middag och så säger några vid middagen att vi bjuder in kalle på hörnan till nästa middag, och då säger såklart adam att nej det inte bra, han kommer bara ställa till bråk.

Nästa middag när kalle är där så ställer han till med bråk. Då är frågan om Adam (som då är TS i detta exempel) kommer känna att det är då faan inte mitt, fel skyll er själva.

Givetvis är det än mer komplicerat som att det är miljontals som sitter och äter och vill bjuda in en drös och en andel säger att det är dumt etc. Vilket då ställer frågan till sig spets om man skall bjuda in alla och sen lösa problemmen som kommer, inte bjuda in någon, bjuda in "lagom" etc.

Frågan är såklart hur vi skall kunna ta in lagom många som skall få leva som de vill men vara som vi samtidigt som de inte märks och vi får in så många vi klarar av. Just nu är det väldigt olika åsikter hur detta skall gå till. Det är rätt svårt att få folk att få vara sig själva samtidigt som de är som vi.

• Rutgers
    todo nada skrev 2016-01-08 21:20:13 följande:
    Hur är ditt exempel jämförbart med TS frågeställning?

Det som jag anser haltar är att "Adam" redan är medveten om att "Kalle" är en bråkstake. Så vidare Adam inte känner "Kalle" personligen, eller faktiskt själv sett "Kalle" vara aggressiv, så sitter "Adam" bara med fördomar som han försöker uppmana sina vänner att dessutom delta i...

Man kan inte på förhand säga vem som är vad. Och i ett sådant läge skulle bara en dåre döma ut alla på förhand.
    Fast när Adam får rätt så är ju frågan om när fördomar övergår i erfarenhet.

• Rutgers
    Har gjort det skrev 2016-01-09 09:21:56 följande:
    Nej du är inte cynisk, mer troligt psykopat. Dina andra inlägg pekar i den riktningen med. En människa med empati bryr sig om när sina medmänniskor råkar ut för kräkningar oavsett varför och definitiv oavsett förvirrade ideer om att kvinnor på nåt sätt skulle vara "skyldiga" pga hur en del av dessa röstat. Skrämmande.
    Så om vi hade röstat fram SvP till att bilda regering hade vi inte fått klaga på när de kört ut alla icke vita vikingar ifrån Sverige?

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-09 14:39:05 följande:
    Det förvånar inte. Sd är ju en samlingsplats för allsköns inskränkthet.
    Å andra sidan är SD störst just nu enligt SD-anhängare, så det är så konstigt att de har flest idioter.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2016-01-10 00:24:33 följande:
    Visst. Det här är en typisk SD-tråd, här är fokus i ts att kvinnor som blir våldtagna eller sexuellt ofredade av invandrare får skylla sig själva eftersom de röstat på fel parti.

Jag tror iofs att det bara är det mest radikaliserade SD-aktivisterna som anser detta, men föraktet för kvinnor är kännetecknande för SD, även om det inte alltid uttrycks lika tydligt som i ts.
    Resonemanget är mer att eftersom det är fler män än kvinnor som röstar på SD gör det att det är relativt få kvinnor som röstar på SD, följdaktningen röstar många kvinnor på 7K. Det är 7K som beämst att vi skall ha det så här. Alltså har de flesta kvinnor varit med och bestämt att det skall bli så här.
  • Rutgers
    Anonym (*) skrev 2016-01-10 00:56:29 följande:
    Oj, 87% av befolkningen har inte röstat på SD.

Så man nog säga att massor av män inte röstat på SD.

Sedan förstår jag inte, tycker du att man förtjänar att bli våldtagen för att man inte röstar på SD?

Sedan kan du väl visa en källa där 7-klövern säger att de vill att invandrarna ska våldta, eller att de inte bryr sig om att invandrarna våldtar.

Är det så provocerande att alla inte röstar SD, att ni anklaga kvinnor för att vilja bli våldtagna? Är det på den nivån debatten ska föras? Då måste ni vara desperata, om ni inte har bättre argument.
    Jag har inte röstat på SD, säger bara vad jag läst av SD-anhängare.

Nja, mer att SD-anhängare säger att invandrare våldtar mer än andra. Till skillnad mot 7K-folk som säger att det är män eller individer som våldtar. Så 7K får skylla sig själva som inte lyssnar på SD.

Nä jag tror inte SD folk är desperata, de har ju ökat mest sen valet. Det de är mer förbannade på är snarare att resten vägrar diskutera med de öht och bokstavligen står med visselpipa och håller för öronen. Detta får till följd att SD anser att om ni nu inte vill prata med oss så får ni skylla er själva att det sker som vi försökt varna för.

Detta som hände i Kalmar är väldigt ovanligt, jag har inte hört talas om att det hänt av vita förut men det kanske har gjort det någon gång. Därimot det som skedde i Köln är VÄLDIGT ovanligt. Det får du bra gärna visa om det skett tidigare.

Men för all del, fortsätt gärna och vissla och påstå att allt och alla som har med SD att göra med är dödsknarkarrasister, jag förstår varför de skiter i vad som händer 7Ks kvinnor.
  • Rutgers
    Anonym (Runner) skrev 2016-01-10 09:02:36 följande:
    Men snälla nån.
    Hur gick det med matten i plugget? 
    Cirka 80% av befolkningen röstade inte på sd. 
    Däribland både män och kvinnor så om kvinnor ska straffas för sin politiska åsikt.
    Hur ställer du dig till när en man råkar illa ut pga en invandrare, är det rätt åt honom då, eftersom han troligen inte heller röstade på sd.
    Eller är det bara kvinnorna som ska straffas? 
    Nja, alltså att brott sker av vita, svarta, mena, långa, korta etc är vi överens om. Skillnaden är vilka brott som sker av vad. Just detta är ett sådant som inte sker av vilka som helst utan av just specifika grupper. Det är vilka som är GM som avgör för de om BO får skylla sig själva eller inte. Inte vilka som är BO.

Ett annat inslag som ökat betydligt på senare tid, är attentat emot ambulans/räddningstjänst som dubbleras på 2 år. Det är väldigt sällan svenska vikingar som utför det.
  • Rutgers
    tobbe01 skrev 2016-01-10 10:35:56 följande:

Fattar inte att SD blir inblandade i tråden! Är det inte lite ute att hata SD nu? Är väl dags att vända det hatet mot Lööööfven och hans gäng? Booooooring.......

Jo, det är lite komiskt hur det kan vara SDs fel.

• Rutgers
    tobbe01 skrev 2016-01-10 10:45:16 följande:
    Vad tror du det beror på att Löööfven och hans gäng nu börjat försöka begränsa invandringen? Har karln blivit rasist? För några veckor sedan höll han ett brandtal och sa "-I MITT Europa bygger man inga murar"! och så vips ID-kontroller vid Öresundsbron. Minst sagt förvirrande. Hade det varit Åkesson som infört ID-koll och begränsningar så hade det ju varit begripligt men Löööööööfen..............! Who could have seen that coming......................................?
    Inte ens MP folk anser att det är bra och demosterar, trots att de var med och tog beslutet.

Svar på tråden Kvinnor ofredas sexuellt i Kalmar, är jag en hemsk människa om jag inte bryr mig?