Binge Eating Disorder, fler än jag?
Jag har i alla år haft perioder med hetsätning. Binge Eating Disorder är den sjukdom som jag lider av.
Fler som finns här som man kan få kontakt med och prata med som vet hur det är?
Jag har i alla år haft perioder med hetsätning. Binge Eating Disorder är den sjukdom som jag lider av.
Ledsen att du har detta men det finns hopp!
Jag fick aldrig diagnosen. Har inte berättat för någon om det heller men under några år åt jag nyttigt på veckorna och på helgen gick jag lös på mat, godis, glass... kräktes för att kunna äta mer. Tränade dessutom som en dåre under veckorna för att kompensera. Det var helvetet. Min räddning var graviditet. Min man visste att jag hade issues med mat (åt inte vissa saker typ pasta under veckorna och var alltid petig) och gav mig ett ultimatum."Ska vi ha barn ska du äta normalt". Det han inte förstår är hur detta hjälpte mig att komma ur eländet. Jag var rädd för att halka dit igen men över 3år har jag varit frisk nu. Äter normalt och kan sätta stopp innan allt är slut.
Mitt råd är dock inte att bli gravid utan att faktiskt söka professionell hjälp. Känner du att du inte vill det är mitt råd att börja reflektera över beteendet. När du ska börja äta fråga dig själv om du verkligen vill äta desssa mängder. Visualisera hur du mår efteråt.
Du kan bli frisk!
Bulimi?
Och varför kallar man det då inte för bulimi.
Är i samma sits. Men pga att jag inte orkar kräkas varenda jävla dag, så har min bulimi sakta men säkert börjat övergå till anorexi - jag äter ingenting längre.
Jag köper inte hem sånt som jag vet får mig att flippa och hetsäta.
Fast jag mår skit. Ständigt irriterad, fryser som en kyckling, trött och orkeslös. Känns som att jag kommer dö vilken sekund som helst.
Har inga tips. Ville bara säga att du inte är ensam. Jag lever i samma jävla helvete.
Bulimi?
Och varför kallar man det då inte för bulimi.
Läste om binge nu. Insåg att det inte är samma som jag lider av.
Också ätstörningar, ortorexi, anorexia, bulimi, även hetsätande i timmar utan att svälja eftersom kroppen inte ens alltid orkar kräkas upp maten (vant sig?) helt slut, fysiskt, psykiskt, på alla möjliga sätt, vet att jag måste söka hjälp, har påbörjat genom att öppna upp men finns vissa hinder just nu för att kunna ta tag och itu med det på riktigt, men vet att jag är på väg åt helvete och vet att jag kommer behöva mycket hjälp till något typ av normalt liv
Hej på er!
Jag har nu försökt bryta min ätperiod, har funkat i en vecka i alla fall.
Jag äter två ägg vid 6-tiden. Nutrilette kl 9. Lunch (vanlig mat) kl 12. Nutrilette kl 16 0ch kl 19. Så här ser dagarna ut nu.
Måste ju gå ner mina kilon som jag gick upp under min hetsätningsperiod i nov-dec.
Hur har ni andra det?
kram på er
Är det verkligen en lösningar att äta ovanligt lite?
Vore det inte bättre att sikta på en mer jämn kost, som är hållbar i längden?
Än en "svältkost"?
Jag har svårt att se, att annat än en jämn kost funkar.
Som på årsbasis ger dig en målvikt, än en diet som ger dig en målvikt på par veckor/månader.
Ett sådant upplägg, är och kommer bli ett fail.