Mentat skrev 2016-01-05 16:48:05 följande:
Men du har ju inte ens insett att exakt samma logik kan tillämpas på (F!), de består av sexister och kommunister och deras anhängare sprider diverse manshat omkring sig.
Jag är mycket väl medveten om vari (sd):s rötter består och förstår att de vill fjärma sig från dem men exakt samma sak gäller både (v) och (F!) - bortsett från att de inte direkt försöker göra upp med sina förflutna, men det kan ju bero på att de inte utsätts för något yttre tryck att göra det heller.
Nej, det ligger väldigt mycket i Ivar Arpi:s ledare i SvD om att intoleransen mot oliktänkande är betydligt större på vänstersidan än på högersidan. Det är åtminstone en förklaring till fixeringen vid (sd), en fixering som annars är tämlign obegriplig.
Läs gärna och begrunda:
www.svd.se/det-svara-med-tolerans/om/ledareMen varför skulle jag dra upp F! när det handlar om SD?
Och vänstern, alltså den verkliga vänstern, inte den påhittad som SD ideligen svamlar om, den är för länge sen marginaliserad, och utgör inte längre nåt som helst hot i Sverige, troligen ingen annanstans heller.
Och vad gäller komminism, så har det aldrig funnits en kommunistisk regim, de sk kommunistiska länderna har bara varit varianter på diktaturer och totalitära stater, gömd bakom en rida av falsk kommunism.
Dessutom har jag tidigare ett otal ggr, hävdat att extremism, oavsett om det är höger eller vänster är samma skit, så jag tycker inte det ska behövas påpekas varenda gång jag skriver, allra minst när det är SD det handlar om.
Men jag kan skriva det igen, extremism, vänster som höger, handlar inte om demokratisk politik, utan enbart om makt för en elit och totalitära statsskick.