Mor- och farföräldrar bryr sig inte
Jag blir så ledsen, min sons mor- och farföräldrar bryr sig inte nämnvärt om min son. Det blev tydligt igår då vi hade julfirande med min sida av familjen och min son fick ingen julklapp av sin morfar och plastmormor! De andra barnbarnen fick julkappar. Kanske hade det att göra med att han bara är 1 år och inte förstår julklappar än men jag tycker att man kan ge ngt symboliskt i alla fall. De är annars väldigt glada i min son, vill gärna gulla med honom och så men de har aldrig erbjudit sig att vara barnvakt eller bara ta en sväng med barnvagnen eller så. De är båda 40-talister. Det är även min sons farmor och farfar och där är farmodern ganska "ung" och pigg men hon är inte så intresserad av min son. Hon har heller aldrig erbjudit sig att vara barnvakt eller så. Farfadern jobbar fortfarande.
Jag blir så himla ledsen, besviken och arg. Min mamma lever inte längre och jag är övertygad om att hon hade älskat att vara barnvakt.
Varför är de så ointresserade? Hur kan det vara viktigare och roligare att gå på NK en hel dag än att umgås med sitt barnbarn?
Börjar tröttna på 40-talister, de skryter alltid över hur bra de har haft det, hur duktiga de varit men sanningen är ju att de är superegoistiska!