Inlägg från: skatergirl81 |Visa alla inlägg
  • skatergirl81

BF september 2016

pannkakan87 skrev 2016-01-21 19:59:38 följande:

Går också på Lovia :) så himla bra där!

Åh är du gravid igen...grattis!!!
  • skatergirl81
    pannkakan87 skrev 2016-01-22 06:51:33 följande:

Tack :) Vecka 8. Du då?

Bara v 5 än så länge...har fått tid för inskrivning och ul i mars. Känner mig så orolig!
  • skatergirl81
    Jossi91 skrev 2016-01-22 10:21:47 följande:

Ja känns verkligen overkligt. Du skulle gå på någon Lovisa mottagning va? Tyckte du skrev det. Vad och vart är det? Det är väl tänkt att vi ska berätta för föräldrarna efter vi varit på inskrivning. Min bästa vän och sambons bästa vän vet redan men resten får vänta :)

Det ligger vid Motala ström i Norrköping, där kan man gå på mödravården om man inte vill gå till vrinnevi sjukhuset. Googla så hittar du dem!

Jag har ringt idag och bokar in inskrivning och ul I mars...ska bli så spännande. Vi ska nog överraska päronen sen när vi har varit på ul
  • skatergirl81
    mona83 skrev 2016-01-22 14:35:03 följande:

Mf bekräftat. Beställde hem lite stickor igår och det gick bara att ana ett pluss nu.

Förklarar nog varför digitala sa 1-2 när jag var i v7

Fy vad hemskt!! Kram till dig
  • skatergirl81
    Linn1994 skrev 2016-01-22 16:32:40 följande:

Hej! Är en tjej på 21 år från Söderköping (såg att det var några från norrköping här) ;)

Jag är gravid med mitt andra barn. Mitt första är.en ängla son som heter Gustav. Han gick bort den 1 oktober, 1 år och 4 månader gammal.

Har inte läst igenom allt här, men om det är någon jag känner här på denna tråd så säg inget till någon. Fortfarande hämligt :)

Är i v. 6+5 och beräknad till den 10 september :)

Grattis till graviditeten!!
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-22 19:17:32 följande:

Hej!

Jag heter mimmi är 27 år gammal och väntar mitt 3dje barn. Har även ett bonusbarn :) 6 och 3 och 1 år är dem ???? och så har vi lilla pyret i magen ????

Är om jag räknat rätt i V7 6+5 snart v8. Vi beräknas i september 2016. Då blir det kejsarsnitt för tredje gången för mig :)

Hur känner du kring förlossning m.m ?

Mycket tankar kanske oro?

MVH mimmi

Jag är jätterädd för förlossning, har oroat mig för det typ ett år innan vi började försöka och tog nästan ett år att bli gravid så det är länge. Känns så verkligt och läskigt nu.

Hur fick du planerat ks?
  • skatergirl81
    Hazel Grace skrev 2016-01-26 00:19:19 följande:

Hej! Har läst lite i tråden under en tid och nu vågar jag skriva ut min lycka! Plussade på annandagen men har inte vågat skriva om det förrän jag känner mig säker. Har haft två missfall senaste halvåret så jag har varit lite rädd och nervös. Men idag fick jag se pyret! Hjärtat slog och den rörde lite på sig <3 så lycklig! Mitt första och är beräknad till 1 september. Har en superfin barnmorska och det känns så himla bra alltihop nu. Är så förväntansfull :)

Vad underbart! Känner du dig lugnare nu?

Jag känner mig himla orolig och bara längtar till ul så man får se det lilla hjärtat slå!
  • skatergirl81
    Hansson88 skrev 2016-01-25 21:31:15 följande:

Jag brottats med influensa i snart 2 dygn. Febertoppar på 40 grader. Hosta från helvetet.. Var hos läkaren idag och fick hostmedicin.

För 1 timme sedan fick jag vrålont i magen. När jag gick på toa för 20 min sen så hade slemproppen gått Nu är det kört! :'(

Är du säker på att det är slemproppen, kan influensan orsaka det?

Är du säker på att det är mf..borde det inte kommit blod då? Jag hoppas att det inte är som du tror!
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-28 11:59:00 följande:

@skatergirl81

Nu är jag så förvirrad!

Var på ett ul då sa dem att dem ej kunde se barnets hjärta. Andra ul sa dem att jag hade druvbörd ????

Ställer mig in på att jag ej har en bebis i magen. Mitt hjärta gick i tusen bitar !

Nu ringer överläkaren och säger att den läkaren jag hade sist har givit mig fel antydan kring barnet i magen. Enligt alla mina prover så har jag en normal graviditet i magen. Vet ej alls vad jag skall tro .

Förstår att du är rädd om orolig men det kommer säker att gå jätte bra för dig!

Jag får kejsarsnitt pga att mina förlossningar har vart katastrof förlossningar.

Med första barnet höll både jag och min son på att fara över till alla sidan???? gick 33 dagar över bf.

Andra barnet gick jag över 18 dagar bf och snitt fast denna gång klarade vi oss lindrigt undan ????????

Kommer denna gång ha något som kallas för Aurora kontakt då jag mår skit och är rädd för förlossningar så fruktansvärt.

Men man får glädjas över att man får världens vackraste gåva utav all sveda och värk????

Lycka till, det kommer säkert att gå super bra för er och grattis till er för er underverk ????

Vad jobbigt med oklart besked! Fattat inte hur de inte kan se om det finns ett embryo eller inte, vilken vecka var du i nu? Låter ju bra att alla prover ser bra ut, ska du be dem kolla igen eller gå på det överläkaren sa? Lycka till med allt, håller tummarna!

Förstår att du är rädd när du har tidigare dåliga erfarenheter. Gick du 33 dagar över tiden??!! Jag trodde man blev igångsatt efter max 14 dgr?

Jag har aldrig fött barn men är hemskt rädd ändå, tror det är svårt att få ks dock.
  • skatergirl81
    vilsensjäl skrev 2016-01-29 00:43:37 följande:

Har ett nytt ul om 2 veckor. Hoppas på att dem ser vår älskling där inne!

Haha ja i regel är det 14 dagar man ska bli igångsatt ..

Mitt svar när jag ringde till förlossningen när jag hade gått 30 dagar över tiden var - vi har viktigare förlossningar att ta hand om. jag är också sjukt rädd för allt som innebär förlossningar.

Jag tycker du ska säga redan på inskrivning att bara tanken på att föda ger dig panikkänslor och hålla fast vid det och vara stark så de inte kan övertala dig att föda. Då borde de inte kunna neka dig ks.

Var bebis extra stor då när du gick så långt över tiden?

Konstigt svar...det är ju som att säga att du är oviktig liksom!
Svar på tråden BF september 2016