Inlägg från: misslina |Visa alla inlägg
  • misslina

BF september 2016

Alltså det här är helt otroligt!!!! Jag är i chock!!!
    Jag är gravid!!! Ihhhhhhh! Plussade i dag på bim-3 på em!
    Fattar ingenting! Oj vad nervös jag var i dag när jag tog testet!
    Har känt mig lite annorlunda de senaste dagarna men har inte velat tänka på det eller skriva nåt pga av en ev besvikelse.

Men har känt mig trött, ont i boobisarna, och mer stramande och pirrande över tjejmagen!

Helt galet!

• misslina
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-01-23 06:41:45 följande:
    Stort grattis... :) ja plussade med på bim -3 vilken känsla vi fick en fin julklapp... :) När blir ditt bf?
    Tack snälla!

Ja det säger lite olika men, 29 september är mitt bf.

Själv då? Hur mår du?
  • misslina
    sagoskog skrev 2016-01-23 10:10:00 följande:
    Grattis igen och välkommen misslina:)
    Tack snälla :)
  • misslina
    Längtan efter nr 4 skrev 2016-01-23 13:24:14 följande:
    Va härligt.. Jadu ja har bf ca 2 sep o går in i v. 9 idag... Redan... :) jag mår fruktansvärt dåligt. Mår jätte illa o har foglossning från helvetet. Men ibte så konstigt ja födde barn i somras så kroppen har inre återhämtat sig ön... Men de får gå...

Hur mår du?
    Usch då! Må illa är inte roligt! Hoppas det vänder snart!

Jag mår bra än så länge. Med våra andra barn har illamåendet kickat igång kring vecka 7. Sååå....
  • misslina

Illamåendet har börja smyga sig på här också! Och känner mig orolig! Mådde grymt illa med min andra graviditet! Hela grav, kräktes så illa att jag fick åka in på dropp emellanåt.
    Skulle vara så skönt att slippa eller i alla fall inte ha lika länge.... Och inte lika illa.
    Jag hoppas att man kanske är lite äldre och att hormonerna har minskat haha! Önsketänkande!

• misslina
    vilsensjäl skrev 2016-02-01 17:21:14 följande:

Idag 11:08 förlöstes min lilla ängel på toaletten i min hand.

Jag förlorade mitt älskade barn.

Mamma hade gjort allt för dig som jag redan gör för dina tre syskon ?

Kan inte beskriva mina känslor just nu förutom, frustration, hat och ilska.

Ett missfall var inte direkt det jag behövde just nu :(

Mamma kommer alltid alltid alltid att tänka på dig

Beklagar:( så ledsen för din skull!
  • misslina

Vad är ni i för vecka och hur mår ni?

Jag är i vecka 6 ( 7 på fredag)
    Mår bra! Trött dock! Men blir ändå nojig att jag inte mår dåligt haha.
    Mådde dåligt tidigt med mina andra två... Har som för mig att det var från vecka 6. Men kom inte riktigt ihåg ;)
    Två veckor kvar till inskrivning :)

• misslina
    skatergirl81 skrev 2016-02-02 19:11:35 följande:
    Jag är i vecka 7, har inte inskrivning förrän vecka 11. Mår bra men har börjat känna ett svagt illamående de senaste dagarna, lite tröttare än vanligt och ömma tuttar. Tog ett graviditetstest igår bara för att se att det fortfarande visar positivt

Skönt att du inte mår dåligt...passa på och njut, kan ju snabbt ändras!
    Ja eftersom jag är nojig så funderar jag också på att ta ett test.

I mina tidigare grav så har jag alltid haft illamåendet som har på nåt sätt bekräftat

Men som du säger... Det kan snabbt ändras. Man får ta dag för dag!!
    Ja verkar vara väldigt olika det där med inskrivning!
  • misslina

Usch här slog illamåendet till med dunder och brak! Jag som var så dum som trodde att jag skulle klara mig bra denna gång!

Bläää hur ska man orka? Min förra grav mådde jag dåligt ända fram till förlossningen! Kräktes nästan varje dag!
    Gahhhh hoppas det inte blir så denna gång :(

• misslina
    skatergirl81 skrev 2016-02-08 06:48:07 följande:
    Jag har också mått jättedåligt! Spydde upp allt jag åt och drack i lördags, till och med vatten. Kände mig helt uttorkad sen. Fattar inte heller hur man ska orka detta
    Jag vill bara kunna jobba så att tiden går fort!
    Förra grav gick sååååå långsamt eftersom jag var sjukskriven största del!
    Vi får hoppas att det går över för oss snart!
    Annars får vi stötta och peppa varandra!

Igår låg jag och grät och tyckte synd om mig själv!
  • misslina

Usch och fy och blä vad dåligt jag mår!
    Hur ska man orka? Hur orkade jag förra gången? Då mådde jag dåligt exakt hela grav.
    Kommer inte palla det denna gång ( inte för att jag har nåt val)
    Trodde jag skulle klara mig denna gång, för det började senare... Men tji fick jag!

• misslina
    skatergirl81 skrev 2016-02-11 16:52:11 följande:
    Jag med...det värsta är att inte veta om eller när det blir bättre!
    Nä precis!

Visste man att det tog slut om 7 veckor... Ja men då hade man ett mål i all fall!
    Men jag kan få gå så här till bf om jag har otur som sist :(

Har inte provat något än... Ska till bm då och tänkte prata med henne om det, postafen testade jag sist funkade tyvärr inte,

Hur mår du?
  • misslina
    skatergirl81 skrev 2016-02-14 19:15:11 följande:
    Det är så sjukt...Min gravidapp sa i fredags att nu tar moderkakan över mer och mer och det kan göra att man mår bättre eftersom hormonpåverkan inte är lika stor. I fredagskväll började jag må bättre och igår och idag har jag mått jättebra bara jag äter regelbundet. Inget mer illamående, känner mig som en ny människa!

Hoppas det vänder för dig med!

Köpte bebiskläder till min kompis som ska ha i april. Är så sugen på att handla till mitt lilla frö men ska vänta till efter kub., men sen kan man väl köpa lite kläder??....längtar så! Hur gör du?
    Vilken vecka är du i nu? Du ligger före mig har jag för mig! Hoppas det blir så för mig i också! Att det vänder!

Har faktiskt köpt ett par byxor... Kunde inte låta bli! Men ska försöka hålla mig till efter vårt nipt-test som vi gör i vecka 12.
    Men jag längtar så efter att få börja shoppa! ;)
  • misslina
    skatergirl81 skrev 2016-02-14 21:03:17 följande:
    Är i vecka 8, 7+5 idag och det vände på 7+3. Ja hoppas verkligen det! Känns mer som man kan vara glad och njuta nu när man mår bättre! Är grymt trött dock men det är lättare att hantera.

Berättade för min mamma idag, hon blev helt hysterisk och hoppa upp och ner och grät och sa "är det sant, är det sant" haha var så roligt att se henne. Hon har längtat efter att bli mormor! Bra alla-hjärtans-dag-present

Har surfat runt på bebisgrejer på nätet nu i helgen. Finns så fina babynest /sovpöl på tradera, är en som syr upp och säljer, en sån vill jag ha! Och alla fina bebiskläder, blir helt kär!

Är nipt-test samma som kub?
    Oj! Då ska det vända för mig i morgon! Ovh det tror jag inte! Haha för mig har det blivit värre de senaste dagarna! Vilken tur du har!

Åh vilken bra alla hjärtans dag present! Jag har berättat för min närmsta vän för hon har varit med på hela resan till ett plus!
    Ska försöka vänta till vecka 10. Men fortsätter jag må så här kommer jag behöva berätta alldeles snart!

Ja det finns så mycket fint man kan handla! Ett babynest blir det absolut!
  • misslina
    misslina skrev 2016-02-14 21:27:08 följande:
    Oj! Då ska det vända för mig i morgon! Ovh det tror jag inte! Haha för mig har det blivit värre de senaste dagarna! Vilken tur du har!

Åh vilken bra alla hjärtans dag present! Jag har berättat för min närmsta vän för hon har varit med på hela resan till ett plus!
    Ska försöka vänta till vecka 10. Men fortsätter jag må så här kommer jag behöva berätta alldeles snart!

Ja det finns så mycket fint man kan handla! Ett babynest blir det absolut!
    Nipt test är ett blodprov och sen tar kliniken också ett ul.
    Det är ger ett säkrare resultat än kub test.
    Men det kostar mer!
  • misslina

Kan det stämma att nästa gång jag ska träffa bm är jag i vecka 18? Ska jag verkligen inte dit på 10 veckor?
    Hur är det för er?

Sen ska jag göra ul i vecka 20+3 är inte det sent?

• misslina
    danosani skrev 2016-02-15 12:07:58 följande:

I början är det vanligt att det dröjer mellan besöken, innan man börjar mäta magen, lyssna på hjärtat osv. 

Däremot låter 20+3 för sent för RUL... Mellan 17-20 brukar det ju vara, för att få så bra mått och undersökning som möjligt, därefter börjar bebisarna växa mer individuellt. 

Hmmm då ska jag ringa bm i morgon och fråga om vi kan tidigarelägga ul.
Svar på tråden BF september 2016