BF september 2016
Ja:D tror det kostade 300 eller 350 kr men det är det ju värt!
Ja:D tror det kostade 300 eller 350 kr men det är det ju värt!
Hej! Jag fick reda på att jag väntade tvillingar på ett vul i v.8 (förra graviditeten). Har du någon anledning att tro att det är två? Finns inte en enda cell i min kropp som tror att det är tvillingar denna gång. Så jag känner inget behov av att kolla upp det nu. Fast jag skulle nog ha väldigt svårt att ta det till mig om det visade sig på rul i v.18. Så jag kanske borde fråga.. men det dröjer nog innan jag kommer till en bm. Måste byta VC först.
Det var en tjejkompis som rekomendera den, dom var super nöjda! :)
Spännande! Förmågan att lossa tvåägg är ju ganska ärftligt. Och man kan ju ärvda det både från sin far och mors sida. Tror inte så mycket på "sägen" ;) Men på ett sätt stämmer det ju med att det kan hoppa generationer eftersom fädrar bara ärver anlaget, utan att själva har någon ökad benägenhet att få tvillingar. De har ju inga äggstockar som kan lossa två ägg, men mycket väl kan föra över den egenskapen till sin dotter. Enäggs är ju inte ärftligt alls. Jag blev väldigt snabbt svullen om magen när jag väntade tvillingar, så det kan absolut vara en ledtråd :)
Hehe, jag har hunnit läst på en del under åren :) Då kan du ju absolut bära på anlaget ;) Din pappa (som ev. är bärare av tvilling-genen) har alltså inte haft någon ökad chans att få själv få tvillingar, men du kan mycket väl ha det (eftersom du är kvinna). Så på så vis kan ju sägnen stämma:) vad hoppas du på?
Kan förstå de! :) Detta är ju spännande, har inte alla läst speciellt mycket om det eller ärlighet osv. Jag hoppas på en rackare i magen, men två är också välkomna såklart! Så länge alla får vara friska :)
Är det någon annan som känner sig extremt trött?? V.5+5 idag.. Usch känner mig inte mänsklig just nu haha!
Jag hoppar in här jag med. Plussade för första gången någonsin i lördags och är nog i vecka 7+2, åtminstone om man räknar från sista mensens första dag (har bara haft mens varannan månad senaste 1,5 åren så svårt att veta).
Jag har varit på mvc på hälsosamtal och har tid bokad i mitten av feb för inskrivning.
Jag har sjukt lite symtom. För några veckor sedan hade jag ömma bröst och kände mig svullen, men nu känner jag typ inget.
Illamående kan jag ana en pytteliten gnutta av ibland men den kan lika gärna bero på oro/nervositet. Är inte särskilt trött... Blir hungrig oftare, det är det enda.
Är detta normalt? Någon annan som knappt märker av att de är gravida?
Gjorde ett nytt grav.test igår bara för att se om jag fortfarande var gravid. Inga osäkerheter där. Eller kan man ens se på ett test om man drabbats/är på väg att drabbas av t.ex mf eller ma?
Tusen funderingar nu...kan inte sluta oroa mig.
Jag känner knappt av denna graviditet än så länge. Mår illa kanske var trejde dag. Jag har fått lite finnar, är lite trött samt "mensvärk". Mestadels har jag symtomen på kvällarna.
Men vem vet snart kanske det bara smäller till så mår man skit istället ;) jag ska ta ett till grav.test med veckor på, så jag kan se om hcg nivån har ökat. Ska göra det om 1 vecka ungefär. Är 5+5 idag :)
Ja, det blir ju lite mer av allt och lite extra risker med två. Så jag förstår att du hoppas på en. Men är det två så blir det nog jättebra det med :) allt med mina tvillingar har fungerat toppen, så jag har nästan enbart positiva erfarenheter. Dock önskar jag mig en (ungefär som vissa kan hoppas på en pojke eller flicka) av rent själviska skäl. Vill kunna lala runt utan att behöva göra allt två gånger denna gång :)
Halle da! Varför har ingen berättat att man har typ mensvärk varje dag när man är gravid? Hahaha! Detta gör mig knäpp. Kommer på kvällarna när man ligger i soffan och slappar.. Starkaste symtomen jag har iallafall ;) går in i vecka 7 imorgon :D
Förstår tanken. Tänkte samma själv, men nu i efterhand skulle jag välja tvillingar som första i alla lägen. De tar trots allt mycket tid första åren och det är skönt att göra det utan dåligt samvete gentemot ett storasyskon. Och så hinner man inte bli avskräckt av hur mycket jobb det är med bara EN :) men men, sånt kan man ju ändå inte välja. Så det är ju bara att ta vad man får :)
Jag mår bra och jag tror det går bra:) men som du skriver, mensvärk varje dag! Jag får det mest när jag anstränger mig. I övrigt är jag väldigt trött, hyfsat labil och verkar har fått en gratis bröstförstoring (ömmheten inkluderad). Men annars har jag inte mycket symptom. Hur mår du?
Jag funderat på att ringa mvc snart, men måste byta vårdcentral först. Om jag inte vill ha min bonussvärmor som bm :-0 vet inte hur lång tid sånt kan ta. Är i v. 6 nu.
Så som du beskriver det, då kan jag förstå att tvillingar är kanske bästa starten ändå ;) haha. Vi får se om de blir ett tidigt vul/ul :)
Det låter som mig. Skonsamt och nästan oförskämt. Brösten är värst under natten när jag ska vända mig osv, minsta lilla rörelse så ojjjar jag mig. Har dock liten byst i mig själv, men som du säger: gratis bröstförstoring! ;D
Jag har varit listad på Capio VC Klippan, men ville inte alls gå dit när det gällde bm eller mvc, då jag har haft dålig erfarenhet av bm där gällande preventinmedel osv. Så jag struntade helt enkelt i att ringa dom och ringde kommunens Vårdcentral och bokade hälsosamtal där, blir då automatiskt listad där, iallafall för mödravård :) så de är bara att ringa en annan mottagning!
Dock är de ibte alla som känner den växtvärken.. Ja gjorde inte de med första men med resten sjukt jobbigt... Hoppas de släpper lite sbart för dig. :)
Hihi, jag är nästan mer spänd på vad ditt vul/ul visar än mitt eget :P fast jag lär inte få göra något tidigt om inget händer. Finns inget privat här :/
Jag kan inte ligga på mage längre, vilket brukade vara ett säkert kort om jag har svårt att somna. Nu är jag ganska klent utrustad i bröstväg. Så jag gillar den nya fylligheten. Men jag oroar mig väldigt mycket över resultatet efteråt. Gick upp typ 3-4 kupstorlekar med tvillingarna. Förstår inte ens hur det är möjligt :-0 och det återhämtade sig hyfsat bra faktiskt. Lite för tunna/ofylliga, men ändå acceptabelt och utan häng. Men nu är ju kroppen 9 år äldre så jag vet inte hur detta kommer sluta. Hoppas de inte bör riktigt lika stora iaf.
Viktigt att gå någonstans där man trivs. Bm jag hade till tvillingarna jobbar där jag är skriven och jag gillar henne skarpt. Men aldrig i livet att jag riskerar att hamna med min bonussvärmor mellan benen. Huh! Visserligen så skulle jag ju kunna begära att inte få just henne. Men känns ändå lite för "nära" på något sätt. Missförstå mig inte, jag gillar min bonussvärmor och hon är säkert jätteproffesionel. Men jag skulle ändå ha svårt att känna mig helt bekväm ändå. Men det kanske bara är att ringa den vc jag vill ha då. Ska iaf göra det på måndag eller tisdag och höra med dem.