Inlägg från: mona83 |Visa alla inlägg
  • mona83

BF september 2016

Ni som gjort vul, hur har ni gjort för att få göra ett? Har en mindre blödning sen igår och jätte nervös, har inte ont eller klumpar utan ljusrött blod. Men fick inte komma till gyn för ett vul. Utan jag skulle vänta i tre veckor och göra ett nytt test... Hur ska man stå ut med ovissheten i tre veckor?!

L.O.V.E
  • mona83
    Stokke skrev 2016-01-21 21:03:32 följande:

Min förra graviditet slutade väldigt olyckligt.

Jag har påbörjat medicinering nu och läkaren vill säkerställa graviditet innan jag får i mig medicinen i "onödan".

Jag har ökad risk för missfall pga sjukdom som jag medicinerar. Gick på spec.mvc och vanliga bm varannan vecka min förra graviditet 2014 pga den. Den här graviditeten var inte planerad alls ska tilläggas, var inte den 2014 heller iofs.

Men ja, som sagt jag har en mindre blödning sen igår och gyn tänker inte ens kolla :(. Så jag känner mig halvt förstörd.
    L.O.V.E
  • mona83

Är nog kört för mig. Kom en konstig klump när jag torkade mig. För visst räcker det med en? Annars är det bara rött blod som kommer och inget ont.

L.O.V.E
  • mona83
    NollÅtta skrev 2016-01-22 09:58:37 följande:

Jag hade också en blödning, i v 4+.

Det var dessutom en ganska stor klump i. Kul. Man kan dessutom inte se något på ultraljud då pga tidigt. Så jag väntade i 2 veckor och sedan bokade jag in ett privat.

Jag var dock ganska lugn, testen fortsatte visa positivt och jag hade symtom, mådde mkt illa och hade växtvärk.

På VUL 6+3 så såg jag en liten krabat med tickande hjärta.

Så jag skulle nog satsa på att boka in ett privat VUL om jag vore dig

Jag har inga symtom alls, inget illamående, inga onda bröst, inte andfådd... Ingenting. Har iofs aldrig känt mig speciellt gravid under någon graviditet mer än att jag mått illa och spytt.

Kom en konstig klump förut, några mm stor, när jag torkade mig. Så det känns helt kört nu .
    L.O.V.E
  • mona83
    NollÅtta skrev 2016-01-22 10:02:55 följande:

fast jag hade det vid ett tillfälle förstås, inte utspritt på flera dagar eller så.

Jag är ju inne på tredje dagen med blödning nu.
    L.O.V.E
  • mona83

Mf bekräftat. Beställde hem lite stickor igår och det gick bara att ana ett pluss nu.

Förklarar nog varför digitala sa 1-2 när jag var i v7

L.O.V.E
Svar på tråden BF september 2016