Inlägg från: pannkakan87 |Visa alla inlägg
  • pannkakan87
    Jennska skrev 2016-01-01 20:12:05 följande:
    Ja besöket hos bm är inskrivningen och vul fick jag för att kunna fastställa vecka . Jag hoppas ju ändå fortfarande att det är harmlös blödning. Men just nu känns det som att jag har en helt vanlig mens och som att jag drömt att jag är gravid. Fast magen är sjukt svullen och brösten med. Undra när allt går tillbaka till normalt igen?
    Hur går det Jennska?  stor kram!!
  • pannkakan87
    Nattisgris skrev 2016-01-03 15:41:02 följande:

Hur många utav er känner er säkra på att det går vägen och hur många av er känner oro att det kan sluta i mf?

Jag är sjukt orolig med 2 MF och 1 ofosterlig graviditet i i ryggen ???? hur gör ni som inte är oroliga ? Släpper ni tanken på att ni är gravida eller hur gör nu ? ?????

Är orolig.. Men tar albyl minor (blodförtunnande) och progesterall denna gång så jag hoppas det ska motverka ett till missfall.
  • pannkakan87
    pumpkinspice skrev 2016-01-06 18:20:55 följande:

Hej! Vågar kanske hoppa in här ???? Är gravid med första barnet i vecka 5+2, vi har gjort IVF pga oförklarlig barnlöshet. Är jätteglada men självklart väldigt oroliga med, det är ju så tidigt än. Beräknad förlossning är 5/9!

Välkommen! Samma bf som mig ^^ vad kul!
  • pannkakan87
    Itsmes skrev 2016-01-07 22:04:02 följande:
    Sådan är min med, han vill inte veta något alls typ. För jag Vill berätta vad som sker med bebis och så. Han säger att det inte är någon bebis än. För det är så mycket risker.

Tror att eftersom vi känner det kan vi inte "förneka", men de kan för att det kanske tar för hårt att förlora den lilla.
    Exakt så var min kille i förra graviditeten som slutade i ma! Han ville absolut inte ta ut nåt i förskott. Den här graviditeten så har han också en bebisapp i telefonen och vi läser om nya veckor tillsammans. Han tror att det kommer gå vägen den här gången, jag är mer orolig än honom. Så annorlunda det kan vara! 
  • pannkakan87
    lksnigel skrev 2016-01-15 12:29:34 följande:
    Ja usch, första veckorna är himla jobbiga... Tycker de känns så "gjorda" redan också. Förra gången hann jag gå till vecka 12 och nu ska jag liksom göra om dessa låååångsamma och orosfyllda veckor ännu en gång... Vill bara snabbspola tiden :)
    Å jag vet precis vad du menar! Jag gick nästan till vecka 14 förra gången och hade ju gått över de säkra veckorna med marginal. Nu är jag bara i vecka 7 och vill snabbspola precis som du skriver! Har dock bokat in ett vul denna gång så jag behöver bara vänta till vecka 9 och inte helt till vecka 13 innan jag får se om lilleputten lever.
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2016-01-21 12:46:01 följande:
    Nej inga barn sen innan, tänkte gå till Lovisa mottagningen för mödravården, det ligger bättre till för oss.

Jag skaffa också en app igår, det är så kul...typ 11 % av graviditeten är avklarad
    Går också på Lovia :) så himla bra där!
  • pannkakan87
    skatergirl81 skrev 2016-01-21 22:11:31 följande:
    Åh är du gravid igen...grattis!!!
    Tack :) Vecka 8. Du då?
  • pannkakan87
    Hazel Grace skrev 2016-02-17 22:02:18 följande:
    Jag har också jättelång väntan. Ska göra ul i vecka 19+0 och träffa bm en vecka efter det.

Jag är skitorolig hela tiden och vill typ hålla det hemligt tills jag får se pysen igen. Gjorde ett ul i vecka 8 för att se att det levde vilket det gjorde. Men det kan ju hända så himla mycket på dom elva veckor det blir tull nästa gång! Jag har haft två tidigare missfall så min sambo tycker att jag nojar för mycket pga det, men det känns ändå så himla jobbigt att vänta så länge till nästa ul. Funderar på att göra ett privat. Hur ovanligt är det med ma? Fortsätter magen växa och har man ändå symptomen för en normal graviditet?
    Här får vi göra ett i vecka 13 och sen ett i vecka 20. Men jag har redan gjort ett i vecka 10 pga mitt MA som jag fick i min tidigare graviditet. Gråter
    Men på vul så var där en liten knodd som vevade runt med armarna. Hjärta Nu har jag varit på inskrivning hos barnmorskan och fick höra hjärtljuden (är i vecka 12) och nästa vecka så är det dags för kub-ultraljudet. Hoppas verkligen allt ser bra ut denna gång, jag förstår er oro, har haft mycket sånt själv och inte vågat hoppas eller glädjas. Kram på er!
Svar på tråden BF september 2016