Inlägg från: Hansson88 |Visa alla inlägg
  • Hansson88

BF september 2016

Hej.

Jag hoppar in här.

Jag plussade igår. Jag är beräknad till 15 September. Vilken fantastisk start på nya året!

Jag fick ett missfall i v 7 i Oktober. Är nervös inför denna graviditeten men försöker vara positiv.

Jag känner inga symptom. Molvärken finns här. Resten gissar jag att det kommer :)

Hur mår ni?

Grattis till alla era plus!

• Hansson88
    Glöd100 skrev 2016-01-03 10:46:47 följande:

Från Örebro här! Magont kommer och går, antar att det är "molvärken" alla skriver om :) mådde illa kvällen innan jag plussade och kräktes när jag borstade tänderna. Sovit middag nästan varje dag även fast jag är julledig nu och sover ut varje dag! Vet inte om allt är psykiskt! Haha

Vad skönt att någon annan också sover middag trots ledighet! Puh, man är ju alldeles slut där vid 13-tiden.
  • Hansson88
    Stemia skrev 2016-01-04 12:08:34 följande:

Okej. Ja de känns ju lite som att nikotinet bör vara skadligare än stressen. För känns som att man får mindre stress när man använder onico istället för att inte ha något alls. Ha försökt sluta tvärt förr utan något och de har bara slutat i kaos och hemskt humör :-P tack

Jag snusade också. Blev gravid och slutade tvärt. Det är inte stressande att sluta snusa. Det är beroendet i hjärnan som signalerar att du ska fylla på nikotindepåerna. Läs på om beroende och vad som sker i hjärnan så vet du vad som väntar.

Det finns en dosa som heter Kick Up som är både nikotin och tobaksfri. Köp den istället för Onico. Varför byta ut ett nikotinpreparat mot ett annat? Bara dumt.

Oavsett hur du får i dig nikotin så ökar risken för missfall. Jag fick ett missfall....
  • Hansson88
    grodan999 skrev 2016-01-05 08:20:03 följande:

..om ett syskon. Förra gången berättade vi för vår släkt i vecka 5 ungefär och de har varit ett ovärderligt stöd vid missfallet, även min chef som jag fick lov att berätta för pga sjukskrivning. så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)**

(Försvann text innan)

Jag fick också ett missfall i v7 i Oktober. Det var fruktansvärt.

Vi hade berättat för min mans sida, mamman, pappan och syskonen, även för ett par vänner till mig. Min svärmor var med mig på akutgyn när missfallet hållt på ett par timmar. Hon var det bästa stödet nånsin. Min älskade svärmor!

Jag vill inte berätta för familj denna gången. Jag har däremot talat om det för min bästa vän.

Jag vill så gärna säga det till min svärmor igen men hon blev så ledsen sist och jag vill inte oroa henne och göra henne ledsen igen.

Jag ska ringa till en privatklinik här i Växjö för att boka ett tidigt VUL. Tänker mig kring v8. Då ska man kunna höra ett hjärta om det tickar.

Hittar man ett hjärtljud så tidigt så sjunker risken för missfall avsevärt. Jag måste gradera mig, känner jag.

Den 1 Februari ska jag på inskrivning. Jag hoppade hälsosamtalet denna gången. Den 1Feb är jag i v8.

Kanske ska jag boka vul samma dag? Hm. Ja, kanske.
  • Hansson88
    skruttan1988 skrev 2016-01-06 17:17:50 följande:

Är rädd som fan just nu. Börjat blöda :'( på g in till gynakut för att kolla läget. Snälla håll tummarna att det inte är något

Åh nej! Jag ber för er. KRAM!
  • Hansson88
    mysaanj skrev 2016-01-19 16:44:28 följande:

Någon som vart med om väldigt tidig foglossning?

Har idag börjat känna smärta i korsryggen/svanken. Antingen gör det konstant ont och ibland känner jag en ilning från magen bak i svanken. 

Kan det vara foglossning eller är det något annat ? 

Ahaaa, är det foglossning? Jag har också haft en dov värk i ländryggen...Trodde inte så att det var foglossning. Hmm. Såhär tidigt?
  • Hansson88

Jag brottats med influensa i snart 2 dygn. Febertoppar på 40 grader. Hosta från helvetet.. Var hos läkaren idag och fick hostmedicin.

För 1 timme sedan fick jag vrålont i magen. När jag gick på toa för 20 min sen så hade slemproppen gått Nu är det kört! :'(

Svar på tråden BF september 2016