grodan999 skrev 2016-01-05 08:20:03 följande:
..om ett syskon. Förra gången berättade vi för vår släkt i vecka 5 ungefär och de har varit ett ovärderligt stöd vid missfallet, även min chef som jag fick lov att berätta för pga sjukskrivning. så vi kommer berätta rätt tidigt denna gång också.. hur gör ni? :)**
(Försvann text innan)
Jag fick också ett missfall i v7 i Oktober. Det var fruktansvärt.
Vi hade berättat för min mans sida, mamman, pappan och syskonen, även för ett par vänner till mig. Min svärmor var med mig på akutgyn när missfallet hållt på ett par timmar. Hon var det bästa stödet nånsin. Min älskade svärmor!
Jag vill inte berätta för familj denna gången. Jag har däremot talat om det för min bästa vän.
Jag vill så gärna säga det till min svärmor igen men hon blev så ledsen sist och jag vill inte oroa henne och göra henne ledsen igen.
Jag ska ringa till en privatklinik här i Växjö för att boka ett tidigt VUL. Tänker mig kring v8. Då ska man kunna höra ett hjärta om det tickar.
Hittar man ett hjärtljud så tidigt så sjunker risken för missfall avsevärt. Jag måste gradera mig, känner jag.
Den 1 Februari ska jag på inskrivning. Jag hoppade hälsosamtalet denna gången. Den 1Feb är jag i v8.
Kanske ska jag boka vul samma dag? Hm. Ja, kanske.