• Pyltet

BF februari 2016

TTs mamma skrev 2015-12-25 16:01:32 följande:

Vi väntar vårt andra barn i februari 2016 och jag tycker det vore spännande att komma i kontakt med andra som väntar barn då.

Hej, jag väntar också barn i februari. Min är beräknad till 22/2, men med tanke på att mina tidigare två båda föddes v37 så finns det stor risk att även denna väljer att komma tidigare :)

När är du beräknad? Vilken del av Sverige bor du i?
  • Pyltet

Zezzan: finns det nån speciell anledning till varför det ev. Blir igångsättning? Skulle vara intressant att höra :)

• Pyltet
    zezzan81 skrev 2015-12-26 19:40:22 följande:

För att mina 2 tidigare gått så galet fort. Så för att minska min ångest över att eventuellt få bebis hemma, och Gud förbjude när jag skulle vara själv hemma med de andra 2, så ska de hålla mig under uppsikt för att sätta igång när kroppen är redo för det:)

Jaha, men då förstår jag. Nä usch vad läskigt om man inte hinner in. Mina pojkar kom båda i v. 37. Värkarna kom utan förvarning eller tidigare känningar. Första kom 4 timmar från första verken och andra kom två timmar efter första värken. Men nu var det 11 år sen sist så jag vet inte vad som väntar.
  • Pyltet
    Sous skrev 2015-12-26 22:48:08 följande:

Har bf 9/2 och det är andra barnet. Börjar kännas som att det närmar sig nu! Är ni klara med förberedelser och så? Jag jobbar ända till 31/1 och har knappt börjat. Med första tror jag att allt var klart i v 30...

Vi är nästan klara med alla förberedelser. Vi behöver bara införskaffa småprylar som blöjor, hygienprylar och sånt som jag kan komma att behöva efter förlossningen. Känns bra att vara förberedd. Man vet aldrig när lillen väljer att komma :)
  • Pyltet
    TTs mamma skrev 2015-12-26 22:50:19 följande:

Vi har BF den 19 februari, men har ett kejsarsnitt planerat till ca den 12 februari. Vi bor i Stockholm, var bor ni?

Vi är beräknade till 22/2, men jag känner på mig att han kommer att komma tidigare:). Vi bor också i Stockholm. Vilket sjukhus har ni valt?
  • Pyltet
    zezzan81 skrev 2015-12-27 10:36:47 följande:

Bor oxå i Stockholm (Nacka:) Har fått mina andra på Sös och planerar att komma dit även denna gång:)

Kände du dig nöjd med SöS? Själv bor jag i Farsta men valde Huddinge som sjukhus. Med de andra två hänvisades vi till Södertälje. Tyckte vi blev välbemötta och väl omhändertagna där.
  • Pyltet
    zezzan81 skrev 2015-12-27 18:02:28 följande:

Jag har personligen varit mkt nöjd med Sös, men har vänner som haft mindre lätta förlossningar som inte alls varit lika nöjda. Första barnet fick jag på södra BB och vill gärna dit denna gången med om det är möjligt. Hur var Huddinge?

Huddinge har jag inte testat ännu, men snart så :)

Dock så har alla som jag känner och som har fött på Huddinge och varit väldigt nöjda. Vi tänker att eftersom det ändå är Sveriges största sjukhus så borde vi inte behöva oroa oss för att bli hänvisade vidare. Min största oro är att bli skickad hem eller hänvisad vidare eftersom mina tidigare förlossningar gick rätt fort.
  • Pyltet
    zezzan81 skrev 2015-12-28 20:12:40 följande:

[quote=76161449][quote-nick]Pyltet skrev 2015-12-27 22:21:43 följande:[/quote-nick]Huddinge har jag inte testat ännu, men snart så :)

Sorry då fattade jag fel???? Men kan de verkligen skicka hem er när de vet att det gått fort tidigare? Men förstår att du är nervös över det eller att inte få plats. Vore ju mardrömmen!

Jag har ju hört en del som sagt att de fick skickas hem eftersom man inte ansåg att det var tillräckligt långt gånget. Men för mig kan det ju gå rätt fort. Dessutom gick aldrig vattnet, utan de fick ju spräcka hinnan för att underlätta när jag var så pass öppen att bebisen redan var på väg ut.

Samtidigt så har det gått 11 år sen sist jag förlöstes och det är en ny pappa, så jag vet inte hur det kommer att gå denna gång. Kan det påverka tror ni?
Svar på tråden BF februari 2016