• Carin86

ont efter stillasittande

Hej

Vid två tre tillfällen under graviditeten (efter v 23) så har jag fått ont i ryggslutet och ner i ena skinkan (växlande höger vänster) det har Hållt i sig några dagar. Det har varit efter att jag har suttit länge 4-5h (aningen i bil eller vid köksbordet på hård pinnstol) gör jätteont när jag precis börjar röra mig. Byter sittställning ställer mig osv men inte när jag väl kommer igång. Att ta halvlånga 40 min promenader i vanlig gravidtakt känns mer skönt än att det blir värre på nått sätt. Men ändå lite orolig om det är foglossning eller ishias (eller vad det nu heter..) nån som känner igen sig? Är i v 30 nu och gått upp 12 kg.

• Svar på tråden ont efter stillasittande
  • Frontline

Sitter jag med 4-5 timmar på en hård pinnstol eller i bilen och kör så är även jag öm i ryggen.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Frontline skrev 2015-12-23 00:45:41 följande:
    Sitter jag med 4-5 timmar på en hård pinnstol eller i bilen och kör så är även jag öm i ryggen.
    Tilläggas ska att jag varken är gravid eller kan bli gravid av naturliga orsaker.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • lollip0p

Det är förmodligen foglossning i bakre fogarna, jag är i vecka 29 och började få samma känsla runt vecka 20-21. Det blir bättre om jag varierar min aktivitet mellan att sitta/stå/gå/ligga under dagen. Värst blir det när jag, som du, sitter stilla längre stunder på lite hårdare underlag.

Svar på tråden ont efter stillasittande