• Regnbågsdröm

Några som försöker just nu?

Hej! Väldigt lite aktivitet i just det här forumet va? Undrar helt enkelt om det är några regnbågar som just nu håller på att försöka skaffa barn?

Jag och sambon är just nu igång med behandlingen inför vårt andra IVF-försök.

• Svar på tråden Några som försöker just nu?
  • Ønskebarn

Hej!
    Såg din tråd och tycker det är tråkigt att det inte verkar vara några fler regnbågsfamiljer här. Samtidigt som jag borde hålla tyst, för jag skriver vanligtvis inte heller nåt för att det gjorde så ont sist när det inte slutade som vi önskat. Men vi har äntligen plussat igen efter IVF. Vågar inte glädja mig för mycket då det sist slutade i MA men hoppas innerligt att det vill gå denna gång. om jag är aktiv framöver när vi förhoppningsvis ser att allt står rätt till så blir det nog bland ivf-trådarna :)

Ville säga lycka till! nu kanske ni snart  blir ruvare om ni började i mitten av december? håller tummarna!

• Regnbågsdröm
    Ønskebarn skrev 2015-12-29 09:03:49 följande:

Hej!
    Såg din tråd och tycker det är tråkigt att det inte verkar vara några fler regnbågsfamiljer här. Samtidigt som jag borde hålla tyst, för jag skriver vanligtvis inte heller nåt för att det gjorde så ont sist när det inte slutade som vi önskat. Men vi har äntligen plussat igen efter IVF. Vågar inte glädja mig för mycket då det sist slutade i MA men hoppas innerligt att det vill gå denna gång. om jag är aktiv framöver när vi förhoppningsvis ser att allt står rätt till så blir det nog bland ivf-trådarna :)

Ville säga lycka till! nu kanske ni snart  blir ruvare om ni började i mitten av december? håller tummarna!

Tack för att du svarade! Jag håller också till i IVF-trådarna, men tycker liksom du att det är trist att det inte verkar vara så många aktiva regnbågar.

Håller alla tummar för er! Det ska gå bra den här gången! Hur många försök har ni gjort?

Vi kör långt protokoll, så har inte kommit så långt än. Börjar med sprutorna nu på nyårsafton, sen är det planerat ÄP vecka 2.
  • Ønskebarn

ok, vi har bara gjort kort protokoll så då förstår jag om ni har ett tag kvar. 
    Vi har gjort en hel det försök, beroende på hur man räknar (inseminationer först) så det räcker väl snart inte med två händers fingrar. Första barnet för oss. hur är det för er? Då ska jag heja på er från sidan i andra trådar. igen Lycka till :)

• Regnbågsdröm
    Ønskebarn skrev 2015-12-29 10:00:41 följande:

ok, vi har bara gjort kort protokoll så då förstår jag om ni har ett tag kvar. 
    Vi har gjort en hel det försök, beroende på hur man räknar (inseminationer först) så det räcker väl snart inte med två händers fingrar. Första barnet för oss. hur är det för er? Då ska jag heja på er från sidan i andra trådar. igen Lycka till :)

Oh. Så många försök alltså? Hur många inseminationer gjorde ni innan ni gick över till IVF?
    Vi började direkt på IVF då det visade sig under utredningen att jag har "få ägg", så de sa direkt att det inte är någon mening att försöka med insemination. Så det blev IVF. Nu hoppas vi att andra försöket går bättre än första Det första slutade precis innan insättning, då de befruktade äggen inte delade sig som de skulle. Hemskt. Hoppas nu att det inte ska hända samma sak igen. Nu ska vi lyckas!! Och ni också

Det är första barnet för oss också
  • coffeeandcats

Jag och min fru försöker. Första inseminationen förväntas bli under våren. Min fru tror det blir i februari men så positiv är inte jag. Det är jag som ska bära barnet eftersom hon redan har 2 från ett tidigare äktenskap. 

• Tussebus

Regnbågsdröm; vad fånigt angående Fertilitetscentrum att de inte kör med donerade spermier! Det sa de ingenting om när jag ringde dem förra året :( Var bor ni och hur många försök har ni på er?

Vi kör syskonförsök. Har gjort några försök innan med frysisar, det senaste var i somras. Den här gången gjorde vi privatfinancierat ivf, korta metoden. Är inne på Rd 5 med 5-dagars blastocyt. Åkte på en kort sväng maginfluensa i helgen men det hoppas jag inte har skadat embryot.

Lycka till!

• Regnbågsdröm
    Tussebus skrev 2016-02-01 15:32:03 följande:

Regnbågsdröm; vad fånigt angående Fertilitetscentrum att de inte kör med donerade spermier! Det sa de ingenting om när jag ringde dem förra året :( Var bor ni och hur många försök har ni på er?

Vi kör syskonförsök. Har gjort några försök innan med frysisar, det senaste var i somras. Den här gången gjorde vi privatfinancierat ivf, korta metoden. Är inne på Rd 5 med 5-dagars blastocyt. Åkte på en kort sväng maginfluensa i helgen men det hoppas jag inte har skadat embryot.

Lycka till!

Vi har ett försök kvar inom landstinget.
    Men fick mailsvar idag om att vi kan fortsätta gå hos dem efteråt, men då betala för försöken. Så vi får gå privat/betala fast inom landstinget. Känns fantastiskt om det nu stämmer! Men så skrev dem, så hoppas jag vågar tro på det Det känns skönare att veta att vi slipper åka utomlands om vi nu misslyckas en gång till.
  • Tussebus

Åh vad skönt isåfall! Ok det kostarskjortan, men det gör det ju oavsett, håller tummarna,

• Regnbågsdröm
    Tussebus skrev 2016-02-01 17:58:25 följande:

Åh vad skönt isåfall! Ok det kostarskjortan, men det gör det ju oavsett, håller tummarna,

Ja verkligen skönt om det nu stämmer! (Förstår rädd att hen som svarade på mailet typ ska ha sagt fel) Men borde ju inte vara så Sen ja, det kostar en massa pengar. Men det får vara värt allt om det nu är så att vi måste göra fler försök. Hoppas dock vårt "sista" blir tredje gången gillt
  • Ønskebarn

jag håller med dig Regnbågsdöm: trivs ni där ni går nu så hade jag fortsatt där även om det kostar. Men nu håller vi tummarna att det går på nästa försök! Inte allt sån kan mätas i kr. Ska det inte snart bli ok med donorsäd på privat i Sverige?(bor i Norge själv) konstigt att de ligger "efter" på det området tycker jag. Vi Hr bara gått privat..

Vi är nu inne på nedräkning till 2.trimester efter ivf blasto. Hade inte trott att resan hit skulle ta så lång tid och vara så omtumlande. Dessutom får man hela tiden nya smällar. Pga komplikationer har vi nu tät uppföljning vilket innebär att vi sett h*n många gånger redan:) tar en dag i taget men i det sista har optimismen blivit starkare på att detta kan gå vägen!

Det verkar som att det kan gå vägen för många om man orkar stå i det. men vi har behövt paus ibland för att bli påminda om att leva samtidigt som denna karusell..så Lycka till ni som prövar!

Svar på tråden Några som försöker just nu?