• tjejanonym

Kraftig mensvärk i v 36+4?

I söndags kväll runt kl 20.30 började jag känna av som mensvärk. Det höll i sig i ca 1-2min innan det släppte i kanske 10-15 min innan det kom tillbaks igen fast kraftigare och kraftigare. 
    Jag gick och lade mig men eftersom det gjorde så ont så lyckades jag inte riktigt somna. Jag blev kallsvettig och så fort jag vände på mig för att jag låg obekvämt så kom "mensvärken" tillbaka.
    Kl 02 klev jag upp och tog en Alvedon och lyckades somna vid kl 03. 
    På morgonen var jag lite öm men annars var "mensvärken" som bortblåst och nu två dagar senare så har jag inte känt av det igen.

Eftersom detta är min första graviditet så vet jag inte alls va det var jag kände. Kan det ha varit förvärkar? Men i så fall borde jag väl ha känt av det igen nu i efterhand?

Jag har blivit lite skraj efter detta för om det inte var värkar jag kände så vet jag inte alls hur jag ska klara av de riktiga värkarna och förlossningen sen.. :/

Jag kanske ska tillägga att jag känner bebisen röra sig därinne. 

• Svar på tråden Kraftig mensvärk i v 36+4?
  • tjejanonym
    elefantis skrev 2015-12-15 12:42:42 följande:

Tror det e bättre om du ringer Vårdguiden eller din barnmorska

Bjoork skrev 2015-12-15 12:53:07 följande:

Ring förlossningen och rådfråga.

Jag ska till BM imorgon förmiddag så känner jag inget mer så tänkte jag fråga henne imorgon!

• annacnummertre
    tjejanonym skrev 2015-12-15 13:04:46 följande:
    Bjoork skrev 2015-12-15 12:53:07 följande:

Ring förlossningen och rådfråga.

Jag ska till BM imorgon förmiddag så känner jag inget mer så tänkte jag fråga henne imorgon!

Det låter som förvärkar, jag fick så i vecka 37 med mitt första barn. Har det fortsatt i styrka och kommer regelbundet?
  • tjejanonym
    annacnummertre skrev 2015-12-15 18:16:40 följande:
    Det låter som förvärkar, jag fick så i vecka 37 med mitt första barn. Har det fortsatt i styrka och kommer regelbundet?
    Nej, det var bara i söndags natt som jag kände av det. Sen har allt varit lugnt. Haft en del sammandragningar men det är inget nytillkommet!

Jag fick några sammandragningar tiden mellan mensvärken men inte samtidigt som mensvärken. Men det kanske är så det brukar vara?

När valde din son/dotter att komma ut? :)
Svar på tråden Kraftig mensvärk i v 36+4?